12:21 , 1401/5/5
کد خبر: 000014641
بازدید: 1271
علت قطع یارانه برخی بازنشستگان چیست؟/دستور رئیس جمهور در مورد یارانه های قطع شده

طی روزهای گذشته اخباری مبنی بر قطع یارانه برخی بازنشستگان به دلیل اشتغال فرزندانشان منتشر شده که این خبر واکنش های متعددی به همراه داشته است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایونا، به دنبال حذف ارز ترجیحیِ از روی برخی کالاهای اساسی، از اردیبهشت ماه سال جاری مبلغ یارانه ها تغییر کرده و از 45 هزار تومان بر اساس دهک هایی که ممکن است افراد در آنها قرار گیرند به 300 و 400 هزار تومان رسید.

از سوی دیگر قیمت برخی کالاها مانند آرد و روغن و لبنیات دستخوش تغییراتی جدی شد.حال در شرایطی که قیمت این کالاهای اساسی با افزایش قابل توجه و چند برابری مواجه شده اخباری مبنی بر قطع یارانه برخی بازنشستگان به گوش می رسد که قطعا این موضوع معیشت آنها را با دشواری های متعددی همراه خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: یارانه‌ها حذف نمی‌شود/ هدف ما ایجاد عدالت در توزیع یارانه هاست

یارانه بازنشستگان واقعا قطع شده است؟

اما در ارتباط با صحت این ماجرا باید گفت: روز گذشته سه شنبه، 4مرداد ماه همزمان با هفدهمین بزرگداشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان، سالن مرکز همایش‌های پژوهشگاه صنعت نفت میزبان آیین تجلیل از بازنشستگان برگزیده ملی شد و در قالب این مراسم محمدعلی محسن بندپی، عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی به انتقاد از قطع یارانه برخی بازنشستگان پرداخت.

رئیس فراکسیون سلامت سالمندی مجلس در صحبت های خود با اشاره به صحبت‌های برخی از بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری مبنی بر قطع یارانه نقدی آنها به دلیل شاغل شدن فرزندشان اظهار کرد: رئیس جمهور تاکید داشتند افرادی که یارانه‌شان قطع شده و فکر می کنند باید یارانه‌شان وصل شود، باید مجدد درخواست دهند تا یارانه آنها واریز شود. 

بندپی گفت: ما نیز این موضوع را از سرپرست وزارت رفاه پیگیری می کنیم. البته ما می‌توانیم از اختیارات مجلس نیز استفاده کنیم و به این موضوع ورود کنیم که قطعا این مسیر را دنبال خواهیم کرد.

وی به بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری اطمینان خاطر داد که قطعا این مشکل حل خواهد شد.

بیشتر بخوانید: پاسخگویی تلفنی معلولان به شکایت مردم از یارانه ها

نظر رئیس جمهور درباره یارانه های قطع شده

اما این اتفاقات و قطع یارانه برخی بازنشستگان که گفته می شود به دلیل شاغل شدن فرزند آنها بوده، در شرایطی رخ می دهد که پیش از این در نیمه تیر ماه، ابراهیم رئیسی تاکید کرده بود: هم پرداخت یارانه به افراد برخوردار و ثروتمند و هم قطع پرداخت به نیازمندان، ناحق است و باید با اتقان کامل در این زمینه عمل کرد.

محمد اسکندری، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری نیز دیگر سخنران مراس بزرگداشت بازنشستگان بوده که در این مراسم به انتقاد از قطع یارانه برخی بازنشستگان پرداخته و با تائید اینکه یارانه نقدی برخی بازنشستگان قطع شده، اظهار کرد: درخواست ما از سازمان هدفمندی یارانه ها این است که یک دسترسی به ما بدهند تا پاسخگوی این موضوع باشیم.

بیشتر بخوانید: سامانه ای برای جاماندگان از یارانه ها/ ثبت نام یارانه با کد ملی

 

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید