10:15 , 1401/6/24
کد خبر: 000015320
بازدید: 1469
طرز تهیه چای ماسالا اصل هندی در خانه

اگر می‌پرسید چای ماسالا چیست، چگونه درست می‌شود و چه فوایدی دارد که با ادویه‌ها و سبزی‌های فراوان تهیه می‌شود، می‌توانید در این مطلب همه پاسخ‌ها را بیابید.

طرز تهیه چای ماسالا+ خواص+ ترکیبات+ کاهش وزن

به گزارش پایگاه خبری نگاه ایرانیان نیوز Ivna، اینکه دمنوش های گیاهی، غذاهای ارگانیک و تغذیه سالم جایگاه مهمی در زندگی انسان دارند، باعث افزایش کار و تنوع در این زمینه شده است. چای ماسالا نیز جزو آن تنوع است. در واقع، اشتباه است که آن را چای گیاهی بنامیم. زیرا دقیق تر است که آن را به عنوان یک نوشیدنی شیری فرهنگ هندی با طعمی متفاوت توصیف کنیم.

چای ماسالا چیست؟

چای ماسالا یکی از مهم ترین نوشیدنی های فرهنگ هندی است که با مخلوط ادویه مخصوص و شیر بوفالو تهیه می شود. این یک نوشیدنی محبوب است که بیش از 5000 سال است که در هند استفاده می شود. چای که در هندوستان دارای دستور العمل های مختلف است، در کشورهای غربی انواع مختلفی دارد. در غرب، دستور العمل هایی وجود دارد که با خامه درست می شود و با نام "چای لاته" به فروش می رسد. شما به راحتی می توانید چای ماسالا را در زنجیره های معروف قهوه پیدا کنید. اما وقتی مواد لازم را تهیه کردید، می توانید این نوشیدنی را به راحتی در خانه تهیه کنید. این چای که از مخلوطی از ادویه ها و گیاهان هندی تهیه می شود، شبیه قهوه با شیر است زیرا شیر به آن اضافه می شود.

طرز تهیه چای ماسالا اصل هندی در خانه

ترکیبات چای ماسالا چیست؟

مواد اصلی تشکیل دهنده چای هندی عبارتند از: شیر بوفالو، چای سیاه و ادویه جات. از آنجایی که تقریباً هر خانواده ای برای تهیه چای ماسالا در هند وجود دارد، دستور العمل های مختلفی برای چای وجود دارد. بنابراین، محتویات چای ماسالا متفاوت است. به طور کلی، محتوای چای مخصوص فرهنگ هند به شرح زیر است:

2 عدد چوب دارچین. برای ایجاد نشاط، مفید برای دستگاه گوارش و رفع خستگی استفاده می شود. همچنین دارای اثر تقویت جنسی است.

3-4 عدد هل. این گیاه برای کلیه ها، قلب و ریه ها شفابخش است.

4-5 میخک. به دلیل خواص ضد عفونی کننده و اثر ضد درد آن ترجیح داده می شود.

2-3 دانه فلفل سیاه. چون برای سرماخوردگی مفید است و سوخت و ساز بدن را تسریع می کند استفاده می شود.

2-3 دانه بادیان. برای کاهش سرفه و تازه کردن نفس ترجیح داده می شود.

¼ قاشق چایخوری زنجبیل. استفاده از آن به دلیل تقویت سیستم ایمنی، جلوگیری از ناتوانی جنسی و مفید برای سیستم گردش خون است.

1 قاشق چایخوری رازیانه. گازهای روده را می گیرد، شفابخش کلیه است.

1 فنجان شیر بوفالو.

دو قاشق غذاخوری چای سیاه. چای دارای خواص آنتی اکسیدانی است.

3 لیوان آب

پودر قند یا عسل. این شیرین کننده ها اختیاری هستند.

طرز تهیه چای ماسالا اصل هندی در خانه

طرز تهیه چای ماسالا: چگونه چای ماسالا درست کنیم؟

اگرچه دستور تهیه چای ماسالا شامل مواد مختلفی است، روش تهیه آنها به طور کلی یکسان است. ابتدا هل و چوب دارچین و بادیان و میخک و فلفل سیاه را در هاون کاملاً زده و کاملاً پودر می شود. در این فاصله 3 لیوان آب را در یک کاسه یا قوری بزرگ بریزید و بگذارید بجوشد. زنجبیل، رازیانه و چای سیاه را به همراه پودر ادویه ها به آب جوش اضافه می کنند. این مخلوط به مدت 6 دقیقه جوشانده می شود. سپس شیر را به آن اضافه کرده و به مدت 10 دقیقه روی حرارت ملایم می جوشانند. سپس ته آن بسته شده و به مدت 8-10 دقیقه دم می کشد. هنگامی که فرآیند دم کردن به پایان رسید، مخلوط فیلتر شده و به یک قوری سرویس منتقل می شود. در صورت تمایل می توان آن را هنگام نوشیدن با عسل و شکر شیرین کرد یا بدون استفاده از مواد شیرین کننده میل کرد.

مزایای چای ماسالا چیست؟

از فواید چای ماسالا که یک چای سنتی فرهنگ هندی است که با گیاهان و ادویه جات مورد استفاده در زمینه طب جایگزین تهیه می شود، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

ویژگی متعادل کردن کلسترول و عملکرد سالم دستگاه گوارش را دارد. همچنین برای سلامت قلب توصیه می شود.

برای رفع خستگی مفید است. 

مقاومت بدن را افزایش می دهد. نشاط می بخشد.

در برابر استرس، افسردگی و ناراحتی های روحی مفید است.

برای بیماری های مجاری تنفسی فوقانی و سرماخوردگی مفید است.

همچنین برای بیماران دیابتی مفید است. نوشیدن بدون شیرین کننده توصیه می شود.

اگر بدون شکر و شیر تهیه شود، کالری ندارد.

متابولیسم را فعال می کند.

این چای حاوی ویتامین های A، B، C و PP است.

برای گردش خون، فشار خون بالا و حفظ سلامت رگ ها مفید است.

دارای ویژگی خواب آور است.

برای بیماران مبتلا به بری بری توصیه می شود.

طرز تهیه چای ماسالا اصل هندی در خانه

آیا چای ماسالا به کاهش وزن می کند؟

دمنوش های گیاهی به تنهایی خاصیت کاهش وزن از خود نشان نمی دهند. هنگامی که علاوه بر رژیم‌های غذایی و فعالیت‌های ورزشی استفاده می‌شود، به‌عنوان یک محصول پشتیبانی مزایایی را ارائه می‌کند. چای ماسالا نیز این ویژگی را دارد. این چای سرشار از آنتی اکسیدان ها و مواد تسریع کننده متابولیسم است و به سوزاندن کالری آسان تر کمک می کند. اگر با ویژگی چربی سوزی به برنامه رژیم اضافه شود، کاهش وزن را آسان می کند.

از آنجایی که چای حاوی چندین ادویه و گیاهان دارویی است، بهتر است قبل از استفاده از آن با پزشک یا متخصص تغذیه مشورت کنید. توصیه می شود کسانی که سعی در کاهش وزن دارند چای ماسالا بدون قند بنوشند و شیر بدون چربی را ترجیح دهند.

اگر بجای چای سیاه آن را با چای سبز تهیه کنید، می توانید چایی بخورید که کمک بیشتری به کاهش وزن می کند و همچنین میزان آنتی اکسیدان را افزایش می دهد. ادویه ها و گیاهان موجود در چای ماسالا برای افرادی که وزن کم می کنند بسیار مفید است، زیرا باعث افزایش مقاومت بدن و رفع خستگی می شود. نشاط می بخشد. بنابراین، می توانید چای ماسالا را به برنامه غذایی خود اضافه کنید.

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید