06:47 , 1401/5/21
کد خبر: 000014793
بازدید: 1539
صفر تا صد خواص آلبالو که نمی دانستید

آلبالو سرشار از آنتی اکسیدان، مواد شیمیایی گیاهی، ویتامین ها، مواد مغذی و فیبر است که همه ی این موارد می توانند به حمایت از یک سیستم سالم کمک کنند و حتی ممکن است خطر ابتلا به انواع خاص از سرطان ها را کاهش دهد.

به گزارش پایگاه خبری نگاه ایرانیان نیوز Ivna، آلبالو دارای محصولات و کاربرد های بسیار متنوع است بعنوان مثال از تارت گرفته تا انواع کیک ها و تزئین سفره ها و دسر ها.  اما این میوه کوچک شیرین یا ترش در واقع دارای تعدادی فواید سلامتی است که آ نرا به یک مکمل واقعا عالی برای رژیم غذایی شما تبدیل می کند. بعنوان مثال آلبالو در فهرست غذاهایی که با سرطان مبارزه می کنند، قرار می گیرد که این فهرست متعلق به موسسه تحقیقات سرطان آمریکا (AICR) است.

فواید تغذیه ی آلبالو 

آلبالو سرشار از آنتی اکسیدان، مواد شیمیایی گیاهی، ویتامین ها، مواد مغذی و فیبر است همه ی این موارد می توانند به حمایت از  یک سیستم سالم کمک کنند و حتی ممکن است خطر ابتلا به انواع خاص از سرطان ها را کاهش دهد.

تاثیر مصرف آب آلبالو در سلامت مغز | پایگاه خبری جماران

آنتی اکسیدان ها :

آلبالو محتوای بالایی از آنتوسیانین است که به آلبالو مزه ترش و رنگی تیره می دهد. درواقع هر چه ترشی بیشتر باشد میزان آنتوسیانین آن بیشتر است. این آنتی اکسیدان های قوی نوعی فیتوشیمیایی هستند که به سلول های بدن شما کمک می کنند تا دربرابر رادیکال های آزاد محافظت شوند ومنبع سایر فواید آلبالو هم هستند. همچنین دو آنتی اکسیدان قوی به نام های: هیدروکسی سینامیک اسید و پریلیل الکل است.

مواد شیمیایی گیاهی (فتو شیمیایی ها) 

این دسته بزرگ از مواد، از بدن شما محافظت می کند در برابر آنزیم های خاصی که می تواند منجر به التهاب شود و همچنین می تواند به کاهش درد آرتریت کمک کند.

ویتامین C و پتاسیم  آلبالو

آلبالو ها منبع خوبی از ویتامین C و پتاسیم هستند. پتاسیم آلبالو می تواند خطرات ناشی از فشار خون و سکته های مغزی را کاهش دهد. 

قرص پتاسیم چیست؟ خواص و منابع غذایی پتاسیم کدامند؟

فیبر رژیمی آلبالو

این امر با کاهش خطر سرطان روده بزرگ مرتبط است و رژیم غذایی سرشار از فیبر نیز می تواند احساس سیری ایجاد کند، همچنین کاهش افزایش انسولین و قند خون به کاهش وزن کمک کند. هفت سرطان مختلف با چربی اضافی بدن مرتبط هستند، بنابراین حفظ وزن سالم مهم است. 

آلبالو تازه، منجمد، آب میوه و خشک شده

به گفته AICR، آنتی اکسیدان های آلبالو چه درحال نوشیدن آب آلبالو و چه خوردن آلبالو خشک مشابه است. اگر آلبالو ای شما منجمد 

شده باشند آنتی اکسیدان های کمتری دریافت خواهیم کرد و یا اگر بصورت کنسرو شده مصرف کنید آنتی اکسیدان کمتری دریافت خواهید کرد.

اسموتی جنگل سیاه آلبالو

در این اسموتی غلیظ و خانه ای، آلبالو و کاکائو بطور طبیعی با خرما یا شیره آن شیرین و دانه چیا غلیظ می شوند.

مواد اولیه :

 1 فنجان آلبالو (تازه یا منجمد)

خرما یا شیره 

 4\1 فنجان جو دو سر پودر شده 

 دانه های چیا : 1 قاشق

 پودر کاکائو : 2 قاشق غذاخوری 

 یک فنجان شیر بادام وانیلی 

 یک قاشق پودرپروتئین 

همه مواد را در مخلوط کن بریزید تا یکدست شود. این اسموتی را زودتر تهیه کنید تا بافتی غلیظ تر را داشته باشین و خامه بیشتر باعث غلیظ تر شدن آن می شود.

اسموتی آلبالو؛ یک نوشیدنی هیجان انگیز تابستانی+ روش آسان تهیه

سالاد جوجه آلبالو و گردو

اسفناج، گردو، آلبالو و یک سس ساده این سالاد را خوشمزه و مغذی می کند.

مواد اولیه :

 4 عدد سینه مرغ 

 دو فنجان اسفناج کوچک

3فنجان پنیر گورگو نزولا خرد شده 

آلبالو تازه و خرد شده به میزان دلخواه 

 یک فنجان گردو

روغن زیتون

7ـ سرکه قرمز

اسفناج را در یک کاسه سالاد بزرگ بریزید مرغ، پنیر، آلبالو و گردو را روی آن قرار دهید روغن و سرکه را اضافه کنید هم بزنید تا ترکیب شود.

نظر شما






نظرات

اخبار پر بازدید