10:19 , 1401/11/6
کد خبر: 000019295
بازدید: 1380
فواید داشتن رابطه جنسی برای بدن

براساس آخرین مطالعات برخی از فواید رابطه جنسی در سلامت فرد را با هم مرور می کنیم.

به گزارش خبرنگار سلامت ایونا، یکی از موضوعات اصلی رابطه زناشویی داشتن یک رابطه جنسی با کیفیت است. داشتن یک رابطه جنسی با همسرتان فواید بسیاری را برای بدن دارد.داشتن یک رابطه جنسی سالم می تواند از جنبه های متعدد سلامت جسمی و روانی فرد را تامین کند.

براساس آخرین مطالعات برخی از فواید رابطه جنسی در سلامت فرد را با هم مرور می کنیم؛

رابطه جنسی به سلامت قلب کمک می کند

مردانی که در یک تا دو بار در طول هفته رابطه جنسی منظمی را دارند نسبت به افرادی که یک بار در ماه یا کمتر رابطه دارند 45 درصد کمتر از بقیه افراد دچار بیماری قلبی می شوند. زیرا فعالیت جنسی قلب را فعال نگه میدارد، سطح تستوسترون و استروژن را در حالت تعادل نگه می دارد که برای سلامتی قلب بسیار مهم است.

آیا مردان هم یائسه می شوند؟

راههای طبیعی برگشت واژن به حالت اولیه بعد از زایمان

رابطه جنسی تسکینی برای سردردهای میگرنی

هورمون های کاهش دهنده درد با داشتن فعالیت جنسی آزاد می شوند و برای کمک به کاهش یا جلوگیری از درد پشت و ساق پا و همچنین دردهای ناشی از گرفتگی قاعدگی، ورم مفاصل و سردرد موثر است. یک مطالعه نیز نشان می دهد داشتن فعالیت جنسی می تواند تسکینی برای سردردهای میگرنی باشد.

رابطه جنسی به کمتر بیمار شدن کمک می کند

کسانی که رابطه جنسی منظم در طول هفته دارند سطح بالاتری از ایمونوگلوبولین A را دارا هستند. ایمونوگلوبولین A خط اول دفاعی بدن است و کار آن مبارزه با ورود ارگانیسم های مهاجم به بدن است. به همین دلیل داشتن رابطه جنسی منظم می تواند شما را کمتر بیمار کند. همچنین رابطه جنسی کاهش فشار خون را به همراه دارد.

رابطه جنسی همانند ورزش کردن مفید است

در رابطه جنسی ضربان قلب بالا می رود و باعث سوختن کالری و تقویت ماهیچه ها می شود همانند ورزش کردن. تحقیقات نشان می دهد رابطه جنسی در هر دقیقه 4 کالری انرژی برای مردان و 3 کالری برای زنان می سوزاند که می تواند به حفظ انعطاف پذیری و تعادل کمک کند.

تعداد دفعات رابطه جنسی از نگاه درمانگران جنسی

عوارض زیاد ارضا شدن مردان

رابطه جنسی خطر ابتلا به سرطان پروستات را کاهش می دهد

طبق آخرین تحقیقات مردانی که دست کم 21 بار در ماه رابطه جنسی دارند و این رابطه منجر به انزال آنها می شود در معرض خطر پایین تری برای ابتلا به سرطان پروستات قرار دارند.

رابطه جنسی استرس را کاهش می دهد

رابطه جنسی استرس را کاهش می دهد بدین ترتیب که با ترشح مواد شیمیایی تولید کننده احساس خوبی را به فرد می دهد و در نتیجه به تسکین استرس و افزایش اعتماد به نفس کمک می کند.

10 نکته طلایی برای افزایش لذت جنسی

چند ترفند برای طولانی‌تر شدن رابطه جنسی

رابطه جنسی عضلات لگن زنان را تقویت می کند

داشتن رابطه جنسی در زنان به تقویت عضلات لگن کمک می کند. با این کار زنان کمتر دچار بی اختیاری ادرار می شوند.

رابطه جنسی به خواب سریع کمک می کند

یکی دیگر از مزایای داشتن رابطه جنسی ترشح هورمون پرولاکتین است که یک هورمون آرامش دهنده است و می تواند به خواب سریع تر کمک کند.

نظر شما






نظرات

اخبار پر بازدید