07:41 , 1401/6/16
کد خبر: 000015171
بازدید: 1319
قطار تهران کربلا چگونه راه اندازی می شود و بلیط آن چقدر است؟

قطار تهران- کربلا در اولین سفر خود در آستانه ایام عزاداری اربعین مسافران را به کربلا رسانده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایونا، در اولین حرکت قطار تهران-کربلا در تاریخ 9 شهریور ماه این قطار جمعی از زائران اربعین را به کربلا منتقل کرد و فعلا قرار است به مدت سه ماه فعالیت آزمایشی داشته و هر هفته یک رام مسافران را از تهران به کربلا برده و بصورت برعکس هم مسافران را به تهران بیاورد.

بیش از 15 سال پیش بود که مصوبات راه اندازی این خط  ابلاغ شد.

تاریخ آغاز به کار قطار تهران-کربلا

پیش از این اعلام شده بود اولین حرکت این قطار در تاریخ هشت شهریور ماه خواهد بود که پس از آن به دلیل مشکلاتی که در عراق ایجاد شده بود و بسته بودن مرز شلمچه، اعلام شد حرکت این قطار تا اطلاع ثانوی به تعویق خواهد افتاد اما در نهایت اولین حرکت این قطار در تاریخ 9 شهریور ماه امسال آغاز شد.

فاصله تهران تا کربلا با قطار

بر اساس اطلاعات منتشر شده این قطار فاصله بین دو شهر را در مدت زمانی معادل 27 ساعت طی می کند و ایستگاه راه آهن کربلا تنها پنج دقیقه تا حرم حضرت ابوالفضل(ع) فاصله دارد.

خرید بلیط تهران- کربلا چگونه است؟

برای خرید بلیط های این قطار فعلا برنامه ریزی ها به این صورت است که در زمان برگزاری مراسم اربعین حسینی بلیط های این قطار به کاروان ها فروخته می شود و برای خرید آن لازم است کاروان ها به آژانس های منتخب مراجعه کنند.

مسیر قطار تهران -کربلا

در ارتباط با نحوه حرکت این قطار و مسیری که طی می کند نیز لازم به ذکر است که در این مسیر مسافران مجبور هستند در بخشی از راه از قطار پیاده شده و مسافتی را با اتوبوس طی کنند و بعد دوباره سوار قطار شوند. بدین ترتیب مسافران پس از حرکت از تهران زمانی که به ایستگاه شلمچه رسیدند یک مسیر ۳۰ کیلومتری را با اتوبوس طی کرده و به بصره می روند و آنجا دوباره از طریق قطار وارد کربلا می‌شوند.

قیمت بلیط تهران- کربلا

اگرچه تاکنون رقم دقیقی برای بلیط های این قطار عنوان نشده اما چندی پیش سید میعاد صالحی، مدیرعامل شرکت راه‌آهن اینگونه اعلام کرد که در فاز آژمایشی  این قطار با توجه به اهمیت برگزاری مراسم اربعین به شکل باشکوه مقرر شده فروش بلیط ها به شکل کاروانی باشد وبتوانیم سفر اربعین را با قیمتی ارزان تر برای زائران برقرار کنیم.

اکنون هیچ کدام از مسئولان درباره هزینه های سفر با این قطار توضیحی نداده اند اما بررسی های گویای آن است که بلیط های این قطارها به اشخاص حقیقی واگذار نشده و کاروان ها نیز این سفر را به شکل تور برگزار می کنند که مجموع هزینه های آن از رفت و برگشت با قطار تا مواردی مثل اسکان هزینه ای حدود 5.5 تا 6 میلیون تومان را در بر می گیرد.

در سال 1395 هم که اطلاعاتی درباره راه اندازی این قطار مطرح شده بود قیمت در نظرگرفته شده برای آن را 130 هزار تومان اعلام کرده بودند.

حرکت قطار تهران-کربلا چند شنبه ها است؟

با توجه به اینکه اولین قطار قرار بود روز سه شنبه 8 شهریور ماه حرکت کند پیش بینی می شود حرکت های بعدی این قطار هم روزهای سه شنبه باشد. البته با وجود اینکه در روز اولین سفر این قطار اعلام شده بود دومین سفر آن ه این هفته صورت می گیرد تاکنون خبری درباره حرکت دومین قطار منتشر نشده است و به نظر می رسد در همان هفته های اول در کار این قطار وقفه ای ایجاد شده است.

 

 


           

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید