16:27 , 1401/7/27
کد خبر: 000016057
بازدید: 1318
علائم بیش فعالی در کودکان 3 ساله/ چگونه بیش فعالی را تشخیص دهیم؟

شما می توانید در 7.5 دقیقه متوجه شوید که کودک شما بیش فعال است یا خیر.

تست بیش فعالی کودک سه ساله

به گزارش پایگاه خبری نگاه ایرانیان نیوز Ivna، اختلال کمبود توجه و بیش فعالی که در اوایل کودکی رخ می دهد، با یک تست عملی قابل تشخیص است. تشخیص و درمان به موقع بیش فعالی که می تواند بر زندگی مدرسه، زندگی خانوادگی و روابط اجتماعی تأثیر منفی بگذارد، حائز اهمیت است. متخصصان در مورد تست نقص توجه (بیش فعالی) و اهمیت آن در درمان اطلاعاتی ارائه کردند.

علائم در حدود 3 سالگی ظاهر می شود

اختلال کمبود توجه بیش فعالی بیماری است که از اوایل کودکی شروع می شود. مشخصه اصلی این اختلال کوتاه بودن دامنه توجه است که دائمی و مستمر است و تکانشگری و بی قراری که در رفتارها به دلیل نداشتن تجربه بازداری رخ می دهد. علائم معمولاً در حدود 3 سالگی ظاهر می شوند، اما تشخیص در سال های دبستان انجام می شود. اما با تدوین تست های دوره آخر، کم توجهی و بیش فعالی تا دبستان راحت تر مشخص می شود.

علائم با شروع زندگی مدرسه آشکار می شود

بخش قابل توجهی از کودکان مبتلا به بیش فعالی ممکن است در معرض اجبار و فشارهای غیرضروری قرار گیرند و فکر می کنند که "این کار را داوطلبانه انجام می دهند". این مشکل به ویژه با شروع مدرسه آشکار می شود. تشخیص زودهنگام برای درک نحوه کمک و حمایت از کودک مهم است. به این ترتیب کودک برچسب شیطنت نمی گیرد، در معرض رفتارهای منفی قرار نمی گیرد و شالوده تربیت ضعیف گذاشته نمی شود.

مراقب کودکانی باشید که زیاد حرف می زنند و نمی توانند آرام بنشینند

کودکان مبتلا به کمبود توجه و بیش فعالی اغلب ماهیت پرخاشگری و اختلال اضطرابی دارند. این بچه ها علاوه بر رفتار مخالف زیادشان، به دلیل تحمل کم، لجبازی و کاهش احساس اعتماد، طرد شدن توسط دوستانشان را تجربه می کنند. 

علائم بیش فعالی مشاهده شده در کودکان 

فعالیت زیاد

یکجا بند نشدن

زیاد حرف نزدن

مشکل در حفظ توجه

حواس پرتی آسان

مشکل در پیروی از قوانین

مشکل در بازی آرام

دشواری انتظار در بازی ها

تغییر از یک فعالیت به فعالیت دیگر

اغلب نمی دانند چه باید بگویند

درگیر شدن در فعالیت های خطرناک

قبل از انجام آزمایش، کودک باید در سلامت کامل و سیر باشد.

اختلال کمبود توجه و بیش فعالی را می توان با یک تست کوتاه مدت با کامپیوتر تشخیص داد. تشخیص در کودکان 4-7 ساله بسیار ساده تر است. در این آزمون، اطلاعات در مورد وضعیت توجه و تکانشگری کودک کاملاً واضح ظاهر می شود. در حالی که آزمون در حال انجام است، کودک؛

نباید آنفولانزا یا بیماری مشابه داشته باشد.

نباید گرسنه باشد.

نیازهای توالت رفتن باید برآورده شود.

این عوامل بر آزمون تأثیر منفی می‌گذارند، زیرا ممکن است بر توجه تأثیر بگذارند یا نیاز به بیرون رفتن در طول آزمایش را افزایش دهند. آزمون تقریباً 7.5 دقیقه طول می کشد. با این حال، قبل از شروع آزمون، مصاحبه ای با والدین برگزار می شود. از آنجایی که مرحله آزمون پس از ملاقات و برقراری صمیمیت با کودک آغاز می شود، خانواده ها باید در مجموع 50-45 دقیقه زمان اختصاص دهند.

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید