09:29 , 1401/6/13
کد خبر: 000015119
بازدید: 1377
صفر تا صد خواص لوبیا سفید/ از کاهش وزن تا بهبود دیابت

این محصول اثرات مفید زیادی بر بدن انسان دارد، اما همه نباید آن را در رژیم غذایی قرار دهند. بنابراین لازم است با خواص، خواص درمانی و موارد منع مصرف لوبیا سفید بیشتر آشنا شد.

به گزارش پایگاه خبری نگاه ایرانیان نیوز Ivna، لوبیا سفید بسیار ارزشمند است زیرا مقدار زیادی پروتئین برای بدن فراهم می کند و از نظر محتوایی، این ماده در میان سایر غذاهای گیاهی قهرمان است.

خواص مفید این محصول خوشمزه به دلیل ترکیبات آن بوده و حاوی بسیاری از عناصر لازم برای عملکرد طبیعی بدن است:

لوبیا سفید سرشار از پروتئین 

ویتامین های B لازم برای پیشگیری و درمان آترواسکلروز

کلسیم و منیزیم که استخوان ها و دندان ها را تقویت می کند

آمینو اسید

فیبر غذایی که از طریق آن بدن از سموم و سموم پاک می شود

علاوه بر وجود خواص مفید و فراوان، لوبیا سفید کالری کمی نیز دارد، 100 گرم از این محصول تنها 102 کیلو کالری دارد، بنابراین می توان آن را با خیال راحت در رژیم غذایی کسانی که می خواهند از شر اضافه وزن خلاص شوند، گنجاند.

صفر تا صد خواص لوبیا سفید/ از کاهش وزن تا بهبود دیابت

فواید لوبیا سفید که نمی دانستید

اگرچه این محصول دارای کالری کمی است، اما به احساس گرسنگی بعد از غذا برای مدت طولانی کمک می کند. لوبیا سفید حاوی مقدار زیادی فیبر است که هضم آن به زمان بیشتری نیاز دارد و بنابراین فرد برای مدت طولانی احساس سیری می کند.

جذب پروتئین در لوبیا سفید با نرخ 75٪ انجام می شود. در عین حال، فرآیند جذب پروتئین، که بدن از محصولات حیوانی دریافت می کند، بسیار دشوارتر است.

فواید گنجاندن غذاهای لوبیا سفید در رژیم غذایی و استفاده از داروهای عامیانه بر اساس آن بسیار زیاد است. اگر به طور منظم لوبیا سفید مصرف کنید، می توانید به اثرات زیر دست یابید.

افزایش ایمنی

عادی سازی متابولیسم

کاهش یا از بین بردن کامل التهاب در کبد

ترمیم دستگاه گوارش

عادی سازی عملکرد سیستم عصبی

پیشگیری از بیماری های سیستم عصبی، قلب و عروق خونی

افزایش بینایی

دفع مواد سمی از بدن

 تحریک تولید گلبول های قرمز خون

کاهش پف با ریشه های مختلف

عادی سازی سطح گلوکز، کاهش میزان قند در خون

رفع خستگی مزمن

بهبود وضعیت دندان ها، جلوگیری از تشکیل رسوب روی مینای دندان

تقویت استخوان ها، ناخن ها و مو

تسریع فرآیندهای بهبود - آسیب به پوست سریعتر بهبود می یابد.

صفر تا صد خواص لوبیا سفید/ از کاهش وزن تا بهبود دیابت

این فهرست جزئی از فواید سلامتی لوبیا سفید است. اگر به طور منظم از آن استفاده کنید، می توانید عملکرد سیستم ادراری را بهبود بخشید، سنگ کلیه را از بین ببرید و از تشکیل تارتار جلوگیری کنید. گنجاندن لوبیا سفید در رژیم غذایی افراد مبتلا به یبوست بسیار مطلوب است.

لوبیا سفید در بسیاری از دستور العمل های طب سنتی یافت می شود که برای درمان بیماری های مختلف استفاده شده است. علاوه بر این، حتی فقط خوردن لوبیا سفید فواید زیادی برای بدن دارد و به بهبودی آن کمک می کند.

طبع لوبیا سفید چیست؟

با توجه به طب سنتی انواع لوبیا دارای طبع گرم و تر هستند که مصلح انها دارچین، نمک، آویشن و فلفل است.

خواص لوبیا سفید برای دیابت

به طور کلی کربوهیدرات های سالم در لیست های رژیم غذایی توصیه شده برای افراد مبتلا به دیابت وجود دارد. اگر بپرسید افراد دیابتی چه حبوباتی باید بخورند; باید حبوبات خشک را که در کلاس کربوهیدرات های فیبری و سالم هستند مانند لوبیا، نخود، عدس و نخود ترجیح دهید.

صفر تا صد خواص لوبیا سفید/ از کاهش وزن تا بهبود دیابت

فواید لوبیا سفید برای کودکان

لوبیا سفید منبع ویتامین B9  است که برای نوسازی سلولی، به ویژه برای زنان باردار برای رشد جنین، برای کودکان در حال رشد، و برای دوران نقاهت مهم است.

لوبیا سفید می تواند روده را تحریک کند، جویدن آن دشوار است و خطر آسپیراسیون ریوی را ایجاد می کند. بنابراین بهتر است لوبیا سفید را قبل از 15 ماهگی به کودکان ندهید.

منبع پتاسیم (برای سیستم عصبی، عملکرد عضلانی و فشار خون)

منبع منیزیم (برای کاهش خستگی، انرژی، سنتز پروتئین، انقباض عضلانی، انتقال تکانه های عصبی و سلامت استخوان و دندان)

منبع فیبر (تنظیم حرکات روده، سیری)

خواص لوبیا سفید برای بدنسازی

خوردن منظم لوبیا سفید ممکن است باعث افزایش وزن بدن، افزایش توده عضلانی و حمایت از سلامت دستگاه گوارش شود بنابراین مصرف لوبیا سفید برای آن دسته از افرادی که بدنساز هستند می تواند مفید باشد.

صفر تا صد خواص لوبیا سفید/ از کاهش وزن تا بهبود دیابت

لوبیا سفید در کدام غذاها استفاده می شود؟

لوبیا سفید را به دلیل طعم بی نظیرش می توان در انواع سوپ ها خورش ها و خوراک های استفاده کرد غذاهایی مانند، خوراک لوبیا، آبگوشت و قرمه سبزی.

لوبیا سفید برای لاغری مفید است؟

لوبیا سفید دارای تراکم مواد مغذی بالا و میزان کالری نسبتاً کم، همراه با فیبر و پروتئین بالاست. نشان داده شده است که غذاهای سرشار از فیبر و پروتئین باعث افزایش احساس سیری می شوند و کمتر احتمال دارد که پرخوری کنید.

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید