10:50 , 1401/4/30
کد خبر: 000014576
بازدید: 1210
فواید باورنکردنی دارچین که همه را شگفت زده می کند

دارچین، ادویه ایست که در تمام آشپزخانه های ایرانی به وفور یافت می شود. در این مطلب قصد داریم، خواص جالب دارچین را معرفی کنیم.

خواص دارچین برای مردان چیست؟ خواص دارچین برای مغز چیست؟ خواص دارچین برای پوست چیست؟ خواص دارچین برای زنان چیست؟ خواص دارچین برای کم خونی چیست؟ کاربرد دارچین چیست؟ خواص دارچین در چای چیست؟ خواص دارچین برای لاغری چیست؟

به گزارش پایگاه خبری نگاه ایرانیان نیوز Ivna، دارچین یک ادویه خانگی است که در زمانهای قدیم به عنوان ارز مبادله می شده است. دارچین دارای طعم و بوی گرم بوده که در آشپزی به ویژه شیرینی های شیرین و کاری های خوش طعم استفاده می شود.

دارچین از پوست داخلی یک درخت همیشه سبز کوچک بدست می آید. پوست آنرا کنده و در آفتاب خشک می کنندو در آنجا به شکل رول هایی به نام چوب دارچین پیچیده می شود. دارچین به صورت پودر نیز مصرف می شود.

فواید تغذیه ای دارچین

یک قاشق چایی خوری دارچین سائیده شده به شما کمک می کند 7 کیلوکالری، 0.1 گرم پروتئین، 0.9 گرم کربوهیدرات، 1.6 گرم فیبر دریافت کنید.

5 خواص سلامتی برای دارچین

آنتی ویروس، ضد باکتری و ضد قارچ

دارچین دارای خواص دارویی و تسکین دهنده بوده و در طب گیاهی چینی به طور کامل از آن استفاده می شود. بو و طعم متمایز دارچین از اسانس های موجود در پوست درختی به نامسینامالوئید ناشی می شود.

دارچین از سلامت روده حمایت می کند

دارچین حاوی پروبیوتیک است. این باکتری های پروبیوتیک به پالایش تعادل باکتری های مفید در روده کمک می کنند همچنین دارچین از سلامتی دستگاه گوارش حمایت کرده و مشکلات گوارشی را کاهش میدهد.

مصرف دارچین فشار خون را مدیریت می کند

شواهدی وجود دارد که نشان می دهد مصرف دارچین با کاهش کوتاه مدت فشار خون مرتبط است. 

مصرف داچین خطر ابتلا دیابت نوع 2 را کاهش می دهد

دارچین برای کمک به مدیریت قندخون شهرت دارد. بنظر می رسد که دارچین این کار را با مکانیسم های مختلف انجام می دهد، ازجمله مدیریت میزان گلوکز وارد شده به جریان خون و تقلید از هورمون های مدیریت قند خون (انسولین)

آزمایش های انسانس امیدوار کننده است و نشان می دهد دارچین ممکن است تاثیر متوسطی بر کاهش سطح قند خون ناشتا در افراد مبتلا به دیابت داشته باشد.

خواص دارچین برای لاغری

بسیاری از متخصصان تغذیه بر این باورند که مصرف  دارچین می تواند  برای کاهش وزن موثر باشد.

نظر شما






نظرات

اخبار پر بازدید