04:35 , 1401/5/9
کد خبر: 000014673
بازدید: 1954
طرز تهیه استیک  آب‌دار با چند فوت کوزه گری

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که می خواهید پخت استیک را در خانه امتحان کنید حتما روش های گفته شده در این مطلب را دنبال کنید.

به گزارش پایگاه خبری نگاه ایرانیان نیوز Ivna، استیک نوعی گوشت سفت است که از ران گوشت گوساله به دست می آید. از آنجایی که فرآیند مزه دار کردن ساختار سفت گوشت را نرم می کند، توصیه می شود حداقل 3-4 ساعت قبل از پختن آن را مرینیت کنید. اگر وقت دارید، بگذارید گوشت مرینیت شده به مدت یک روز در یخچال بماند تا نتیجه بهتری داشته باشد.

برای پخت استیک می توانید تابه، قابلمه و سینی چدنی را انتخاب کنید. توصیه می شود گوشت خود را حدود 1 ساعت در دمای اتاق بگذارید و فرآیند پخت را شروع کنید. اگر مرینیت نمی‌کنید، می‌توانید بعد از اینکه کاملاً روغن زیتون، نمک و فلفل سیاه اختیاری را به تمام سطوح گوشت زدید، گوشت را برای پخت به روش گریل آماده کنید.

پخت استیک در تابه

گوشت خود را در ماهیتابه ای که به حرارت زیاد رسیده است بگذارید. گریل هر طرف استیک حدود سه دقیقه طول می کشد. سپس می توانید گوشت را روی حرارت متوسط ​​کاملاً بپزید. توصیه می شود پس از گرفتن آن از تابه/گریل، مدتی استراحت کرده و بعد استیک را سرو کنید.

۱۰ فرمان پخت استیک در ماهیتابه - کتاب کاله

پخت استیک در فر

قبل از اینکه استیک را در فر بگذراید ابتدا آن را در ظرفی گذاشته و در فر از قبل گرم شده با دمای 200 درجه قرار دهید و به مدت 1.5 ساعت بپزید.

The Secret To Cooking A Perfect Steak In The Oven

پخت استیک با سس گوجه فرنگی

در این روش روغن زیتون را در تابه ریخته و از دو طرف با حرارت بالا شروع به گریل کردن استیک کنید. سپس شعله اجاق گاز را ملایم کرده و دو طرف گوشت را مزه دار و 2 تا 3 دقیقه تفت می دهیم و سپس سس گوجه فرنگی را روی آن می ریزیم و در قابلمه را می بندیم و به مدت 20 دقیقه با کمترین حرارت می پزیم.

Swiss Steak Recipe

نکته مهم در پخت استیک

گوشت استیک خود را نکوبید و در زمان پخت فقط از انبر استفاده کنید. (در صورت استفاده از ابزارهای برش مانند چنگال و چاقو، گوشت سفت می شود زیرا در حین پخت آب خود را از دست می دهد، بنابراین توصیه نمی شود)

 

طرز تهیه استیک با نواب ابراهیمی

نظر شما






نظرات

اخبار پر بازدید