17:16 , 1401/9/7
کد خبر: 000016828
بازدید: 1317
علت توهین آمریکایی‌ها به پرچم ملی ایران

سخنگوی فدراسیون فوتبال آمریکا به تغییر پرچم ایران واکنش نشان داد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایونا، حساب‌های رسمی تیم ملی آمریکا روز گذشته (یکشنبه) در شبکه‌های اجتماعی «توئیتر»، «فیس‌بوک» و «اینستاگرام» بنری با موضوع بازی‌های این تیم در مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را به نمایش گذاشت که نشان «الله» از پرچم ایران حذف شده بود.

این اقدام آمریکایی ها با واکنش فدراسیون فوتبال ایران همراه شد و در نهایت این پرچم جعلی از شبکه های اجتماعی حذف شد و پرچم جمهوری اسلامی جایگزین شد.

علت توهین آمریکایی‌ها به پرچم ملی ایران:

فدراسیون فوتبال آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: این کار حرکتی برای حمایت از زنان ایرانی بوده است که برای حقوق اولیه خود می‌جنگند و بر همین اساس آنها این بنر را به‌ مدت ۲۴ ساعت در شبکه‌های اجتماعی خود به نمایش درآوردند.

نیل بوته، سخنگوی فدراسیون فوتبال آمریکا درباره بنر طراحی‌شده توسط فدراسیون فوتبال آمریکا گفت: این یک تصمیم داخل فدراسیون است و من قصد ندارم وارد این موضوع شوم که چه‌ کسی از این موضوع مطلع بود یا چه‌کسی مطلع نبود.

وی در پاسخ به این سوال که «آیا مذاکراتی با نهاد‌های دیپلماتیک برای انجام این کار داشته‌اید؟»، اظهار داشت: در زمان‌های خاصی مذاکراتی صورت گرفته است اما من قصد ندارم در مورد این موضوعات صحبت کنم، اما باز هم می‌گویم که این تصمیم ما بود و هیچ شخص دیگری در این امر دخیل نیست.

بیشتر بخوانید:

نماد «الله» از پرچم ایران حذف شد!

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید