06:13 , 1401/6/15
کد خبر: 000015152
بازدید: 1443

برای سال تحصیلی 1401-1402؛

شهریه مدارس غیرانتفاعی چقدر است؟

با توجه به اظهارات اعلام شده از سوی آموزش و پرورش هیچ یک از مدارس دولتی حق دریافت شهریه از دانش آموزان را ندارند. در پی این اظهاران از والدید دانش آموزان درخواست د تا تخلفات انجام شده از سوی مدارس دولتی را در ارتباط با دریافت شهریه گزارش دهند. در ادامه به بررسی مبلغ دریافتی شهریه از سوی مدارس خواهیم پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری نگاه ایرانیان نیوز Ivna، میزان دریافت شهریه در مدارس غیر دولتی به پارامترهای مختلفی بستگی دارد. اردوهای سالیانه، کلاس های خارج از برنامه و فوق العاده، امکانات رفاهی داخل مدرسه همگی از جمله مواردی هستند که می تواند در میزان شهریه دریافتی مدارس غیر دولتی تاثیرگذار باشد.

قریب به اکثر خانواده ها تمام تلاش خود را به کار میگیرند تا فرزندشان برای داشتن آینده ای روشن در بهترین مدارس ممکن به تحصیل کنند. دقیقا برای گذر از این مرحله پای مسائل مالی در میان است. طبیعتا امکانات ارائه شده در مدارس غیرانتفاعی بیشتر از مدارس دولتی است که تحصیل دانش آموزان در مدارس غیرانتفاعی مستلزم پرداخت هزینه های بسیار سنگینی است. 

شهریه مدارس غیرانتفاعی چقدر است؟

مبالغ اعلام شده برای مدارس غیرانتفاعی در سال تحصیلی پیش رو حدودا میان چهار تا سی و پنج میلیون تومان بوده اما مسئله قابل توجه این است که میزان مبالغ دریافتی از سوی مدارس غیرانفاعی به مراتب بیشتر از مبالغ اعلام شده است. چندی پیش مبلغ حداقل و حداکثر شهریه مصوب مدارس غیرانتفاعی از سوی رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش اعلام شد. به این منظور شهریه های مصوب به صورت زیر اعلام و بر این موضوع تاکید شد که شهریه های دریافتی از سوی مدارس غیرانتفاعی بیشتر از مبالغ مصوب شده نخواهد بود.

در تبلیغات مدرسه غیرانتفاعی به چه نکاتی باید توجه کرد ؟ | دایاموز

سقف شهریه مصوب برای مدارس غیر دولتی

دوره متوسطه دوم، ۳۴ میلیون تومان

دوره متوسطه اول، ۳۳ میلیون تومان 

دوره ابتدایی ۲۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان

دلیل شهریه های سنگین مدارس غیرانتفاعی چیست؟

بنابر اظهارات اعلام شده از سوی رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش، «هزینه شهریه های مصوب تنها برای شهریه ثابت مدارس غیرانتفاعی است و هزینه های دیگری برای رفت و آمد دانش آموزان، تغذیه و یونیفرم جزو شهریه های ثابت حساب نمی‌شود.» بنابراین دلیل شهریه های سنگین مدارس غیرانتفاعی مشخص شد.

هزینه هایی چون ایاب و ذهاب دانش آموزان، مبلغ دریافتی برای تغذیه های مصرفی داخل مدرسه، امکانات رفاهی مدارس مانند سالن ورزشی، کلاس های موسیقی، استخر شنا، سفرهای خارج از کشور با امکانات لوکس و... از دیگر مواردی است که سبب می شود، شهریه های دریافتی مدارس غیرانتفاعی سرسام آور و بسیار سنگین باشد. 

تمامی این موارد درحالی انجام می شود که اصل 30 قانون اساسی کشور بر تحصیل رایگان دانش آموزان تا پایان دوره متوسطه و تحصیلات عالی نیز تا سر حد خودکفایی کشور، تاکید دارد. باید این را در نظر داشت که این حجم از افراط گرایی و کشاندن پای لاکچری بازی میان مدارس و دانش آموزان در حال تحصیل واقعا الزامی است؟

نظر شما






نظرات

اخبار پر بازدید