11:03 , 1401/9/14
کد خبر: 000016967
بازدید: 1334
ماجرای حمله سایبری به پمپ بنزین ها چه بود؟

طی روزهای گذشته شاهد اختلالی در سیستم پرداخت الکترونیکی بهای سوخت در پمپ بنزین ها بودیم که برخی در فضای مجازی از این موضوع باعنوان حمله سایبری یاد کرده اند؛ موضوعی که از سوی رئیس صنف جایگاهداران کشور تکذیب شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایونا، اسدالله قلیزاده رئیس صنف جایگاهداران کشور با اشاره به اختلالی که در سیستم پرداخت الکترونیکی بهای سوخت ایجاد شده بود گفت: بر این اساس شرکت پرداخت الکترونیک که متعلق به یکی از بانک ها است، دچار اختلالاتی شده بود که این مشکل پس از گذشت چند ساعت رفع شد و ربطی به حمله سایبری یا سامانه هوشمند نداشته است.

وی گفت: بحث سامانه هوشمند و پرداخت الکترونیکی بهای سوخت متاسفانه طی سالهای گذشته از سوی دولت چندان مورد توجه قرار نگرفته و در خصوص بومی سازی، نوسازی تجهیزات و استفاده از تکنولوژی های نوین برای ارائه خدمات بهتر به مردم توجه کافی صورت نگرفته است. به همین دلیل اکنون با تجهیزاتی مستهلک مواجهیم که خرابی های زیادی دارند.

قلیزاده ادامه داد: طی یک سال گذشته مجوعه صنفی تلاش های متعددی در راستای کمک به دولت، ارتقای کیفیت خدمات و جلوگیری از زیان جایگاهداران داشته تا بتواند با استفاده از تجهیزات جدید و تکنولوژی های متنوع به روز رسانی های لازم را انجام داده و اشکالات موجود را برطرف کند.

وی گفت: روش های موجود در حوزه کارت سوخت و پرداخت بهای سوخت قدیمی شده و تجهیزات آنها دیگر در بسیاری از کشورهای دنیا مورد استفاده قرار نمی گیرد اما متاسفانه در ایران بحث نوسازی در این حوزه ها با وجود دیدگاه انحصاری و قیم مابانه به کندی پیش می رود.

رئیس صنف جایگاهداران کشور گفت: پیش از این نیز شاهد چنین اختلالاتی در سیستم بودیم و اوج مشکلات در حمله سایبری سال گذشته مشاهده شد.

وی ادامه داد: اکثر جایگاه های سوخت مالک خصوصی دارند و برای حل مشکل لازم است دولت تمامی شرکت های پرداخت الکترونیک مجوز دار را به رسمیت بشناسد و برای جایگاهداران حق انتخاب قائل شود و بگذارد رویه رقابتی در جایگاه های سوخت جایگزین شود.

قلیزاده در پایان گفت: در این اختلالات و انحصارها جایگاه های سوخت بیشترین آسیب را می بینند و خود آنها از شاکیان این شرایط هستند. ما به مردم قول پیگیری این وضعیت را می دهیم و از معرفی شخصیت های حقیقی، حقوقی، دولتی یا خصوصی که مانع تغییرات مثبت در این زمینه می شوند یا قصور دارند، باکی نداریم.

 



نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید