10:43 , 1401/5/3
کد خبر: 000014586
بازدید: 1385

فرمول طلایی برای یک ازدواج طولانی و شاد و خوشحال

فرمول طلایی برای یک ازدواج طولانی و شاد

"آرزوی قلبی هر زوجی این است که روی بالش پیر شوند. در اینجا چند توصیه تضمین شده و موثر از سوی زوج های باتجربه ای که زندگی مشترک طولانی و شادی داشته اند و افرادی که آموزش های تخصصی روابط را دارند، آورده شده است."

به گزارش پایگاه خبری نگاه ایرانیان نیوز Ivna، همانطور که برای انجام هر کاری راهی وجود دارد، برای یک ازدواج شاد و طولانی نیز قوانینی وجود دارد.

بر کسی پوشیده نیست که زندگی زناشویی پر از فراز و نشیب است. جدا از قول "ما در بیماری و سلامتی، در ثروت و فقر با هم هستیم" که به شریک زندگی تان داده اید، نقاط عطف دیگری نیز وجود دارد که با آنها روبرو خواهید شد. پس کشتی ازدواج در این سفر طولانی چگونه پیش خواهد رفت؟ مهمتر از آن، آیا می‌توانیم کشتی را در مسیر خود نگه داریم و در عین حال از منظره لذت ببریم؟

راز ازدواج سعادتمندانه را از متخصصان می خواهیم...

هر یک از توصیه های ما به اندازه کافی قوی است تا شما را به روزهایی که سالگرد طلایی ازدواج خود را جشن می گیرید، برساند.

برای از دواج بهترین دوست یکدیگر باشید

1) بهترین دوست یکدیگر باشید. با او صادق باشید. زمانی که او به شما نیاز دارد آنجا باشید. به یاد داشته باشید، هر یک از شما برای دیگری وجود دارد. هیچ چیز نمی تواند ارزشمندتر از این باشد.

در زندگی مشترک کینه نداشته باشید

2) هرگز کینه نداشته باشید. به خاطر داشته باشید که شب ها در اتاق خواب با هم می خوابید یا دوباره در خانه تنها خواهید بود.

متن سالگرد ازدواجمون مبارک عشقم کوتاه و احساسی + انگلیسی و ترکی برای استوری

در روابط زناشویی به یکدیگر گوش دهید

3) حتما در مورد هر چیزی که برای شما مهم است صحبت کنید. به آنچه برای او اهمیت دارد گوش دهید. به این ترتیب افکار خود را در مورد موقعیت اقوام، مشکلات مالی و برنامه های آینده به وضوح بیان کرده اید. شناخت همسرتان از همان روز اول و از همه جهات مهم است تا بدانید در صورت بروز مشکلاتی که در آینده ممکن است چگونه رفتار کنید.

سوال پرسیدن را فراموش نکنید

4) مرتباً از او بپرسید "حالت چطور است؟ واقعاً چه احساسی داری؟" سوال پرسیدن را فراموش نکنید.

جزئیات را یاد بگیرید

5) حتما جزئیاتی را که برای او مهم است یاد بگیرید تا در مواقع لزوم مطمئن باشید که این کار را انجام می دهید.

تفاوت بین احساس تعهد و عشق را بدانید

۶) باید تفاوت بین احساس تعهد و عشق را بدانید. عشق در مورد احساس شماست. تعهد در مورد کاری است که می توانید برای عزیزان خود انجام دهید.

در زندگی مشترک از مشورت با مشاوران نترسید

7) وقتی مشکلی در زندگی مشترک شما وجود دارد، از ایده مشورت با کارشناسان نترسید. مشاوران ازدواج به شما این امکان را می دهند که در مورد مشکلات احتمالی با همسرتان ارتباط برقرار کنید.

در روابط زناشویی مَنم مَنم نکنید

8) شروع یک جمله با کلمه "من" در مورد هر موضوعی که به هر دوی شما مربوط می شود ممکن است از سوی همسرتان توهین آمیز تلقی شود.

در زندگی اختلاف عقاید اشتباه نیست

9) اختلاف عقاید اشتباه نیست. این حتی فرصتی را برای شما ایجاد می کند تا شریک زندگی خود را بهتر درک کنید. با دقت به او گوش دهید و سعی کنید دقیقاً بفهمید که او چه می خواهد بگوید.

موضوعات را کوتاه کنید

10) هنگام بحث در مورد یک موضوع، ممکن است از نگرش شریک خود نسبت به خود ناراحت باشید. در چنین مواردی سعی کنید به جای ایجاد مشکل، موضوع را تا حد امکان کوتاه کنید. 

کلمات رمزدار استفاده کنید

۱۱) کلماتی را استفاده کنید که برای هر دوی شما معنی یکسانی دارند. ماه کامل، بستنی، مارشمالو، قرمز و غیره مانند. این کلمات علاوه بر معنای معمولی شان باید برای شما معنای دومی نیز داشته باشند. بنابراین، شما زبان مشترکی خواهید داشت که هیچ کس نمی داند و فقط به شما دو نفر تعلق دارد. در یک بحث یا گفتگو، به جای بیان طولانی احساسات خود، به سادگی یکی از این موارد را بگویید. شریک زندگی شما به راحتی متوجه می شود که شما در آن لحظه ناراحت هستید و گفتگو را به زمان دیگری موکول می کند.

با شریک زندگی خود در مورد افکارتان صحبت کنید

12) وقتی چیزهای خوبی در مورد او فکر می کنید، به او بگویید. حالا به من بگو! کلمات محبت آمیز و تعریف و تمجید مهمترین سرمایه شما در بانک روابط شماست.

دوران عقد و نامزدی را با این راهکارها طلایی کنید

عاشق شدن بهترین پاداش زندگی

13) عاشق شدن بهترین پاداش زندگی است. چه چیزی بهتر از این احساس توانایی ایستادگی در برابر چالش های زندگی به عنوان یک زوج است، این قول را به خاطر بسپارید و به او بفهمانید که بدون توجه به هر اتفاقی همیشه در کنار او هستید.

در ازدواج اختلاف نظر داشتن عیب نیست

14) ممکن است اختلاف نظر داشته باشید. نکته مهم وجود اختلاف نیست، بلکه روشی است که در حین رفع آنها کمترین آسیب را به رابطه شما وارد می کند.

روابط خوبی با خانواده همسرتان برقرار کنید

15) وقتی موفق شدید با خانواده همسرتان روابط خوبی برقرار کنید، می بینید که آنها از شما حمایت می کنند و خوشحال می شوید. در نهایت وقتی تصمیم به ازدواج می گیرید، تصمیم می گیرید که در کنار خانواده او نیز باشید. زمانی که بتوانید روابط خوبی با خانواده همسرتان برقرار کنید، به عنوان تحکیم رابطه خودتان به شما برمی گردد. حتی اگر در ابتدا آنها را دوست ندارید، باید آنها را بشمارید.

روش های عشق بازی در دوران نامزدی و عقد

پیش از ازدواج چند سوال از خود بپرسید؟

16) در حین تصمیم گیری برای ازدواج باید به این موضوع توجه کنید که یا میتوانید زندگی شخصی خود را با این شخص بگذرانید؟ آیا احساس می کنید او فرد مناسبی برای شماست؟ آیا وقتی که خواب ازدواج با او را می بینید قلبتان تند تر می تپد؟ 

چشمان خود را ببندید

17) "هنگام ازدواج یک چشم خود را ببندید و بعد از ازدواج مراقب باشید!" یعنی سعی کنید هنگام ازدواج تفاوت های کوچک را مشاهده نکنید، سعی کنید بعد از ازدواج رابطه را حفظ کنید.

عشق و احترام در ازدواج

18) مهمترین چیز در ازدواج عشق و احترام است. وقتی این دو را از دست ندهید، مشکلی در ازدواج شما وجود ندارد که قابل حل نباشد.

در زندگی تصمیم مشترک بگیرید

19) همیشه تصمیمات مشترک بگیرید و خانواده خود را در تصمیماتی که می گیرید دخالت ندهید.

شروعی تازه

20) هر روز یک شروع تازه است. هر روز جدید را با این باور شروع کنید و اجازه ندهید ازدواج شما با گذشت سالها کهنه شود.

نظر شما






نظرات

اخبار پر بازدید