05:58 , 1401/7/12
کد خبر: 000015625
بازدید: 1293
قاسم مکارم آزاد شد

رستم قاسمی از آزادی قاسم مکارم، بازرس ویژه وزارت راه خبر داده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایونا، وزیر راه و شهرسازی روز گذشته (دوشنبه، 11 مهر) در مراسم بزرگداشت روز جهانی دریانوردی از آزادی محمدقاسم مکارم که حدود یک ماه پیش دستگیر شده بود خبر داد.

وی در این مراسم به درآمدهای ترانزیتی نیز اشاره کرد و گفت: در منطقه عشق آباد 200 میلیون تن بار برای جابجایی وجود دارد که اگر ما بتوانیم تنها 20 درصد آنها را از طریق خطوط خود ترانزیت کنیم درآمد قابل توجهی خواهد داشت.

وی همچنین بخش دریایی را مظلوم دانست و افزود: هنوز در بهره برداری مناسب از ظرفیت های ترانزیتی خود موفق نبوده ایم. ما 14 هزار کیلومتر راه آهن در کشور داریم اما کریدورهای اصلی ما دچار مشکل هستند. یعنی کانتینر از هند به بندر شهید رجایی و از آنجا به رشت می رود اما در رشت چون ظرفیت ریلی تکمیل نشده باید ظرفیت کانتینرهای کشتی را از طریق تریلی به آذربایجان منتقل کنیم تا به فنلاند و اروپا برسد.  این فرآیند اکنون 17 روز طول می کشد اما اگر قرار باشد دریای سیاه به دریای سرخ را طی کند حتی از 45 روز هم بیشتر زمان می برد.

وزیر راه و شهرسازی همچنین به نشست وزرای عشق آباد اشاره کرد و گفت: در این نشست علاوه بر کشورهای محصور در خشکی ایران و چین و روسیه و برخی کشورهای عربی نیز حضور داشتند و همه این نکته را قبول کردند که ایران میتواند مهم ترین نقش ترانزیتی جهان را داشته باشد.

قاسمی در ادامه متذکر شد: در این دیدار در نشست هایی که با چین و روسیه داشتیم به این نتیجه رسیدیم که هر 10 روز یک بار، کود را از روسیه بارگیری و در هند تخلیه کنیم. چینی ها هم در آینده نزدیک از این ظرفیت استفاده خواهند کرد.
وزیر راه در ادامه صحبت های خود با اشاره به بودجه های موجود، اظهار کرد: نمی توان با این بودجه ها اقدامات بزرگ را در زمان کوتاه انجام دهیم. بعد  از یک سال فعالیت در وزارت راه و شهرسازی امروز به وضعیتی رسیده ایم که بتوان تا سه یا چهار سال آینده 20 میلیارد دلار هزینه کرد. ما باید با روش های دیگر کار را انجام دهیم چرا که راه آهن ما طی 30 سال گذشته 50 درصد هم رشد نداشت.

  بیشتر بخوانید: قاسم مکارم چرا و چگونه بازداشت شد؟/ ماجرای دریافت رشوه یورویی صحت دارد؟

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید