07:43 , 1401/7/2
کد خبر: 000015463
بازدید: 1378
عرضه مرغ 40 هزار تومانی در بازار

بالا رفتن قیمت مرغ طی هفته های اخیر موجب شده که مصرف آن تا حدود 50 درصد کاهش داشته باشد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایونا، به دنبال افزایش قیمت مرغ دربازار، سرپرست جهاد کشاورزی استان تهران اینگونه اعلام کرده است که برای تنظیم بازار مرغ منجمد با قیمت 40 هزار تومانی عرضه می شود.

جبرئیل برادری در توضیح بیشتر این موضوع اظهار کرد: مردم می توانند برای تهیه مرغ منجمد با رقم مذکور به فروشگاه های زنجیره ای، سازمان میادین یا صنوف منتخب مراجعه کنند.

وی قیمت مرغ عرضه شده در این فروشگاه ها را هر کیلو پنج هزار تومان کمتر از قیمت مصوب مرغ اعلام کرد.

این اظهارات در شرایطی صورت می گیرد که طی روزهای گذشته، مهدی یوسف‌خانی، رییس اتحادیه پرنده و ماهی در ارتباط با قیمت مرغ در بازار اظهار کرده بود: قیمت هر کیلو مرغ گرم و ران مرغ در فروشگاه های صنفی به 60 هزار تومان، هر کیلو سینه مرغ به 120 هزار تومان و فیله مرغ به 130 هزار تومان رسیده است.

وی همچنین گفته بود که قیمت هر کیلو مرغ منجمد در حالیکه سه هزار تومان کاهش یافته به 45 هزار تومان رسیده که اختلاف 15 هزار تومانی آن با مرغ گرم برای مردم توجیه اقتصادی دارد.

مرکز پژوهش‌های مجلس اینگونه اعلام کرده که پس از جراحی اقتصادی و حذف ارز 4200 تومانی مصرف مرغ در میان مردم 30 تا 50 درصد کاهش داشته است. از سوی دیگر مسئولان وزارت کشاورزی نیز کاهش 30 درصدی در تقاضای مرغ را تائید می کنند.

           

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید