16:54 , 1401/9/20
کد خبر: 000017098
بازدید: 1824
علت کبودی زیر چشم کودکان و راه درمان آن

چه چیزی باعث کبودی زیر چشم در نوزادان و کودکان می شود؟

برای رفع کبودی زیر چشم کودک چه کار باید کرد؟ علت پف و کبودی زیر چشم کودکان چیست؟ سیاهی دور چشم کودکان کمبود چه ویتامینی است؟ علت ورم و کبودی زیر چشم کودکان چیست؟

به گزارش پایگاه خبری نگاه ایرانیان نیوز Ivna، برخی از مشکلات سلامتی در چشم وجود دارد. به خصوص کبودی هایی که در زیر چشم مشاهده می شود می تواند افراد را بسیار آزار دهد. این وضعیت در نوزادان و کودکان نیز دیده می شود. افراد زیادی در حال بررسی علت این کبودی ها هستند. علت کبودی زیر چشم کودکان و نوزادان چیست، چگونه باید آن را درمان کرد؟

کبودی زیر چشم در نوزادان و کودکان بیشتر به دلیل سوء تغذیه و کم خوابی دیده می شود.

بیشتر بخوانید:  اختلال بلع در کودکان و درمان آن‌

بیشتر بخوانید:  با شب ادراری کودکان چه باید کرد؟

چه چیزی باعث کبودی زیر چشم در نوزادان و کودکان می شود؟

کبودی زیر چشم یک مشکل سلامتی رایج در بزرگسالان است. بزرگسالان ممکن است به دلایلی مانند خستگی، کهولت سن و بی خوابی دچار کبودی زیر چشم شوند. این وضعیت ممکن است در نوزادان و کودکان نیز رخ دهد. مادران و پدران ممکن است در مورد این کبودی های زیر چشم که درکودکان و نوزادان دیده می شود نگران باشند. اولین علت این سیاهی های زیر چشم در نوزادان و کودکان بیماری های آلرژیک است.

والدین می توانند نگران این وضعیت در فرزندان خود باشند. اما علت این کبودی ها نشان دهنده بیماری های خیلی خطرناک نیست. معمولاً ناشی از تشنگی و آلرژی است. دلایل ظهور آن در نوزادان متفاوت است. علل کبودی زیر چشم در نوزادان به شرح زیر است:

  1. دیافراگم پوست
  2. سرما
  3. اگزما
  4. علل آلرژیک
  5. عفونت چشم
  6. ژنتیکی
  7. عفونت های سینوسی

عفونت های دستگاه تنفسی از جمله دلایل کبودی زیر چشم در کودکان است. هنگامی که کودکان نمی توانند به راحتی نفس بکشند، مویرگ ها در زیر چشم جمع می شوند و با گذشت زمان کبودی ایجاد می کنند. سیاهی زیر چشم در کودکان با پوست روشن بیشتر دیده می شود. اعضای خانواده می توانند در مورد چگونگی حذف و درمان این کبودی ها در کودکان تحقیق کنند. با این حال، باید به پزشک مراجعه کرد و علت ایجاد این وضعیت را جویا شد.

درمان کبودی زیر چشم کودکان

برای درمان کبودی زیر چشم کودکان و نوزادها مهم است که در اولین مرحله علت بروز کبودی تشخیص داده شود. پس از تشخیص علت کبودی زیر چشم کودکان روش درمانی اتخاذ شود. کبودی زیر چشم در افرادی که آب کمتری مصرف می کنند بسیار شایع است. به ویژه در افرادی که به تغذیه اهمیتی نمی دهند و آلرژی دارند شایع است.

  در این مواقع در کودکان باید بررسی شود که آیا کودکان آب مصرف می کنند یا خیر. کودکان باید ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز خود را دریافت کنند. در صورت نداشتن ارزش غذایی، چنین کبودی هایی در بدن دیده می شود. تغذیه کودکان با سبزیجات نیز از جزئیات مهم کبودی است. از غذاهای منجمد باید اجتناب شود.

بیشتر بخوانید:  چند نکته بسیار مهم برای درمان خانگی گلو درد کودکان

بیشتر بخوانید:  علائم آنفلوانزا در نوزادان و کودکان+ درمان و عوارض احتمالی

بیشتر بخوانید:  علائم دیابت در کودکان + جدیدترین درمان دیابت نوع 1 در کودکان

نظر شما






نظرات

اخبار پر بازدید