10:58 , 1401/4/31
کد خبر: 000014580
بازدید: 1525
لغو کنسرت های سیروان خسروی و سهراب پاکزاد در اهواز/چرا برگزاری کنسرت در اهواز ممنوع است؟

کنسرت سیروان خسروی در اهواز طی روزهای گذشته حاشیه ساز شده و فیلم ها و تصاویر متعددی از حضور گروه هایی که تلاش در کنسل کردن این کنسرت داشتند حکایت می کند. با این وجود شب اول از اجراهای این خواننده برگزار شد اما در ادامه به او اعلام شد که اجرای دو شب بعدی کنسل است.علاوه بر این، کنسرت سهراب پاکزاد هم در این شهر لغو شده است.

به گزارش خبرنگار موسیقی ایونا، در گذشته همواره اخباری مبنی بر اجازه ندادن اجرای کنسرت در مشهد را شنیده بودیم اما در شهرهای دیگر این حساسیت به نسبت کمتر بود اما با این وجود استان خوزستان و به ویژه اهواز از سالها پیش حساسیت به برگزاری کنسرت و داستان لغو کنسرت ها و به چالش کشیدن آنها امری مسبوق به سابقه بوده است.

لغو کنسرت سیروان خسروی در اهواز

سیروان خسروی روز گذشته در صفحه اینستاگرام خود خبر از لغو کنسرت های تاریخ 30 و 31 تیر اهواز داد.

این اتفاق در شرایطی رخ داد که اجراهای شب اول این خواننده با وجود حواشی پیش آمده انجام شد ولی برای شب های بعد با وجود اینکه مجوزهای لازم در این زمینه صادر شده بود از گروه خواسته شد درباره لغو کنسرتشان اطلاع رسانی کنند.

این خواننده در عین حال از انتظار پنج ساله مردم اهواز برای برگزاری این کنسرت خبر داده و اینگونه اعلام کرده است که با وجود دمای هوای 48 درجه ای اهواز گروهی 22 نفره از شب قبل از اجرای این کنسرت مشغول آماده سازی سالن بوده اند. وی در عین حال به این نکته نیز اشاره کرده که روز قبل از اجراها گروهی با وی تماس گرفته و درخواست لغو کنسرت ها و اعلام آن از سوی بنده را مطرح کرده اند که سیروان خسروی در پاسخ به این افراد گفته تنها در صورت دریافت نامه کتبی و رسمی از مراجع مربوطه حاضر به لغو این کنسرت است.

بیشتر بخوانید:جنجال بر سر کنسرت سیروان خسروی در اهواز

توضیحات فرمانداری اهواز درباره لغو این اجرا

اما به دنبال این اتفاقات و حاشیه های ایجاد شده فرمانداری اهواز به انتشار توضیحاتی در این خصوص پرداخته و برای آن دو دلیل ذکر کرده است.

بر اساس این اطلاعیه اجرای این کنسرت در سالن سینما هلال اهواز باعث ایجاد ترافیک در این منطقه شده و پلیس راهنمایی و رانندگی  استان و مردم با تاکید بر اینکه این منطقه مناسب برگزاری کنسرت نیست درخواست رسیدگی به این وضعیت را داشته اند. از سوی دیگر عدم رعایت پروتکل های کرونایی نیز باعث ایجاد حساسیت هایی از سوی دانشگاه علوم پزشکی شده و آنها نیز درخواست رسیدگی به موضوع را داشته اند که در نتیجه مسئولان تصمیم به لغو این کنسرت ها گرفته اند.

ماجرای دستور شورای تامین برای لغو کنسرت ها

اما توضیحات فرمانداری در شرایطی منتشر شده که مسئولان وزارت ارشاد اهواز در گفتگو با ایسنا دلیل دیگری را برای این تصمیم اعلام کرده اند.

حجت‌الاسلام کلاه کج ـ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان ـ در این باره با تاکید به طی شدن تمام مراحل قانونی برای اعطای مجوز به این کنسرت ها، گفته است:« «مجوز این کنسرت‌ها کاملا قانونی بوده و ارشاد هم از مجوز خود حمایت کرده و محکم هم پای مجوز خود ایستاده و با هر مشکلی که بوده این کنسرت شب اول به روی صحنه رفته است. ولی با مصوبه شورای تامین شهرستان اهواز که ارشاد هم عضو آن شورا نیست، کنسرت ها لغو شده است. این شورا بالا دستی است و مصوبات آن برای همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها لازم‌الاجرا است.»

وی با ابراز ناراحتی از شرایط پیش آمده، در این زمینه تصریح کرد: «ما از این شرایط پیش آمده ناراحتیم چون مجوز داده بودیم، بلیط فروشی شده بود و لغو کنسرت موجبات دلخوری مردم را فراهم کرد؛ ولی این امر در ید و اختیارات ما نبود و دلیل لغو برگزاری را نمی‌دانیم. امیدواریم دیگر از این اتفاقات در اهواز رخ ندهد.»

کنسرت های سهراب پاکزاد هم لغو شد

به دنبال این اتفاقات کنسرت سهراب پاکزاد که قرار بود آن هم طی روزهای اول تا سوم مرداد در اهواز برگزار شود نیز لغو شد.

 

 

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید