11:44 , 1401/5/14
کد خبر: 000014736
بازدید: 5007
فرمانده سپاه ثارالله کرمان کیست؟

طی روزهای گذشته سردار محمدعلی نظری به عنوان فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان منصوب شده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایونا، مراسم معارفه سردار نظری روز اول مرداد ماه با حضور حجت الاسلام و المسلیمن حسن علیدادی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان برگزار شد و بدین ترتیب وی پس از سردار معروفی فرمانده سابق سپاه ثارالله استان کرمان (که اخیرا  بعنوان معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج منصوب شده) برای فعالیت در سمت فرمانده سپاه ثارالله استان معرفی و منصوب شد.

سردار نظری پیش از این نیز به عنوان جانشین این فرماندهی مشغول به فعالیت بوده است.
 

گمانه زنی های قبلی درباره انتخاب فرمانده سپاه ثارالله کرمان

اما پیش از معرفی سردار نظری، گمانه زنی هایی نیز در این زمینه صورت گرفته بود و گاه حتی برخی سایت ها از انتخاب سردار سیاوش مسلمی که فرمانده سپاه کربلا در استان مازندران بود به عنوان جایگزین سردار معروفی خبر داده بودند که البته مدت زیادی از انتشار این خبر نگذشته بود که روابط عمومی سپاه کربلا در استان مازندران این خبر را تکذیب کرد.  

سرهنگ دوم پاسدار علی ابراهیمی گتابی،سخنگوی سپاه کربلا مازندران در این باره گفته بود که در یکی دو روز گذشته خبری در کانال‌ها و گروه‌های فضای مجازی مبنی بر جابجایی سردار مسلمی فرمانده سپاه کربلا منتشر شده است که بیشتر گمانه زنی فعالین رسانه‌ای بوده و پایه و اساس واقعی ندارد. 

طی مدت کمی پس از این گمانه زنی ها نیز سردار نظری به عنوان فرمانده جدید سپاه ثارالله کرمان منصوب شد.

آزمون سخت آقای فرمانده در سیل

اما تنها مدتی پس از انتصاب سردار نظری، سیل کرمان موجب شد شرایط ویژه ای در این استان  حاکم شود و بسیاری از روستاها تخلیه شوند.

بااین وجود به گفته سردار نظری در این شرایط تنها پنج کرمانی با وجود شدت سیل جان خود را از دست دادند که این موضوع به گفته او به دلیل اقدامات خوب و همافزایی دستگاه های مختلف این استان بوده است.

بعدها نیز در اخبار اینگونه اعلام شد که سپاه ثارالله کرمان بیش از 400 خانه را پس از سیل پاکسازی کرده است.

وی همچنین ساعاتی پس از وقوع سیل به همراه استاندار کرمان در مناطق سیل زده حضور یافته و به هدایت میدانی بحران پرداخت.

فرمانده قبلی سپاه ثارالله کرمان که بود؟

اما پیش از این، سردار حسین معروفی به عنوان فرمانده سپاه ثارالله کرمان مشغول فعالیت بود که با حکم فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، به عنوان معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین انتخاب شد.

حسین معروفی که از اسفندماه ۱۳۹۸ فرمانده سپاه ثارالله کرمان شده بود طی دو سال و اندی فعالیت، منشاء خدمات متعددی در این استان بود که از جمله آنها می توان به تشکیل قرارگاه امام حسن مجتبی اشاره کرد که با راه اندازی آن اقدامات مناسبی در حوزه محرومیت زدایی صورت گرفت. وی همچنین در شرایط خشکسالی و بحران آب، با راه اندازی نهضت آبرسانی مرد میدان به روستاهای زیادی در استان که با تنش آبی روبرو بودند، آبرسانی کرد.

روایتی از فرمانده سابق سپاه ثارالله کرمان

 از جمله اتفاقات جالبی که در دوران فعالیت سردار معروفی در فرماندهی سپاه ثارالله این استان رخ داد می توان به داستان هدیه او به استاندار قبلی این استان اشاره کرد.

سردار معروفی که به دلایل متعدد معتقد بود لازم است استاندار کرمان به سیستان و بلوچستان برود در مراسم تودیع استاندار اینگونه روایت کرد که در شب یازدهم ماه محرم، حدود ۴۰ دقیقه با زینی‌وند (استاندار کرمان) صحبت کردم و در این صحبت ها تحلیل خود را برای عدم حضور ایشان در کرمان ارائه و پیشنهاد کردم که به سیستان و بلوچستان بروند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه مردم کرمان قدردان زحمات زینی وند هستند، در اقدامی انگشتری را به او هدیه کرد و گفت: سردار حاج قاسم سلیمانی این انگشتر را به من هدیه داده بود و این انگشتر برایم بسیار عزیز است اما برای اینکه ثابت کنم که شما برای زائرین حاج قاسم زحمت کشیدید، این انگشتر را به رسم یادبود و تبرک به شما هدیه می‌دهم.  

    

 

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید