11:48 , 1401/5/24
کد خبر: 000014834
بازدید: 2102
علت فوت غلامعلی ریاحی وکیل پرونده اختلاس سه هزار میلیاردی

دکتر غلامعلی ریاحی که از چندی پیش در کما بود، امروز(دوشنبه، 24 مرداد) درگذشت.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایونا، غلامعلی ریاحی را می توان یکی از معروف ترین وکلای سیاسی و مطبوعاتی دانست که طی این سالها پرونده های جنجالی متعددی به وی سپرده شده بود.

وکیل پرونده های جنجالی به کما رفت

طی روزهای گذشته، هوشنگ پوربابایی وکیل پایه یک دادگستری با اشاره به وضعیت بیماری ریاحی اینگونه عنوان کرد که وی از هفته گذشته به کما رفته است.

مروری بر پرونده های جنجالی ریاحی

برخی از پرونده های مهم و جنجال برانگیز این وکیل دادگستری عبارتند از:

-پرونده فائزه هاشمی

-پرونده سعید حجاریان

-پرونده مه آفرین خسروی یا فساد سه هزار میلیارد تومانی

او در دوران پس از اصلاحات به عنوان وکیل مدیرمسئول روزنامه های متعددی در دادگاه ها حضور یافت که برخی از این روزنامه ها از سوی قضاتی از جمله سعید مرتضوی برای همیشه تعطیل و توقیف شدند. برخی از این روزنامه ها عبارتند از:

-جامعه

-روزنامه بهار

-روزنامه ایران 

گفته می شود وی طی این سالها در ارتباط با پرونده های مطبوعاتی تعامل خوبی با روزنامه نگاران داشته و گاه حتی بدون دریافت حق الوکاله وکالت آنها را برعهده گرفته است.

سرنوشت پرونده اختلاس سه هزار میلیاردی

یکی از معروفترین پرونده های ریاحی پرونده فساد سه هزار میلیاردی بود که به پرونده مه آفرید خسروی معروف بود. در این پرونده با فرار محمود خاوری و خروج او از کشور بخش هایی از پرونده باز باقی مانده است و با وجود دفاعیات ریاحی در نهایت خسروی به اعدام محکوم شد.

وی در این پرونده وکیل دوم بود که پس از استعفای بهرامی(وکیل اول این پرونده) متهم او را به عنوان وکیل خود انتخاب کرد هرچند که در نهایت دفاع ریاحی منجر به گرفتن حکمی به نفع متهم نشده و وی به اعدام محکوم شد.

استعفای ریاحی از پرونده سعید حجاریان

همان طور که اشاره شد ریاحی مسئولیت وکالت پرونده سعید حجاریان را نیز برعهده داشت اما در سال 1388 حجاریان به عنوان متهم امنیتی در دادگاه حاضر شد و پس از آن ریاحی از وکالت این پرونده استعفا داد.

دلیل فوت وکیل پرونده های جنجالی

گفته می شود ریاحی از حدود چهار ماه قبل دردی در ستون فقرات خود احساس میکرد و یک بار نیز به همین علت بستری شده بود اما هفته پیش وی به دلیل ابتلاء به سرطان معده بستری شد و در نهایت به کما رفته و امروز دار فانی را وداع گفت.

نظر شما






نظرات

اخبار پر بازدید