16:12 , 1401/7/19
کد خبر: 000015789
بازدید: 2004
فیلم مدفن کرم‌های شب تاب+ داستان اصلی

فیلم مدفن کرم های شب تاب یا آرامگاه کرم های شب تاب یک انیمه تراژدی به نویسندگی ایسائو تاکاهاتاست. این فیلم که از رمان نیمه بیوگرافی آکیوکی نوساکا اقتباس شده است، یکی از تاثیرگذارترین و واقع گرایانه ترین فیلم های جنگ است.

مدفن کرم های شب تاب چه می گوید؟

به گزارش پایگاه خبری نگاه ایرانیان نیوز Ivna، فیلم مدفن کرم های شب تاب با کارگردانی، ایسائو تاکاهاتا و تهیه کنندگی تورو هارا ساخته شده است. این فیلم محصول سال 1988 میلادی در کشور ژاپن است و توانست جوایز متعددی را از آن خود کند.

داستان فیلم مدفن کرم های شب تاب

فیلم مدفن کرم های شب تاب که یک تراژدی انیمه است در ژاپن اتفاق می افتد و داستان هول محور جنگ جهانی دوم است. مدفن کرم های شب تاب روایتگر داستان تلاش های مذبوحانه پسری 14 ساله به نام سیتا و خواهرش ستسوکو است. این خواهر و برادر جزو آخرین بازماندگان شهر بمباران شده کوبه هستند که به یک پناهگاه می روند تا شرایط کمی عادی شود. پس از مدتی آنها به دنبال مادر خود می گردند. اما مادر خود را در حالی که به کام مرگ افتاده است پیدا می کنند. از آنجایی که پدرشان مشغول به خدمت در نیروی دریایی است آنها مجبور به زندگی با عمه شان می شوند.

عمه شان در ابتدا آنها را می پذیرد اما رفته رفته رفتارش با برادرزاده هایش تغییر می کند. در نهایت سیتا مجبور می شود از خانه عمه شان به یک پناهگاه متروکه نقل مکان کنند. شرایط سخت جنگ و نبود غذا و کار نکردن سیتا باعث می شود ستسوکو دچار سوء تغذیه شده و جان خود را از دست دهد.

فیلم مدفن کرم های شب تاب+ داستان+ تیزر

جوایز فیلم مدفن کرم های شب تاب

فیلم مدفن کرم های شب تاب توانست جایزه ویژه روبان آبی در سال 1989 و جایزه حقوق کودک در سال 1994 را دریافت کند.

صدا پیشگان فیلم مدفن کرم های شب تاب

تسوتومو تاتسومی، آیانو شیرائیشی، یوشیکو شینوهارا و آکمی یاماگوچی صداپیشگان اصلی فیلم مدفن کرم های شب تاب هستند.

فیلم مدفن کرم های شب تاب+ داستان+ تیزر

پیام فیلم مدفن کرم شب تاب چیست؟

یکی از قوی ترین پیام هایی که فیلم مدفن کرم شب تاب  ارائه می دهد این است که خوش بینی اغلب یک تجمل است. زندگی به هر نحوی راه خود را با ما خواهد داشت، چه لیاقتش را داشته باشیم یا نه. چیزی که این فیلم را به اثری قدرتمند تبدیل می کند، حس پیشگویی است که همیشه بر سیتا و ستسوکو آویزان است.

چه اتفاقی برای پسر  فیلم مدفن کرم شب تاب افتاد؟

پایان نمایش از ابتدا پیش بینی می شود. پسر  جوان که سیتا نام دارد به تنهایی از گرسنگی تسلیم می شود و در ایستگاه راه آهن Sannomiya می میرد. از جمله دارایی های او که توسط یک سرایدار کشف شد: یک قلع شیرین حاوی خاکستر و چند تکه استخوان

فیلم مدفن کرم های شب تاب+ داستان+ تیزر

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید