10:29 , 1401/9/17
کد خبر: 000017036
بازدید: 1752
فواید بادام زمینی؛ از اختلال نعوض تا چاقی صورت

فواید و مضرات بادام زمینی چیست؟ بادام زمینی برای چه چیزی مفید است، آیا باعث افزایش وزن می شود؟

فواید بادام زمینی برای مردان چیست؟ فواید بادام زمینی برای زنان چیست؟ خواص بادام زمینی برای چاقی صورت واقعی است؟ مضرات بادام زمینی برای کبد چیست؟ خواص بادام زمینی برای استخوان چیست؟ خواص و مضرات بادام زمینی، فواید بادام زمینی برای کودکان، خواص بادام زمینی و نعوظ چیست؟

به گزارش پایگاه خبری نگاه ایرانیان نیوز Ivna، بادام زمینی یکی از پرمصرف ترین آجیل ها در کشور ماست. این میوه خشک که به لطف طعم آن بسیار مصرف می شود، در واقع فواید زیادی برای سلامتی دارد. اگرچه برای مردم شناخته شده نیست، اما از نظر ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها غذایی بسیار غنی است. پس فواید بادام زمینی چیست؟ بادام زمینی چه ضرری دارد؟ 

خواص و مضرات بادام زمینی

بادام زمینی که از خانواده حبوبات است، چیزی است که به طور کلی در صنایع غذایی ایران استفاده می شود. اگرچه در کشور ما این ماده غذایی است که همه مصرف آن را دوست دارند، اما مردم از فواید آن اطلاع چندانی ندارند. بنابراین، با وجود تمام فواید بادام زمینی، آیا ضرری هم دارد؟ بادام زمینی چگونه مصرف می شود؟ پاسخ بسیاری از این سوالات در این مطلب آمده است...

فواید بادام زمینی

فواید بادام زمینی به طور کلی ناشناخته است. با تشکر از این مقاله، نشان خواهیم داد که بادام زمینی یک فروشگاه شفابخش کامل است. در اینجا به برخی از فواید بادام زمینی اشاره می کنیم:

  1. سطح کلسترول بد را کاهش و سطح کلسترول خوب را افزایش می دهد.
  2. با سرطان روده بزرگ و معده مبارزه می کند.
  3. به تعادل سطح قند خون کمک می کند.
  4. این یک انبار ویتامین E است بنابراین برای سلامت پوست بسیار مفید است.
  5. به لطف آمینو اسیدها و پروتئین ها، از رشد سالم بدن حمایت می کند.
  6. حاوی روغن های امگا 3 است. این کار در برابر ریزش و شکستگی مو بسیار موثر است. همچنین به موها کمک می کند تا براق و قوی به نظر برسند.
  7. روغن های موجود در آن برای بدن بسیار مفید است.
  8. این ماده مغذی به تولید هورمون سروتونین کمک می کند. به لطف سروتونین، هورمون شادی با افسردگی مبارزه می کند.
  9. به لطف مواد مغذی که دارد، قدرت جنسی را افزایش می دهد.
  10. زمانی که به طور منظم و متناسب مصرف شود، از بیماری های قلبی عروقی محافظت می کند.
  11. مصرف بادام زمینی خطر سکته را کاهش می دهد.
  12. دارای محتوایی است که خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را کاهش می دهد.
  13. گفته می شود بادام زمینی باعث افزایش حافظه می شود. به عبارت دیگر حافظه افرادی که بادام زمینی مصرف می کنند تقویت می شود.

ضررهای بادام زمینی

زیاده روی در مصرف هر ماده غذایی مضر است. اگرچه بادام زمینی بسیار مفید است، اما مصرف بیش از حد آن می تواند آسیب هایی را به همراه داشته باشد.

افراد مبتلا به کلسترول بهتر است زیر نظر پزشک بادام زمینی بخورند.

از آنجایی که بادام زمینی حاوی روغن بیش از حد است، در صورت مصرف زیاد باعث افزایش وزن، آکنه و مشکلات پوستی مختلف می شود.

بسته به فرد می تواند واکنش های آلرژیک نشان دهد.

کالری و ارزش غذایی بادام زمینی

بادام زمینی به دلیل محتوای چربی بالا شناخته شده است. حتی می تواند باعث افزایش وزن در برخی افراد شود. بنابراین، مردم ممکن است در مورد کالری و ارزش غذایی بادام زمینی تعجب کنند. 100 گرم بادام زمینی 567 کیلوکالری کالری دارد. ارزش غذایی به شرح زیر است:

مقدار در هر
کیلوکالری 567
چربی کل ۴۹ g  
چربی اشباع ۷ g  
کلسترول ۰ mg  
سدیم ۱۸ mg  
پتاسیم ۷۰۵ mg  
کربوهیدرات کل ۱۶ g  
فیبر خوراکی ۹ g  
قند ۴ g  
پروتئین ۲۶ g  
ویتامین ث ۰ mg کلسیم ۹۲ mg
آهن ۴٫۶ mg ویتامین دی ۰ IU
ویتامین ب۶ ۰٫۳ mg ویتامین ب۱۲ ۰ µg
منیزیم ۱۶۸ mg

فواید بادام زمینی در بارداری

اگرچه بادام زمینی غذای بسیار مفیدی است، اما مفید بودن یا نبودن آن در دوران بارداری موضوع بسیار مهمی است. افراد باردار نمی توانند هر غذایی را مصرف کنند زیرا باید مراقب آنچه می خورند باشند. بادام زمینی نیز یک غذای کنجکاو است. زنان باردار می توانند بادام زمینی بخورند، اما نباید در مصرف آن زیاده روی کنند. برخی از فواید بادام زمینی در بارداری عبارتند از:

  1. از کم خونی محافظت می کند.
  2. برای سلامتی کودک مفید است.
  3. در رشد مغز کودک بسیار مهم است.

فواید بادام زمینی شور

بادام زمینی شور حاوی اسیدهای چرب غیراشباع است که بهترین منبع اسیدهای چرب ضروری برای بدن است. اگر به صورت کنترل شده مصرف شود، به تنظیم کلسترول کمک می کند. با این حال، اگر بیش از حد مصرف شود، بر کلسترول بد تأثیر می گذارد. از آنجایی که حاوی ویتامین های B1 و B3 است، به سوزاندن قند خون کمک می کند. در عین حال به لطف این ویتامین ها از سلامت قلب محافظت می کند.

چگونه بادام زمینی مصرف کنیم؟

در کشور ما عموماً بادام زمینی به عنوان آجیل مصرف می شود. با این حال، می توان آن را به روش های مختلف مصرف کرد. چگونه می توان بادام زمینی را مصرف کرد؟

  1. می توان آن را به عنوان آجیل خشک مصرف کرد.
  2. می توان آن را به شکل کره بادام زمینی مصرف کرد.
  3. می توان آن را با افزودن آن به میان وعده هایی مانند کلوچه و شیرینی یا غذا و سالاد و ماکارونی و نودل مصرف کرد.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کره بادام زمینی خانگی

آیا بادام زمینی به کاهش وزن کمک می کند؟

یکی از رایج ترین سوالات افرادی که بادام زمینی مصرف می کنند این است که آیا بادام زمینی به چاق شدن کمک می کند؟ بادام زمینی یک غذای بسیار پرکالری است. همچنین حاوی مقدار زیادی چربی است. اگرچه این روغن ها برای بدن مفید هستند، اما مصرف زیاد آن می تواند مضر باشد. اگر فردی بیش از حد بادام زمینی مصرف کند، نمی تواند از شر اضافه وزن خلاص شود، زیرا این آجیل است که باعث افزایش وزن در افراد می شود. بنابراین، بادام زمینی باید به طور متعادل مصرف شود.

فواید بادام زمینی برای مردان چیست؟

فواید بادام زمینی برای مردان: بادام زمینی که سرشار از روغن و نمک است، تمام مشکلات زندگی جنسی را از بین می برد. بادام زمینی میل و قدرت جنسی را افزایش می دهد.همچنین باعث افزایش تعداد اسپرم می شود.

فواید بادام زمینی برای زنان چیست؟

فواید بادام زمینی برای زنان: بنابر مطالعات انجام شده خوردن بادام زمینی می تواند در زنان خطر ابتلا به دیابت نوع دو با را کاهش دهد. بادام زمینی منبع مناسبی از فیبر است. بادام زمینی می تواند به کاهش التهاب در سراسر بدن و به سیستم گوارش افراد کمک کند.

فواید بادام زمینی برای چاقی صورت

اگر به دنبال خوراکی های برای چاقی صورت هستید بادام زمینی گزینه مناسبی برای شماست. بادام زمینی همچنین به داشتن پوستی بی عیب و نقص و بدون لک کمک می کند. این به دلیل وجود چربی‌های تک غیراشباع مختلف و رسوراترول در بادام‌زمینی است که به دفع سموم مسئول جوش‌هاست کمک می‌کند.

مضرات بادام زمینی برای کبد چیست؟

اکثر کشورها، از جمله ایالات متحده، مقادیر کم آفلاتوکسین را در ذرت و بادام زمینی مجاز می دانند. با این حال، برخی از محققان پیشنهاد می کنند که حتی این سطوح پایین می تواند منجر به آسیب کبدی در افراد مبتلا به هپاتیت B شود که به رژیم های غذایی غنی از ذرت، آجیل و غلات متکی هستند.

خواص بادام زمینی و نعوظ چیست؟

بادام زمینی به حفظ سلامت قلب و عروق کمک می کند. مصرف بادام زمینی جریان خون کافی را برای نعوظ خوب تضمین می کند. همچنین، بادام زمینی حاوی مقادیر زیادی اسیدهای چرب امگا 3 است که کلسترول را از بین می برد. کلسترول بالا می تواند باعث اختلال نعوظ شود.

بیشتر بخوانید:بادام زمینی چه خواص و مضراتی دارد؟

 

نظر شما






نظرات

اخبار پر بازدید