13:44 , 1402/3/7
کد خبر: 000025526
بازدید: 1187
صاحبان مشاغل و اصناف معاف از مالیات شدند + جزئیات

رئیس سازمان امور مالیاتی بیان داشت که طبق محاسبات این سازمان، بیش از نیمی از افرادی که به عنوان صاحبان مشاغل و اصناف فعالیت می‌کنند، در سال ۱۴۰۱ از پرداخت مالیات معاف هستند و به همین دلیل هیچگونه مالیاتی پرداخت نمی‌کنند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایونا، در یک توییت جدید، محمدهادی سبحانیان اظهار داشت: براساس محاسبات و داده‌های سیستمی سازمان امور مالیاتی کشور، بیش از نیمی از صاحبان مشاغل و اصناف (تقریباً 4 میلیون پرونده شغلی) برای سال ۱۴۰۱ در بخشی قرار دارند که از پرداخت مالیات معاف شده‌اند. به همین دلیل، آن‌ها نباید هیچگونه مالیاتی را پرداخت کنند.

این سیاست را به منظور حمایت از تجارت‌های کوچک و اجرای عدالت در حوزه مالیاتی، با استناد به تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم، که برای سازمان امور مالیاتی در نظر گرفته شده است، اجرایی شده است.

سرانه مالیات پرداختی در سال 1400؛ ۵.۸ میلیون تومان

علاوه بر این، پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان امور مالیاتی اعلام کرده است که تعداد اظهارنامه‌هایی که توسط صاحبان مشاغل در سال ۱۴۰۰ ارائه شده است، تقریباً ۲.۹ میلیون فرم بوده است و سرانه مالیات پرداختی توسط این گروه از افراد حدود ۵.۸ میلیون تومان بوده است. همچنین، پیش‌بینی می‌شود که تعداد اظهارنامه‌هایی که توسط صاحبان مشاغل برای سال ۱۴۰۱ ارائه خواهد شد، حدود ۴.۴ میلیون فرم باشد و سرانه مالیات پرداختی توسط این گروه از افراد ۶.۱ میلیون تومان خواهد بود.

موحدی بک، سخنگوی سازمان امور مالیاتی، اعلام کرد که صاحبان مشاغل و اصناف تا پایان ماه خرداد مهلت دارند تا بدون ارائه اظهارنامه مالیاتی، اقدام به پرداخت مالیات مقطوع خود از طریق سامانه سازمان امور مالیاتی نمایند. در غیر اینصورت، آن‌ها از شمول قرارداد خارج شده و موظفند اظهارنامه مالیاتی خود را ارائه دهند، که در این صورت نیز تحت بررسی دقیق همکاران سازمان امور مالیاتی قرار خواهد گرفت.

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید