20:03 , 1401/6/17
کد خبر: 000015195
بازدید: 2049
فوت ملکه انگلیس، علت مرگ ملکه انگلیس و جانشین آن

برخی رسانه های بین المللی در حالی خبر فوت ملکه انگلیس را منتشر کرده اند که خاندان سلطنتی این خبر را تکذیب می‌کند.

 مرگ ملکه انگلیس در سن 96 سالگی. کاخ باکینگهام کشور انگلیس در بانیه ای اعلام کرد که فوت ملکه انگلیس در سن 96 سالگی اتفاق افتاده است و قرار بر این است که پسر ایشان چارلز در سن 73 سالگی پادشاه شود.

فوت ملکه انگلیس در 96 سالگی

به گزارش خبرنگار بین الملل ایونا، از ساعاتی پیش اخباری درباره ملکه انگلیس و شرایط جسمی او در رسانه های سراسر جهان منتشر شده است. خبرگزاری اسپوتنیک روس به عنوان مثال از جمله رسانه هایی است که اخباری از فوت ملکه را منتشر کرده است.

این رسانه امروز اینگونه اعلام کرده که ملکه الیزابت در سن ۹۶ سالگی فوت کرده است گاردین نیز چنین خبری را منتشر کرده است اما با این وجود کاخ باکینگهام تا این لحظه خبر فوت ملکه الیزابت دوم را تایید نکرده است. البته حتی خاندان سلطنتی انگلیس نیز از وخامت حال ملکه خبر داده‌اند.

اما علاوه بر اخبار منتشر شده از سوی خبرگزاری اسپوتنیک یا برخی رسانه های دیگر، کاخ باکینگهام هم بر نگران‌کننده بودن وضعیت جسمی ملکه دوم صحه گذاشته و این گونه اعلام شده است که نزدیکان ملکه برای دیدار او در حال مراجعه به کاخ هستند.

اسپوتنیک این را نیز اعلام کرده است که هفت نفر از اعضای خاندان سلطنتی در فرودگاه آبردین بر زمین نشسته اند.

گاردین در مورد مرگ ملگه انگلیس چه گفت

گاردین نیز اینگونه اعلام کرده که رییس مجلس عوام انگلیس نیز در میان سخنرانی صحبت خود را قطع کرده و پیامی از ملکه الیزابت قرائت کرده است. موضوعی که احتمال فوت ملکه الیزابت را تقویت می‌کند اما همانطور که اشاره شد از سوی کاخ باکینگهام بیانیه‌ای در این زمینه صادر نشده و این موضوع به طور رسمی تایید نشده است.

‌ایا ملکه انگلیس زنده است

اما درباره موضوع بیماری ملکه باید گفت روز گذشته به توصیه پزشکان ملکه از جلسه مجازی شورای خصوصی به منظور استراحت خارج شد از صبح  امروز هم پزشکان حال او را نگران کننده ارزیابی می‌کنند با این حال کاخ سلطنتی وضعیت ملکه را راحت و آسوده گزارش کرده است.

آخرین اخبار از مرگ ملکه الیزابت

آخرین خبرها از وضعیت ملکه انگلیس گویای آن است که وی در بالمورال در محل اقامت خود تحت نظر پزشکان قرار دارد و پرنس چارلز ولیعهد انگلستان به همراه همسرش خود رابه بالمورال رسانده و در کنار ملکه هستند.

روز سه‌شنبه ملکه الیزابت در مراسمی که قرار بود حکم نخست وزیر جدید انگلستان را صادر کند برخلاف همیشه به جای آنکه در کاخ باکینگهام مراسم را برگزار کند در قلعه بالمورال در اسکاتلند که اقامتگاه تابستانی ملکه الیزابت محسوب می‌شود این مراسم را برگزار کرد موضوعی که موجب شد از همان زمان با توجه به تصاویر منتشر شده گمانه زنی هایی درباره وخامت حال الیزابت دوم آغاز شود.

علت مرگ ملکه انگلیس

برخی از مردم به دنبال پاسخ این سوال هستند که علت مرگ ملکه انگلیس چیست و چرا ملکه الیزابت مرده است در پاسخ به این سوال چیزی بیش از این نمیتوان گفت که علت مرگ ملکه انگلیس کهولت سن ایشان است.

عزای عمومی بریتانیا بخاطر مرگ ملکه انگلیس

با اعلام خبر مرگ ملکه الیزابت در بریتانیا به مدت 10 روز عزای عمومی اعلام شده است. 

جانشین ملکه انگلیس کیست

بعد از اینکه مرگ ملکه انگلیس تایید شد بر این قرار است که جانشین ملکه الیزات یا همان ملکه انگلیس پسر او باشد.

عکس جانشین ملکه انگلیس

شما در زیر تصویر پسر ملکه انگلیس چارلز را میبینید که جانشین ملکه انگلیس است و به عنوان پادشاه بریتانیا محسوب میشود.

شجره نامه ملکه انگلیس

به نقل از منبیبان طبق شجرنامه که در زیر تصویر آن را مشاهده میکنید پس از مرگ ملکه انگلیس بزرگ ترین پسر ملکه انگلیس یعنی چارلز پادشاه خواهد بود.

اختیارات ملکه انگلیسن

در زمان سلطنت پدربزرگش، الیزابت در ردیف سوم تاج و تخت بریتانیا بود. بعد از عمویش ادوارد و پدرش. اگرچه تولد الیزابت توجه عمومی را به خود جلب کرد، هیچکس انتظار نداشت که او ملکه شود، زیرا ادوارد هنوز جوان بود و می توانست در آینده ازدواج کند و بچه دار شود. در نتیجه، موقعیت الیزابت در خط جانشینی کاهش یافت زمانی که پدربزرگش در سال 1936 درگذشت و عمویش پادشاه ادوارد هشتم شد و الیزابت دوم در سلسله پدرش شد.

در آن سال ادوارد تصمیم گرفت با والیس سیمپسون که طلاق گرفته بود ازدواج کند. این به یک بحران قانونی منجر شد و در نهایت پادشاه مجبور به کناره گیری شد و در نتیجه پدر الیزابت به پادشاهی رسید و وارث تعیین شده شد. طبق قانون اولويت اول مرد، اگر والدين او پسري داشتند، اين پسر او را وارث مستقيم مي‌كرد و در سلسله جانشيني در مرتبه‌اي بالاتر از اليزابت قرار مي‌گرفت

فرزندان ملکه انگلیس

در پاسخ به این سوال که ملکه انگلیس چند فرزند دارد باید گفت که ملگه انگلیس  فرزند دارد که به ترتیب زیر هستند:

  1. چارلز شاهزاده ولز
  2. شاهدخت آن
  3. شاهزاده اندرو، دوک یورک
  4. شاهزاده ادوارد، ارل وسکس

ملکه انگلستان شب گذشته در حالی فوت کرد که طی هزار سال اخیر هیچ رهبری در انگلستان عمر رهبری اش بیش از الیزابت دوم نبوده است.

به گزارش خبرنگار بین الملل ایونا، شب گذشته(پنجشنبه، 17 شهریور) یکی از مهم ترین رهبران سیاسی که سابقه حکومتی 70 ساله بر انگلیس و 14 کشور تحت سلطه آن را داشت درگذشت و این موضوع به سرعت تبدیل به سرخط خبرها در تمام کشورهای جهان شد. ملکه انگلیس در وضعیت خاورمیانه و بسیاری کشورهای دنیا تاثیرات بسیار داشته و درباره زندگی او برخی صحبت های عجیب و غریب نیز مطرح می شود. حال پس از 70 سال حکومت وی درگذشته و پسر 73 ساله اش جا پای او گذاشته است. در این گزارش به مرور برخی نکات قابل توجه درباره ملکه انگلیس پرداخته ایم.

ثروت ملکه انگلیس

از اموال و دارایی های شخصی و سلطنتی الیزابت دوم اعداد و ارقام متعددی منتشر شده و برخی اخبار میزان دارایی های شخصی او را بیش از 300 تا 500 میلیون پوند و ارزش دارایی های سلطنتی او را بالغ بر 90 میلیارد دلار دانسته اند.

هزینه خاکسپاری ملکه

در این سالها نیز هزینه های ملکه به گونه ای بوده که بارها تحت توجه رسانه ها قرار گرفته اما در آخرین اخبار منتشر شده اینگونه اعلام شده که برگزاری مراسم خاکسپاری او نیز بالغ بر 6 میلیارد پوند هزینه خواهد داشت. 

پیام تسلیت پوتین برای فوت ملکه انگلیس

فوت ملکه انگلستان اتفاق کوچکی نیست و قطعا حذف این رهبر سیاسی پس از 70 سال حکومت اثرات متعددی بر سیاست جهان، انگلستان و 14 کشوری که تحت سلطه انگلیس هستند خواهد داشت.

حتی این موضوع به قدری مهم و تاثیرگذار است که در کمتر از چند ساعت پس از مرگ وی پوتین، رئیس جمهور روسیه که از زمان شروع جنگ با اکراین روابط آشفته ای با بریتانیا دارد نیز مرگ الیزابت دوم را باانتشار پیامی تسلیت گفت.

نقش ملکه انگلیس در ایران

در ایران نیز طی این سالها سیاست های الیزابت دوم بی تاثیر نبوده و اتفاقا رد پای او در اتفاقات مهمی نیز وجود دارد.

کودتای 28 مرداد

کودتای 28 مرداد را شاید بتوان مهمترین ردپای الیزابت دوم انگلیس در ایران دانست. اگرچه ادعا می شود در انگلیس سلطنت نهادی تشریفاتی است که در امور سیاسی نقش ندارد اما تنها چند ماه بعد از تاج گذاری مالکه الیزابت بود که در ایران دولت مصدق به واسطه یک کودتا سرنگون شد. بعدها ردپایی از سرویس مخفی انگلیس در این کودتا مشاهده شد.

جدا شدن بحرین از خاک ایران

همچنین در سال 1971 رژیم آل خلیفه توانست با حمایت های انگلیس از خاک ایران جدا شده و اعلام استقلال کرد. در دوره ای انگلیس اگرچه در ابتدا اعلام کرده بود که نیروهای خود را از این خطه خارج می کند اما پس از اینکه بحث استقلال بحرین مطرح شد شرایط به سمتی پیش رفت که در نهایت ایران برای پس گرفتن جزایر سه گانه راضی شد. 

حمایت از انهدام هواپیمای ایرانی

انهدام پرواز 655 ایران ایر نیز از دیگر مواردی است که ردپای انگلیس در کشتار مردم ایران دیده می شود که امریکا هواپیمای مسافربری ایران را برفراز آبهای خلیج فارس منهدم کرد و بلافاصله پس از این اقدام بود که انگلیس از امریکا حمایت کرد.

ملکه انگلیس آدمخوار بود؟

اما یکی از عجیب ترین حاشیه هایی که بارها از سوی افراد مختلفی که سابقه دیدار نزدیک با ملکه را داشتند این بحث بود که آنها مدعی بودند ملکه انگلستان آدمخوار است و آنها از نزدیک شاهد بوده اند که چگونه ملکه گوشت انسان می خورد. برخی حتی راز عمر به نسبت طولانی و شادابی ملکه را در این دانسته بودند که وی ملزم بود برای این موضوع از گوشت آدمیزاد تغذیه کند.

نظر شما






نظرات

اخبار پر بازدید