14:23 , 1402/3/6
کد خبر: 000025457
بازدید: 1247
عدم ایمنی بیمارستان جدید حضرت مهدی (عج)/ تکذیب شد؟

در پاسخ به گزارشی که درباره عدم ایمنی بیمارستان جدید حضرت مهدی (عج) منتشر شده بود، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: بیمارستان حضرت مهدی (عج) پروژه‌ای بی‌نظیر در حوزه درمان و ساختمان‌های پیشرفته تهران است و قادر به تحمل زلزله‌های با شدت ۹ ریشتر نیز می‌باشد.

به گزارش خبرنگار سلامت ایونا، دکتر حسین قناعتی، در پاسخ به گزارشی که به نقل از رئیس کل دادگستری استان تهران منتشر شده بود و مبنی بر عدم ایمنی بیمارستان حضرت مهدی (عج) تازه افتتاح شده، اظهاراتی داشت. او ضمن اعلام تشکر خود را از توجه ویژه رئیس ارجمند دادگستری نسبت به مسئله ایمنی ساختمان‌ها به خصوص بیمارستان اظهار کرد: اعلام این موضوع در رسانه‌ها بدون بررسی مستندات دانشگاه علوم پزشکی را صحیح نمیدانیم.

وی افزود: باید به این نکته توجه کرد که اگر وزارت بهداشت به درستی پیگیری نمی‌کرد، بیمارستان حضرت مهدی (عج) تا پنج سال آینده همچنان در حال ساخت و احداث بود و هرگز به افتتاح نمی‌رسید. این بیمارستان امکانات درمانی فراوانی را برای اقشار ضعیف جامعه فراهم می‌کند و به آن‌ها خدمات لازم را ارائه می‌دهد.

قناعتی در ادامه توضیح داد: ساختمان بیمارستان حضرت مهدی (عج) به عنوان یکی از پیشرفته‌ترین پروژه‌های درمانی و ساختمانی در تهران مطرح است. با توجه به طراحی‌هایی که بر روی آن انجام شده است، این بیمارستان قادر به تحمل حتی زلزله‌هایی با شدت 9 ریشتر نیز می‌باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: بیمارستان حضرت مهدی (عج) با توجه به سیستم‌های اطفای حریق، در حال حاضر کاملاً آماده است و در مورد سیستم اعلام حریق، به دلیل عدم تکمیل دو طبقه پایین، هنوز در این طبقات به صورت کامل فعال نیست. اما پس از تکمیل بخش‌های مختلف ساختمان، این سیستم نیز به کار خواهد افتاد. سازمان آتش‌نشانی با انجام مانورهای عملیاتی، دسترسی به ساختمان را بررسی کرده و مستندات مربوطه نیز در دسترس است. به عنوان رئیس این دانشگاه، از سازمان ایمنی آتش‌نشانی تهران بسیار سپاسگزارم که در حفظ جان شهروندان عزیز حساسیت بسیاری را نشان می‌دهند.

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید