13:02 , 1401/8/27
کد خبر: 000016594
بازدید: 1494
فواید شگفت انگیز روغن گاو برای سلامتی که شما را شوکه می کند

آیا تا به حال به فواید هیجان انگیز روغن گاو فکر کرده اید؟ آیا می دانستید با استفاده از آن می توانید از سلامت استخوان تا شادابی پوست خود را بهبود ببخشید. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا از فواید بی نظیر روغن گاو بهره ببرید.

روغن گاو چیست؟

به گزارش پایگاه خبری نگاه ایرانیان نیوز Ivna وقتی به روغن گاو فکر می کنید اولین چیزی که به ذهنتان میرسد چیست؟ چه طعمی دارد؟ به چه صورت استفاده میشود؟ چه خواصی دارد؟ کجا میشود تهیه کرد و بایستی بدانید که روغن گاوی یک ماده مهم در آشپزخانه های هندی است. درحالی که طعمی منحصر به فرد دارد و مزه ی خوبی به هر غذایی می دهد، همچنین فواید سلامتی بسیار زیادی نیز دارد که آن را به یک عنصر اصلی در رژیم غذایی معمولی ما تبدیل می کند. در اینجا برخی از مهمترین مواردی که باید بدانید آورده شده است.

فواید روغن گاو چیست؟ چه مزیت هایی دارد؟

اگر به دنبال فواید روغن گاو هستید باید خیال شما را از این جهت راحت کنیم که روغن گاو غنی از وارد مغذی بوده و هضم غذا را تسهیل می کند همچنین کمکی برای سلامت استخوان هاست و باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. مواد مناسب را برای تغذیه پوست فراهم می کند و باعث شادابی و سلامتی شما می شود.

بیشتر بخوانید: 10 مزیت روغن کنجد/ از سلامت قلب تا تسکین درد

بیشتر بخوانید: بهترین روغن های ماساژ دنیا کدامند؟

1ـ روغن گاو غنی از موارد مغذی: 

روغن گاو منبع غنی از ویتامین های :A - D - K – E  (ویتامین های محلول در چربی) است که در تضمین عملکرد طبیعی سلول و رشد آن در انسان مهم است. همچنین حاوی طیف گسترده ای از آنتی اکسیدان ها می باشد که از آسیب رادیکال های آزاد در بدن ما که عامل اصلی بیماری های قلبی و انوع خاصی از سرطان ها است جلوگیری می کند. گنجاندن روغن گاو در رژیم غذایی معمولی ما یک راه آسان برای افزایش نیاز های تغذیه ای است و در عین حال از خود در برابر انواع بیماری های ناشی از کمبود آنتی اکسیدانی محافظت می کنیم.

2- روغن گاو هضم را بهبود میبخشد:

روغن گاو به حفظ سلامت روده کمک میکند زیرا ترشح آنزیم های گوارشی را احیا می کند تا غذا به راحتی تجزیه شود و از آنجایی که حاوی اسید های چرب با زنجیره کوتاه است، باعث افزایش سرعت متابولیزم می شود و به راحتی توسط بدن جذب می شود. مصرف روغن گاو نیز با منظم کردن حرکات روده به جلوگیری از یبوست کمک می کند.

3ـ روغن گاو به سلامت استخوان کمک می کند:

در آیورودا روغن گاوی ترجیح داده شده برای تهیه ی داروی است، زیرا می تواند به عمیق ترین بافت های بدن انسان برسد و آنرا تغذیه کند. به همین دلیل است که با افزایش استحکام و تراکم آن در بهبود سلامت استخوان نیز موثر است. با سلامت استخوان ها درد مفاصل، سفتی را تسکین میدهد و همچنین به کاهش علائم آرتیت کمک میکند. بنابراین توصیه می شود برای اطمینان از تحرک طولانی مدت، استحکام استخوان ها و حالت کلی، روغن گاوی به طور منظم استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: روغن جوجوبا چیست/ فواید + کاربرد+ ویتامین ها

بیشتر بخوانید: 8 خاصیت روغن خردل + چگونگی کاربرد آن

4- روغن گاو تقویت سیستم ایمنی: 

ناگفته نماند که ایمنی قوی، سنگ بنای بدن انسان است. از آنجائی که روغن گاو منبع غنی از آنتی اکسیدان هاست، به عنوان یک تقویت کننده ایمنی نیز عمل میکند زیرا از تولید رادیکال های آزاد در بدن ما جلوگیری می کند که جای خود را به بیماری های مزمن مانند اختلالات قلبی، بیماری های التهابی، آب مروارید و چندین بیماری دیگر می دهد. در چنین زمانی که جهان در حال گذر از یک بیماری همه گیر بزرگ (COVID-19) است تقویت ایمنی ما برای جلوگیری از بیماری ها اهمیت بالایی برخوردار می باشد و روغن گاوی، با توجه به طیف وسیع تغذیه ای و خواص آنتی اکسیدانی آن، یکی از ضروریات رژیم غذایی ما است.

5ـ روغن گاو پوست را تغذیه می کند

بله درست است اگر مدتی است که به فکر یک محصول واقعا طبیعی مراقبت از پوست هستید که عوارض جانبی نداشته باشد و به جیب شما آسیب نزند، شیشه روغن گاو را بردارید. روغن گاو یک مرطوب کننده طبیعی است که میتواند پوست شما را در خشک ترین آب و هوا نرم و مرطوب نگه دارد. اسید های چرب موجود در ان هیدراتاسیون مورد نیاز را فراهم میکند که پوست را درخشان می کند اینها برخی از شگفت انگیز ترین فواید سلامتی روغن گاوی هستند.

بیشتر بخوانید: فواید روغن آرگان برای مو+ نحوه صحیح استفاده

بیشتر بخوانید: روغن زالو چیست؟ چه کار می‌کند؟/ قیمت روغن زالو

بیشتر بخوانید: کاربرد روغن بابونه/ از بهبود افسردگی تا اکسیر جوانی

نظر شما






نظرات

اخبار پر بازدید