11:13 , 1401/4/11
کد خبر: 000013945
بازدید: 1824
صفر تا صد خواص ارده کنجد/ از تقویت مغز تا کاهش وزن

تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا با معرفی خواص بی نظیر ارده کنجد شما را شگفت زده کنیم.

ارده کنجد را با چی بخوریم? خواص ارده کنجد چیست؟ برای معده میزان مصرف ارده کنجد چقدر است؟ خواص ارده کنجد برای دیابت چیست؟ خواص ارده کنجد برای تخمدان چیست؟ مضرات ارده کنجد کدام است؟ طرز تهیه ارده کنجد چگونه است؟ خواص ارده کنجد و شیره انگور چیست؟

به گزارش پایگاه خبری نگاه ایرانیان نیوز Ivna، ارده کنجد همانطور که از اسمش پیداست از  کنجد تهیه می‌شود و طعمی لذیذ دارد، از جمله نام‌هایی است که باید مکرراً در آشپزخانه‌ها میزبانی شود؛ چراکه سرشار از پروتئین، فیبر غذایی، کلسیم، اسیدهای چرب امگا 3، آهن و ویتامین‌های A و C است.

ارده کنجد برای چه فوایدی برای سلامتی بدن دارد؟

  1. مغز را تقویت می کند.
  2. از سلامت قلب محافظت می کند.
  3. تورم بدن را کاهش می دهد.
  4. برای آسم مفید است.
  5. باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود.
  6. تراکم استخوان را افزایش می دهد زیرا حاوی مواد معدنی مختلفی مانند مس، فسفر و کلسیم است.
  7. اثرات مثبتی بر التهاب دارد.
  8. برای سلامت مغز مفید است.

بیشتر بخوانید: باید و نبایدهای مصرف ارده و شیره

آیا ارده کنجد به تنهایی خورده می شود؟

اگر ارده کنجد را ساده مصرف کنید برای ناراحتی های معده بسیار مفید است. اگرچه به خودی خود طعم خوبی ندارد، اما با مخلوط کردن آن با شیره انگور یا خرما مفیدتر و خوشمزه تر است. در صورت مصرف مخلوط با شیره انگور نه تنها انرژی می دهد، بلکه خون می سازد و از سرماخوردگی در زمستان جلوگیری می کند.

آیا ارده کنجد سالم است؟

ارده کنجد یک غذای عالی است که فواید زیادی برای سلامتی شما به همراه دارد. به سم زدایی کبد، حفظ ماهیچه ها، پوست سالم و جلوگیری از کم خونی کمک می کند. همچنین برای کاهش وزن موثر است زیرا حاوی مقدار زیادی مواد معدنی قلیایی است که هضم غذا را تسهیل می کند.

آیا ارده کنجد خون ساز است؟

ارده کنجد همچنین با کمک به جریان خون منظم، خطر حمله قلبی و سکته را کاهش می دهد. مصرف ارده کنجد نقش عمده ای در جلوگیری از ایجاد انسداد عروق دارد تا از این دو بیماری که بسیار مهم هستند در امان بمانند. مقاومت ما در برابر کلسترول را افزایش می دهد.

صفر تا صد خواص ارده کنجد

چه کسانی نباید ارده کنجد بخورند؟

هنگامی که ارده کنجد بیش از حد مصرف شود، به دلیل اسیدهای چرب غیراشباع موجود در آن، می تواند باعث ایجاد مشکل التهاب مزمن شود. ارده کنجد یک غذای بسیار خطرناک برای کسانی است که به کنجد حساسیت دارند. اگر در حد اعتدال مصرف نشود، ارده کنجد افزایش وزن را تسریع می کند.

آیا می توان هر روز ارده کنجد مصرف کرد؟

مصرف روزانه ارده کنجد بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن را تامین می کند. با 2 تا 3 قاشق غذاخوری ارده کنجد که هر روز صبح می‌خورید، می‌توانید بسیاری از مواد معدنی و ویتامین‌های مورد نیاز بدن خود را تامین کنید، بنابراین می‌توانید در طول روز احساس بهتری داشته باشید.

آیا ارده کنجد کالری بالایی دارد؟

1 قاشق غذاخوری (15 گرم) ارده کنجد 89.25 کالری است.

صفر تا صد خواص ارده کنجد

ارده کنجد در روز چقدر باید مصرف شود؟

به لطف مواد معدنی و ویتامین‌های موجود در آن، فواید ارده کنجد که مقاومت بدن را به ویژه در ماه‌های زمستان تقویت می‌کند و آن را از بیماری‌هایی مانند آنفولانزا و سرماخوردگی محافظت می‌کند، به شمارش ختم نمی‌شود. ارده کنجد که مصرف روزانه 2 قاشق غذاخوری آن توسط کارشناسان توصیه می شود، یک فروشگاه شفابخش کامل است.

ارده کنجد را با چه چیزی می توان خورد؟

ارده کنجد که در فرهنگ خاورمیانه مخصوصاً برای صبحانه، کیک، پای، کلوچه، پیش غذا، سالاد و سس برخی غذاها استفاده می شود، غذای قابل توجهی است که تاثیرات مثبتی بر سلامت عمومی دارد.

آیا ارده کنجد باعث کارکرد روده می شود؟

ارده کنجد که از عملکرد فعال تر دستگاه گوارش پشتیبانی می کند، ویژگی حذف گازهای انباشته شده در معده و روده را داراست. محتوای چربی غیراشباع بالای آن برای معده درد مفید است و حرکات روده را تنظیم می کند.

صفر تا صد خواص ارده کنجد

آیا ارده کنجد ویتامین D دارد؟

ارده کنجد حاوی مقدار زیادی فسفر، لسیتین، منیزیم، پتاسیم و آهن است. این ماده حاوی متیونین بوده که برای سم زدایی کبد بسیار مهم است. یکی از غذاهای غنی از کلسیم است. سرشار از ویتامین E، ویتامین های B1، B2، B3، B5 و B15 است.

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره ویتامینD

چه مقدار ارده کنجد باید در رژیم غذایی مصرف شود؟

در طول دوره رژیم، مصرف روزانه 1 قاشق چایخوری ارده کنجد به طور متوسط ​​کافی خواهد بود.

 

نظر شما






نظرات

اخبار پر بازدید