09:39 , 1402/1/20
کد خبر: 000022911
بازدید: 5492
عشق نافرجام و خونین نوه دهقان فداکار/ قتل در روز روشن

پسر جوان که نوه دهقان فداکار است وقتی عشق زندگی اش را از دست داد دست به اقدام هولناک و خونینی زد.

به گزارش خبرنگار حوادث ایونا، پسر جوان که دل در گروی دختری داشت به دلیل قتل شوهر دختر مورد علاقه اش پس از محاکمه در شعبه یکم دادگاه کیفری استان البرز به قصاص محکوم شد. این جوان قاتل که نوه دهقان فداکار بود و در یک قدمی چوبه دار قرار داشت با گذشت خانواده مقتول از محاکمه نجات پیدا کرد.

رسیدگی به پرونده مذکور از سال 98 پس از یک درگیری خونین در کرج آغاز شد. زمانی که پلیس در محل حادثه حضور پیدا کرد با جسم خونین یک مرد جوان روبرو شد.

مرد جوان بلافاصله به بیمارستان منتقل شد. در همین بین عامل درگیری که نوه دهقان فداکار کتاب های فارسی بود، بازداشت شد. از طرفی با توجه به تلاش تیم پزشکی مرد جوان جان خود را در بیمارستان از دست داد. همین امر سبب شد که پرونده وارد فاز جنایی شود.

متهم به قتل که از حادثه رخ داده شدیدا پشیمان شده بود لب به اعتراف گشود و به جرمش اعتراف کرد. پس از صدور کیفرخواست از سوی دادسرای جنایی، متهم به قتل عمد در صف محاکمه قرار گرفت.

بیشتر بخوانید:

مرگ سهوی شهروند آمریکایی با اشتباه پلیس

اطلاعیه پلیس درخصوص هنجارشکنی در جامعه؛ برخورد براساس «مُرّ قانون»

در دادگاه نوه دهقان فداکار

نوه ی دهقان فداکار مدتی بعد از ندامتگاه مرکزی کرج به شعبه یکم دادگاه کیفری استان البرز انتقال یافت و پای میز محاکمه ایستاد.در ابتدای جلسه دادگاه رییس جلسه دادرسی متن کیفرخواست را خواند سپس از اولیای دم خواست در جایگاه بایستند و درخواست خود را درباره شکایت از متهم بیان کنند.

درخواست قصاص برای نوه دهقان فداکار

اولیای دم در حالیکه سیاهپوش بودند و از غم از دست دادن فرزندشان بشدت داغدار شده بودند خواستار قصاص متهم شدند .

در ادامه جلسه دادگاه متهم از جرمی که مرتکب شده بود، ابراز پشیمانی کرد و گفت: من عاشق دختری بودم که پس از مدتی رابطه مان تمام شد. بعدها متوجه شدم که آن دختر با یکی از دوستانم ازدواج کرده است. نمی دانم چه اتفاقی افتاد و چرا عصبانی شدم. عقل از سرم پریده بود. به سراغ شوهر آن دختر رفتم و در کسری از ثانیه این اتفاق شوم رخ داد. من نمیخواستم دوستم را به قتل برسانم. حالا پشیمانمو از اولیای دم خواهش میکنم که من را ببخشند و به جوانی ام رحم کنند.

بیشتر بخوانید:

ماجرای فیلم سیاه در گوشی قاچاقچی ها چه بود؟

ماجرای نوشیدن قهوه زهرآلود در دفترخانه چه بود؟

نوه دهکان فداکار در یک قدمی چوبه دار

پس از پایان جلسه دادگاه قضات وارد شور شده و پس از چند روزبا توجه به محتوای پرونده ودرخواست اولیای دم دادرسان دادگاه حکم قصاص متهم را صادر کردند. با صدور حکم قصاص طولی نکشید که این حکم از سوی قضات دیوانعالی عالی مهر تایید خورد و متهم جوان که نوه‌ی دهقان فداکار کتب فارسی کشورمان است در یک قدمی چوبه مرگ قرار گرفت.

متهم جوان که در زندان در انتظار مرگ لحظات سختی را تجربه می کرد طولی نکشید که سرنوشت طور دیگری رقم خورد و با تلاش تیم صلح وسازش دادگستری البرز اولیای دم از حق قصاص خود گذشت کردند و بدین ترتیب اجرای حکم قصاص در شعبه ششم اجرای احکام دادگستری منتفی شد و متهم جوان فرصت دوباره برای زندگی پیدا کرد.

باتوجه به رضایت اولیای دم این متهم به زندان منتقل شد و حالا در انتظار  محاکمه از نظر جنبه عمومی و اعمال ماده ۶۱۲ قانون مجازات اسلامی است.

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید