05:04 , 1401/7/10
کد خبر: 000015580
بازدید: 1297
فروش متری مسکن از آبان/ مسکن متری، متری چند؟

رئیس سازمان نوسازی شهر تهران از آغاز طرح فروش متری مسکن از آبان ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایونا، به دنبال افزایش قیمت مسکن در سال های اخیر، مسئولان طرح های متعددی در نظر گرفته اند تا امکان خرید مسکن برای عامه مردم راحت تر شود. در این میان در شهرداری نیز قرارگاهی به نام قرارگاه مسکن ایجاد شد. در این مدت در شهرداری برنامه ریزی هایی نیز صورت گرفته و طرح هایی تعریف و عملیاتی شده اند که از جمله آنها می توان به ساخت آپارتمان هایی در مناطق مختلف شهر اشاره کرد. یکی از طرح های دیگر شهرداری نیز فروش متری مسکن است.

مهدی هدایت، رئیس سازمان نوسازی تهران در ارتباط با این طرح در گفتگو با فارس توضیحاتی ارائه کرده و در شرایطی اعلام کرده که این طرح از آبان ماه آغاز می شود که هنوز قیمت فروش هر متر مسکن در قالب این طرح به نتیجه نرسیده است.

فروش متری مسکن از اواخر آبان

رئیس سازمان نوسازی تهران در این گفتگو چنان عنوان کرده که این سازمان تلاش دارد با اجرای طرح فروش متری مسکن شرایطی ایجاد کند که افرادی که دارای سرمایه کمی هستند هم بتوانند خانه دار شوند. از سوی دیگر با اجرای این طرح سرمایه های خرد به جای اینکه راهی بازارهای غیر مولد و کاذب شود به بازار مسکن راه پیدا می کند.
به گفته هدایت، با اجرای این طرح مردم می توانند به صورت تدریجی و خرد خرد خرید کنند و هرگاه پول داشتند چند متر زمین بخرند.

از کجا مسکن متری بخریم؟

وی همچنین محل فروش مسکن متری را بورس اعلام کرده و تاکید کرد با اجرای چنین طرح هایی سرمایه هایی که به سمت سکه و دلار رفته به سمت مسکن روانه می شود و ساخت و ساز فعال تر شده و مردم می توانند راحت تر خانه دار شوند.

مسکن متری، متری چند؟

اما هدایت در شرایطی از بورسی شدن مسکن متری از اواخر آبان خبر می دهد که تاکید دارد هنوز قیمت هر متر مسکن در قالب این طرح مشخص نیست. البته پروژه ها مشخص است اما قیمت نهایی هنوز در نیامده است.

مسکن متری در کدام مناطق ساخته می شود؟

رئیس سازمان نوسازی تهران در ارتباط با اینکه قرار است مسکن متری در کدام مناطق تهران ساخته شود، چنین توضیح داده که بیشتر فروش این طرح در مناطق 10،11، 19 خواهد بود و در واقع این طرح راهی برای خانه دار شدن اقشار کم درآمد جامعه است.


 

           

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید