14:27 , 1401/8/16
کد خبر: 000016414
بازدید: 1333

نماینده چابهار چه گفت که میکروفنش را قطع کردند؟

قطع میکروفن یک نماینده هنگام صحبت از سیستان و بلوچستان/ چرا مردم شهرهای دیگر را با گلوله مشقی میزنند مردم سیستان و بلوچستان را با گلوله جنگی

نماینده مردم چابهار در حین صحبت های خود در مجلس به انتقاد از وضعیت سیستان و بلوچستان در حوادث اخیر پرداخت که پس از چندین بار تذکر مبنی بر ادامه ندادن در نهایت میکروفن وی قطع شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایونا، نماینده مردم چابهار عصر روز یکشنبه، 14 آبان در تذکری که در مجلس داشت به ارائه توضیحات و انتقاداتی درباره شرایط استان سیستان و بلوچستان پرداخت که این صحبت ها اجازه ادامه پیدا نکرد.

معین الدین سعیدی، نماینده چابهار و عضو کمیسیون کشاورزی است که در جلسه دیروز مجلس  اظهار کرد: بلوچستان مظلوم، پاره تن ایران عزیز داغدار است، آن از حوادث جمعه سیاه و زاهدان و شهادت 10 ها نمازگزار بی گناه و این از حوادث خاش؛ احساسات مردم جریحه دار شده ؛ مردمی که به تعبیر رهبری عزیز مرزداران غیور کشور هستند.
 

این نماینده ادامه داد: تاکنون یک نفر از مسئولین کشور از مردم عذرخواهی نکرده، عاملین این حوادث تلخ باید در هرجایی و با هر لباسی هستند مجازات شوند. سئوال اینجاست که چرا نحوه مقابله با معترضین در این استان کشور متفاوت است؟ در استان های دیگر گلوله های مشقی و پلاستیکی و در بلوچستان گلوله جنگی.

سعیدی بعد از ارائه این توضیحات از سوی  رئیس جلسه چندین بار  مورد خطاب قرار گرفت  تا ادامه ندهد اما این  نماینده بدون وقفه صحبت های خود را چنین دنبال کرد: بیش  از یک سوم کشته شده های حوادث اخیر کشور از استان سیستان و بلوچستان بوده اند. چرا؟ دشمن که کارش دشمنی است پس هنر مسئولان کجاست؟ آبروی نظام را به چند مسئول نامسئول گره نزنید. آنهایی که هم به مردم جفا کردند هم به نظام. ندای مردم داغدار را بشنوید و از آنها دلجویی کنید.

پس از این صحبت ها رئیس جلسه که چندین بار دیگر این نماینده را مورد خطاب قرار داده بود اعلام کرد که میکروفن وی را قطع کنند.

نماینده چابهار بدون توجه به تذکرها ادامه داد: اما مردم سرفراز ولی دردمند استان؛ پیش شرط توسعه حفظ امنیت است. شما همواره با حفظ وحدت باعث ناامیدی دشمن بوده اید.

در میان این صحبت ها رئیس این جلسه بار دیگر تاکید کرد که میکروفن وی را قطع کنند.

سعیدی ادامه داد: شما همواره با حفظ وحدت باعث ناامیدی دشمن خارجی بوده اید.در این آوردگاه سخت هم اجازه ندهید نفرت بر وحدت غلبه کند. به دشمن بگویید آرزوی تجزیه ایران را به گور خواهد برد.

این صحبت های نماینده چابهار در حالی اظهار شد که رئیس جلسه مجلس به طور مکرر تذکر می داد بلندگوی وی را قطع کنند و پس از این مرحله میکروفن وی قطع شده و از نفر بعدی درخواست شد صحبت های خود را ارائه کند.

           

نظر شما






نظرات

اخبار پر بازدید