11:50 , 1402/2/7
کد خبر: 000023840
بازدید: 8087
قتل مهندس جوان/ قاتل: او کافر بود و خونش حلال!

پس از چند جلسه مشاوره با خانم دکتر روانشناس، مردی که در وضعیت نامناسبی بود، همسر این خانم را با شلیک گلوله به قتل رساند. با این حال، او توانست با دستیابی به رضایت خانواده قربانی، از قصاص خود رهایی یابد.

به گزارش خبرنگار حوادث ایونا، از صبح روز 9 خرداد ماه سال 1400، پرونده قتل مرد 45 ساله به نام افشین آغاز شد. به نظر می‌رسید که این مرد، که یک مهندس بود و قصد داشت به محل کارش بروید، توسط یک فرد ناشناس هدف شلیک قرار گرفته و به قتل رسیده است. شواهد حاضر، این ادعای نمایندگان قانون را تأیید می‌کرد که فرد ناشناس، بدون هیچ دلیل قانونی، به شدت به افشین حمله کرده و او را به دردسر انداخته است.

جسد قربانی، با دستور قضایی، به پزشکی قانونی منتقل شد و پس از آن ماموران به دنبال افشای راز جنایت، در تلاش بودند. در اولین مرحله از تحقیقات، پلیس با بازجویی از همسر قربانی به نام مریم، که خود دارای تحصیلات دکتری روانشناسی بود، به اختلاف های بین او و شوهرش پی برد.

رامین به قتل مسلحانه اعتراف کرد

با افشای این موضوع، ماموران به بررسی فهرست مکالمات تلفنی خانم دکتر پرداختند و با توجه به تماس های مکرر یکی از بیمارانش به نام رامین، به وی شک کردند. به این ترتیب، رامین، یک بیمار 35 ساله از مراجعان خانم دکتر، بازداشت شد و به قتل افشین اعتراف کرد.

رامین به شرح زیر گفت: من با همسرم 8 سال پیش ازدواج کردم و فرزند 7 ساله ای داریم. اما همیشه اختلافاتی با همسرم داشتیم. مدتی پیش به دلیل افسردگی به پیشنهاد یکی از دوستانم به دکتر روانشناس مراجعه کردم. من و همسرم چندین جلسه مشاوره با این دکتر داشتیم و به نتیجه رسیدیم که نمی‌توانیم زندگی مشترکمان را ادامه دهیم. در نوبت خود، همسرم نیز به دکتر مشاوره رفته بود. پس از مدتی، خانم دکتر روانشناس راز زندگی خود را به من فاش کرد که به دلیل عدم داشتن اعتقاد مذهبی همسرش، از زندگی خود راضی نیست.

رامین در ادامه داستان خود به این موضوع پرداخت که چطور به فکر قتل افتاده و با همکاری خانم دکتر به اجرای این طرح پرداخته است. به گفته او، بر اساس پیشنهاد دکتر روانشناس، تصمیم به انجام این جرم را گرفته است. برای این کار، همراه با خانم دکتر، نقشه‌ای را برای قتل همسرش ترسیم کرده است. با توجه به این نقشه، صبح روزی که همسرش به محل کار می‌رود، با تفنگ و ۳ تیر جنگی مقابل خانه‌شان منتظر شده و در فرصت مناسب به افشین شلیک کرده و سپس گریخته است.

با اعتراف های این مرد خانم دکتر نیز بازداشت شد اما منکر معاونت در قتل شد.

به گفته‌ی خانم دکتر، رامین یکی از بیمارانی بود که به مطب روانشناسی او مراجعه کرده بود. در یک جلسه، رامین به او شکایت کرده بود که همسرش هیچ اعتقاد مذهبی ندارد و همیشه او را به خاطر اعتقاداتش تمسخر می‌کند. خودش به دلیل این مشکل به تصمیم قتل شوهرش رسیده بود و خانم دکتر از این تصمیم بی‌اطلاع بوده است.

پسر 20ساله و دختر 10ساله قربانی نیز تایید کردند پدرشان مرد بدخلقی بوده و با با آنها رفتار خوبی نداشته است. آنها اعلام گذشت کردند و گفتند به قاتل پدرشان رضایت می دهند.

افشای رابطه پنهانی همسر مقتول با سعید

در این میان فاش شد خانم دکتر با مرد جوانی به نام سعید رابطه پنهانی داشته است.

این زن گفت: من و افشین رابطه خوبی با هم نداشتیم. به همین خاطر شرعی از هم جدا شده بودیم و من صیغه یک مرد به نام سعید بودم.

به این ترتیب برای رامین به اتهام قتل و خرید سلاح جنگی و برای مریم به اتهام رابطه پنهانی با مرد غریبه  کیفرخواست صادر و پرونده شان برای رسیدگی  به شعبه هفتم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد .

در دادگاه؛ فرزندان مقتول رضایت دادند

در ابتدای جلسه دو فرزند قربانی اعلام گذشت کردند و گفتند: پدرمان مرد بداخلاقی بود. به همین خاطر پدر و مادرمان رابطه خوبی با هم نداشتند و جدا از هم زندگی می کردند.

سپس رامین در جایگاه متهم ایستاد.

وی گفت: وقتی حرف های خانم دکتر را درباره شوهرش شنیدم و فهمیدم او کافر است و ریختن خونش حلال، تصمیم به قتل او گرفتم. قبول دارم مریم مستقیم به من نگفته بود که شوهرش را بکشم. اما با حرف هایی که درباره رفتار شوهرش زده بود تصمیم به قتل گرفتم. من از قتل پشیمان نیستم. چون افشین مستحق مرگ بوده است.

سپس خانم روانشناس که با قرار وثیقه آزاد بود به دفاع ایستاد و گفت: من و افشین قانونی از هم جدا نشده بودیم. به همین خاطر اسم او در شناسنامه ام بود. اما شرعی از هم جدا شده بودیم و هیچ رابطه ای با هم نداشتیم. به همین خاطر صیغه مردی به نام سعید شده بودم. من جرمی مرتکب نشده ام.

با این ادعا، قضات دادگاه ادامه جلسه را برای تکمیل تحقیقات به بعد موکول کردند.

منبع: رکنا

نظر شما






نظرات

اخبار پر بازدید