15:14 , 1401/7/23
کد خبر: 000015896
بازدید: 1384
قرص آهن و نکاتی که باید موقع مصرف بدانید/ زمان استفاده+ تداخل دارویی و غذایی

از قرص های آهن برای تامین آهن مورد نیاز بدن استفاده می شود. از آنجایی که بدن خود آهن تولید نمی کند، باید مکمل های آهن مصرف شود.

کسانی که از قرص آهن استفاده می‌کنند باید به چه نکاتی توجه کنند؟

به گزارش پایگاه خبری نگاه ایرانیان نیوز Ivna، برخی از ویتامین ها و مواد معدنی وجود دارد که بدن برای سالم بودن به آنها نیاز دارد. آهن یکی از ضروری ترین مواد معدنی است. برای نیازهای آهن می توان از قرص آهن استفاده کرد. 

قرص آهن باید چه موقع مصرف شود؟

 از قرص های آهن برای تامین آهن مورد نیاز بدن استفاده می شود. هنگام استفاده از قرص آهن، باید به برخی از جزئیات توجه شود. بر این اساس، قرص آهن باید قبل از غذا یا همراه با گوشت مصرف شود. مصرف ویتامین C باعث افزایش جذب داروها می شود. از آنجایی که چای و شیر جذب قرص آهن را کاهش می دهند، این غذاها باید حداقل 2 ساعت پس از مصرف قرص آهن مصرف شوند.

قرص آهن و نکاتی که باید موقع مصرف بدانید/ زمان استفاده+ تداخل دارویی و غذایی

چه مدت باید از قرص آهن استفاده کرد؟

قرص آهن باید چندین ماه به طور منظم مصرف شود البته از قرص آهن بیشتر از 6 ماه استفاده کرد مگر در مواردی مانند خونریزی قاعدگی و بارداری. افرادی که مشکل کم خونی دارند باید با پزشک متخصص مشورت کنند و بر اساس آن قرص آهن مصرف کنند. افراد مبتلا به سرطان روده بزرگ یا زخم معده باید به جای مصرف قرص های آهن، روش های درمانی مختلف را امتحان کنند. علاوه بر این، قرص های آهن تجویز شده باید همراه با ویتامین C مصرف شود.

کدام غذاها جذب آهن را کاهش می دهند؟

 برخی غذاها جذب آهن را کاهش می دهند. به همین دلیل در استفاده از داروهای آهن باید دقت زیادی کرد. به ویژه سبزیجات، چای، شیر و قهوه جذب آهن را کاهش می دهند. بنابراین می توان قرص آهن را حداقل دو ساعت قبل یا بعد از عدم مصرف این غذاها مصرف کرد. افرادی که مشکل معده دارند نیز باید در مصرف قرص آهن احتیاط کنند. زیرا داروهای معده نیز جذب آهن را کاهش می دهند. قرص آهن باید زیر نظر پزشک و در مدت توصیه پزشک مصرف شود.

قرص آهن و نکاتی که باید موقع مصرف بدانید/ زمان استفاده+ تداخل دارویی و غذایی

کدام داروها جذب آهن را مختل می کنند؟

افراد مبتلا به ریفلاکس و ناراحتی های معده باید زیر نظر پزشک قرص آهن مصرف کنند. داروهای ضد اسیدی که برای مشکلات معده استفاده می‌شوند، جذب قرص‌های آهن را مختل می‌کنند. به همین دلیل نباید از قرص آهن همراه با داروهای معده استفاده کرد. قرص آهن باید طبق توصیه پزشک مصرف شود.

** مطلب فوق صرفا جهت افزایش آگاهی کاربران گردآوری شده و نباید برای مقاصد درمانی مورد اسفاده قرار گیرد.

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید