16:21 , 1401/7/23
کد خبر: 000015899
بازدید: 1436

رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری خبر داد:

شیوع زودهنگام آنفولانزا/ آنفولانزا از کرونا بیشتر شده است

متخصص بیماری های عفونی و رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری از شیوع زودهنگام آنفولانزا در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار سلامت ایونا، دکتر پیام طبرسی در توضیح این مطلب گفت: از حدود دو تا سه هفته پیش با موجی از ویروس آنفولانزا مواجه شدیم که با توجه به پایان سفرهای تابستانی و مراسم اربعین این موج زودتر از سالهای قبل آغاز شد چراکه معمولا این موج در سالهای گذشته از اوایل آبان شروع می شد اما امسال این موج از ابتدای مهر ماه آغاز شده که با توجه به باز شدن مدارس میزان شیوع آن بیشتر هم شده است .

وی ادامه داد: امیدواریم تا هوا سرد نشده این موج کاهش پیدا کند تا زمان مناسب برای واکسیناسیون گروه های حساس را در اختیار داشته باشیم تا با خطرات زیادی مواجه نشویم.

زمان تزریق واکسن آنفولانزا

رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری گفت: ما هر ساله می گفتیم اول مهر ماه زمان مناسبی برای تزریق واکسن آنفولانزا است اما امسال از ابتدای مهر ماه این موج شروع شده و افرادی که وضعیت ریسکی دارند، برای تزریق این واکسن در اولویت هستند.

کدام افراد برای تزریق واکسن آنفولانزا در اولویت هستند؟

طبرسی در ادامه افراد زیر را از افرادی برشمرد که برای تزریق واکسن آنفولانزا در اولویت هستند:
- افراد دارای سنین بالای 65 سال 
-آنهایی که نقص ایمنی دارند 
-زنان باردار
- افراد دارای نقص سیستم ایمنی 
-افرادی که وزن بالا دارند
- بچه های زیر 6 سال 

درمان آنفولانزا

رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری با بیان اینکه برای افراد دارای ریسک لازم است حتما از واکسن استفاده شود، اظهار کرد: خوشبختانه واکسن هم در حال حاضر به میزان کافی در داروخانه ها هست و توصیه ما این است که هرچه زودتر این واکسن تزریق شود.
این متخصص عفونی همچنین عنوان کرد: در اکثر افراد آنفولانزا هم مثل سرماخوردگی تمام می شود اما باید جلوی مواردی که ممکن است منجر به اتفاقات ناخوشایندی مثل بستری در بیمارستان شود، گرفته شود. افرادی که علائم آنها مثل سرماخوردگی است درمانش هم همانند سرماخوردگی است اما افرادی که دارای عوارض جدی مثل مشکلات تنفسی، سرفه و تب طولانی مدت هستند حتما باید به پزشک مراجعه کنند.

پیشگیری از آنفولانزا

وی در پایان با تاکید بر اینکه کرونا در حال حاضر به مراتب کمتر از آنفولانزاست، تاکید کرد: پیشگیری از آنفولانزا هم تا حد زیادی مانند کرونا است و شستشوی دست ها، رعایت فاصله ایمنی و استفاده از ماسک بسیار مهم است.


           

نظر شما






نظرات

اخبار پر بازدید