08:15 , 1401/5/9
کد خبر: 000014679
بازدید: 1173
علت سقوط مسافران ایستگاه دروازه دولت +فیلم

روز گذشته(شنبه، 8 مرداد ماه) بروز حادثه ای در پله برقی ایستگاه مترو دروازه دولت منجر به مصدومیت هفت تن از مسافران شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایونا، ساعت هشت صبح روز گذشته و در میان ازدحام مترو در ساعات اولیه روز ،یکباره یکی از مسافرانی که در حال تردد از پله برقی بود روی مسافر دیگری می افتد و به همین ترتیب هفت نفر از مسافران دچار مصدومیت می شوند.

پس از این حادثه مصدومان به بیمارستان‌های سینا و فیروزگر منتقل شدند و سخنگوی سازمان اورژانس کشور درباره وضعیت آنها گفت: حال عمومی مصدومان مساعد است.

مجتبی خالدی، سخنگوی سازمان اورژانس کشور در گفتگویی با ایرنا، اینگونه اعلام کرد که تغییر یکباره جهت حرکت آسانسور سبب این حادثه شده است.

اما در اخباری که روز گذشته از سوی مسئولان مترو منتشر شد، دلیل این حادثه از دست دادن تعادل مسافری اعلام شد که از روی پله ها افتاده بود.

احسان حامدمقدم، مدیر ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه امروز بحث تغییر جهت حرکت پله برقی را تکذیب و تاکید کرده دلیل این اتفاق ازدحام جمعیت و از دست دادن تعادل یکی از مسافران بوده است.

وی ضمن تکذیب صحبت‌های سخنگوی سازما اورژانس که حرکت ناگهانی و خلاف جهت پله برقی ایستگاه دروازه دولت را علت حادثه صبح شنبه بیان کرده بود، اظهار کرده است: «به اطلاع می‌رساند در ساعت ۰۸:۰۲ شنبه مورخ هشت مرداد 1401، تعدادی از مسافران به دلیل ازدحام و عدم تعادل یکی از مسافران و افتادن وی بر روی سایرین، در پله برقی ۰۱۶ ایستگاه دروازه دولت دچار آسیب دیدگی شدند که سریعاً پس از کمک‌های اولیه و تماس با اورژانس تهران هفت نفر برای تکمیل مراحل درمان به بیمارستان‌های سینا و فیروزگر منتقل شدند.

پس از بروز حادثه، این پله برقی توسط تکنسین‌های فنی به دقت مورد بررسی قرار گرفت و نقص فنی در آن گزارش نشد، همچنین با بررسی صحبت‌های حاضرین در صحنه مشخص شد که عدم تعادل یکی از مسافران و افتادن وی، تنها علت این اتفاق بوده است.»

نظر شما






نظرات

اخبار پر بازدید