16:54 , 1401/7/12
کد خبر: 000015639
بازدید: 1392
لایحه دوفوریتی متناسب سازی حقوق کارمندان و بازنشستگان در ایستگاه مجلس

معاون سازمان برنامه و بودجه چنین اعلام کرده که لایحه متناسب سازی حقوق کارمندان و بازنشستگان پس از تصویب در دولت با دو فوریت به مجلس فرستاده شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایونا، بابک افقهی از پیگیری های رئیس جمهور برای این متناسب سازی خبر داده و اظهار کرد: پیشنهاد دولت آن است که افزایش حقوق این قشر در صورت تصویب مجلس از ابتدای شهریور ماه اعمال شود.

معاون سازمان برنامه و بودجه افزود: طبق این لایحه برای کارمندان مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری ۳۰۰۰ امتیاز و معادل ریالی امتیاز مذکور برای کارمندان مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت – مصوب ۱۳۷۰- و سایر مشمولین جزء (۱) بند (الف) تبصره (۱۲) ماده‌واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور (به‌استثنای مشمولان قانون کار) و (۲۱۰) امتیاز برای اعضای هیئت‌علمی و قضات، ‌با عنوان متناسب‌سازی حقوق، به‌صورت ثابت در احکام کارگزینی و قراردادهای آنان درج می‌شود.

افقهی با بیان اینکه مبلغ ناشی از اعمال این افزایش مشمول کسور بازنشستگی است، اظهار کرد: بر این اساس حقوق بازنشستگان، وظیفه‌بگیران و مشترکان صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری و سایر صندوق‌های بازنشستگی وابسته به دستگاه‌های اجرایی، ‌مبلغ ۹ میلیون ریال افزایش پیدا خواهد کرد.

وی با اشاره به اهمیت قانون جوانی جمعیت اظهار کرد: برای اجرای این قانون حق اولاد و عائله مندی تمامی گروه های حقوق بگیر در دستگاه های مذکور در ماده 29 قانون برنامه ششم توسعه و نیروهای مسلح، وزارت اطلاعات، سازمان انرژی اتمی(به غیر از مشمولان قانون کار) از قبیل کارکنان کشوری و لشکری، اعضای هیئت‌علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی و قضات و بازنشستگان، وظیفه‌بگیران و مشترکان صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری و سایر صندوق‌های بازنشستگی وابسته به دستگاه‌های اجرایی، در صورت تصویب مجلس به ترتیب به میزان ۱۰۰ درصد  و ۵۰ درصد افزایش می‌یابد.

افقهی ادامه داد: همچنین طبق این لایحه مستمری مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی نیز به میزان 10 درصد افزایش خواهد داشت که البته در میان این افراد آنهایی که در دهک های درآمدی یک تا سه قرار دارند این افزایش را پنج درصد بیشتر دارند.

معاون سازمان برنامه و بودجه در پایان گفت: سازمان در یک سال گذشته برای تامین هزینه ها به سراغ استقراض از بانک مرکزی یا چاپ پول نرفته و دولت تاکید دارد تامین هزینه های این لایحه نیز به شیوه های غیر تورم زا انجام شود.

 


           

نظر شما






نظرات

اخبار پر بازدید