06:30 , 1401/4/12
کد خبر: 000014062
بازدید: 1628
طرز تهیه بستنی توت فرنگی فوق العاده

در فصول گرم سال یکی از دسرهای بسیار دلنشین و خوشمزه بستنی است و از آنجایی که فصل توت فرنگی هم هست و این میوه طرفداران بسیاری به دلیل طعم و مزه خوب آن دارد، بستنی توت فرنگی یکی از محبوب‌ترین‌هاست.

بستنی خانگی توت فرنگی 

به گزارش پایگاه خبری نگاه ایرانیان نیوز Ivna، در فصول گرم سال یکی از دسرهای بسیار دلنشین و خوشمزه بستنی است و از آنجایی که فصل توت فرنگی هم هست و این میوه طرفداران بسیاری به دلیل طعم و مزه خوب آن دارد، بستنی توت فرنگی یکی از محبوب‌ترین‌هاست.

مواد لازم:

400 گرم توت فرنگی، ساقه آن جدا شده است

 1-2 قاشق چایخوری آب لیمو 

600 میلی لیتر خامه 

300 میلی لیتر شیر کامل 

شکر سفید 150 گرم 

5 عدد زرده تخم مرغ

2 قاشق چایخوری عصاره وانیل 

طرز تهیه: 

ابتدا توت فرنگی‌ها را داخل غذاساز یا مخلوط کن بریزید. به حالت پوره در بیاورید، سپس آب لیمو را به آن اضافه کنید - اگر توت فرنگی ها شیرین نیستند ، فقط کمی اضافه کنید.

در مرحله بعد خامه و شیر را در تابه‌ای گرم کنید تا دم بکشد، نه اینکه بجوشد. شکر و زرده تخم‌مرغ را در ظرفی به مدت یک یا دو دقیقه با همزن بزنید تا زرد کم رنگ شود. مخلوط خامه داغ را به آرامی داخل تخم مرغ ها بریزید و همانطور که می‌ریزید تند تند هم بزنید.

 پس از اینکه کاملا مخلوط شد از صافی رد کنید مجدد به تابه اضافه کنید. به آرامی روی حرارت ملایم بپزید تا کمی غلیظ شود – آن قدر که قاشق از آن خارج میکنید از آن نچکد و مواد بستی روی آن بماند. مراقب باشید زیاد نپزید. به یک کاسه منتقل کنید. روی آن را بپوشانید و اجازه دهید به مدت 10 دقیقه از حرارت بیوفتد، سپس یک ساعت دیگر هم صبر کنید.  تا کاملا خنک شود 

در مرحله 3 پوره توت فرنگی و وانیل را به کاسترد سرد شده اضافه کنید. بچشید ببینید آیا به کمی لیمو یا وانیل بیشتر نیاز دارد یا خیر

 مرحله 4 بستنی را در بستنی ساز یا ظرفی در فریزر بریزید. اگر بستنی‌ساز ندارید، به مدت 4 ساعت در فریزر قرار دهید، هر ساعت به شدت هم بزنید یا در غذاساز مخلوط کنید تا کریستال‌های یخ از بین برود. این بستی خوشمزه تا دو ماه در فریزر قابل نگهداری است.


بیشتر بخوانید: طرز تهیه چیز کیک توت فرنگی- ایونا نیوز

 بیشتر بخوانید: طرز تهیه پاناکوتا بستنی- ایونا نیوز

خواص و فواید توت فرنگی

 خوب است حالا که می‌خواهیم با این میوه خوشمزه بستنی درست کنید خلاصه ای از خواص بینظیر آن بدانیم.

توت فرنگی نه تنها در رتبه محبوب‌ترین میوه‌ها قرار دارد؛ بلکه در بین غنی‌ترین آنتی اکسیدان ها نیز خودنمایی می‌کند، مولکول‌هایی که می‌توانند با جلوگیری از اکسیداسیون در سطح سلول، روند پیری را کاهش دهند.

این میوه خوش عطر و طعم همچنین یکی از بهترین منابع غذایی ویتامینC، یک آنتی اکسیدان طبیعی قوی و ویتامین ضد التهاب است. توت فرنگی به طور شگفت انگیزی سرشار از منگنز است، یک ماده معدنی غذایی با خواص ضدالتهابی و پرفایده برای استحکام استخوان‌ها.

 توت‌فرنگی همچنین حاوی ویتامین B ضروری برای متابولیسم انرژی و سلامت مغز هستند، از جمله فولات که برای زنان باردار مفید است.

عیب اصلی توت فرنگی این است که پتانسیل آلرژی زایی دارد و یکی از شایع‌ترین آلرژی‌های غذایی در کودکان است. 

این میوه به طرز شگفت انگیزی شکننده و بسیار فاسد شدنی است. به طور متوسط ​​می‌توان آنها را حداکثر تا دو روز بدون از دست دادن قابل توجه ویتامین C و پلی فنول های آنتی اکسیدانی نگهداری کرد، البته اگر در ابتدا کاملاً رسیده باشند. پختن توت فرنگی منجر به از دست دادن برخی مواد مغذی به خصوص ویتامین C موجود در آن میشود، اما می‌تواند پتانسیل آلرژی‌زایی را کاهش دهد. 

تحقیقات نشان می‌دهد که این میوه به دلیل داشتن فیبر خوب و وجود برخی ترکیبات مفید برای سلامت قلب و عروق مفید است.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه چیپس توت فرنگی- ایونا نیوز

خواص ضد التهابی توت فرنگی

 به دلیل ترکیب منحصر به فرد آنتی اکسیدان‌های طبیعی که شامل آنتوسیانین‌ها، فلاونول‌ها، ترپنوئیدها و اسیدهای فنولیک، دارای خواص ضد التهابی قوی است. آنها همچنین حاوی یک آنتی اکسیدان ضد التهابی مشابه رسوراترول به نام فیستین هستند. مشخص شده است که این ترکیب خاص به طور فعال سطح التهاب را با مهار فعالیت سایتوکین‌های التهابی خاص کاهش می‌دهد. 

توت فرنگی سرشار از ویتامین C است و یک ماده غذایی ضد التهاب که برای آرتریت، آرتریت روماتوئید و نقرس مصرف می‌شود. ویتامین C موجود در مقادیر سخاوتمندانه در توت فرنگی فواید ضدالتهابی بیشتری دارد و همه این ترکیبات با هم می‌توانند به کاهش سطح التهاب در بدن کمک کرده و شرایط التهابی مزمن مانند آرتریت روماتوئید و غیره را تسکین دهند. مطالعات نشان می‌دهد که اگر از التهاب مزمن رنج می‌برید چند روز در هفته یک فنجان توت‌فرنگی مصرف کنید، قطعاً بهبودی در وضعیت خود خواهید دید. 

نظر شما






نظرات

اخبار پر بازدید