11:50 , 1402/3/6
کد خبر: 000025447
بازدید: 1335
شرایط ثبت‌نام و دریافت وام 30 میلیون تومانی بازنشستگان کشوری

صندوق بازنشستگی کشوری اعلام کرد که از امروز، شنبه ششم خرداد ماه، سامانه ثبت نام اینترنتی "وام ضروری" برای بازنشستگان کشوری به صورت آنلاین فعال شده است. این سامانه طول سال نیز به طور مستمر در دسترس بازنشستگان قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایونا، این دوره وام بازنشستگی، با افزایش دو برابری به مبلغ ۳۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است. ضمناً، بازپرداخت این وام به مدت ۳۶ ماه صورت خواهد گرفت و کارمزد سالانه آن نیز چهار درصد تعیین شده است. این مبلغ وام پس از بررسی و اعتبارسنجی متقاضیان واجد شرایط، به حساب آنان واریز خواهد شد.

ثبت نام وام ضروری برای بازنشستگان کشوری

از امروز، شنبه ششم خرداد ماه، سامانه ثبت‌نام اینترنتی وام ضروری برای بازنشستگان کشوری به صورت آنلاین فعال شده است و در طول سال نیز به صورت پیوسته قابل دسترس خواهد بود. این امکان به منظور رفع نیازهای غیرمنتظره و فوری متقاضیان، با هدف تسهیل و افزایش سرعت در ارائه خدمات وام، به درخواست بازنشستگان فراهم شده است.

وام 30 میلون تومانی بازنشستگان کشوری

طبق اعلام مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، در مرحله اول پرداخت وام به مبلغ ۳۰ میلیون تومان، به تعداد ۳۲ هزار نفر از افرادی که قبل از این ثبت‌نام کرده بودند، با توجه به اولویت‌بندی، واریز شده است.

نحوه دریافت وام از صندوق بازنشستگی کشوری

شرایط ثبت‌نام و دریافت وام در درگاه خدمات الکترونیک صندوق بازنشستگی کشوری به صورت زیر تعیین شده است:

- بازنشستگان و موظفین مشترک صندوق بازنشستگی کشوری، میتوانند در صورت مطابقت با شرایط و ضوابط مربوطه، درخواست وام ضروری خود را ثبت کنند. پس از اعلام نام‌های متقاضیان واجد شرایط، مبلغ وام مطابق با الویت‌های تعیین شده به شماره حساب متقاضی در بانک صادرات ایران واریز خواهد شد.

- مبلغ وام مورد نظر برابر با ۳۰۰ میلیون ریال است و تنها به حساب متقاضی در بانک صادرات که در سیستم احکام ثبت شده و از آن حساب حقوق بازنشستگی یا حقوق وظیفه دریافت می‌کند، واریز خواهد شد.

- تسویه حساب‌های مربوط به وام‌های قبلی هیچ تأثیری بر روی اولویت‌بندی یا شرایط دریافت وام جدید نخواهد داشت.

- اشخاصی که از تاریخ صدور حکم بازنشستگی آن‌ها کمتر از یک سال می‌گذرد، مجاز به ثبت نام نمی‌باشند.

- آقایانی که در سه سال آینده از لیست وظیفه‌بگیری حذف خواهند شد، مجاز به ثبت‌نام نمی‌باشند.

- اشخاصی که هنوز در سال جاری حکم ترمیم برای آن‌ها صادر نشده است، مجاز به ثبت نام نمی‌باشند.

- تنها یکی از وراث وظیفه‌بگیر، با رضایت سایر وراث وظیفه‌بگیر، مجاز به دریافت وام می‌باشد. بنابراین، سایر وراث باید پس از ورود به سامانه تعهد وراث و تکمیل آن، رضایت خود را درباره دریافت وام توسط متقاضی اعلام کنند.

- بایستی توجه داشت که تکمیل مشخصات در سامانه تعهد وراث برای وظیفه‌بگیران بیش از یک نفر، اجباری است.

- فقط در صورتی که متقاضی درخواست خود را در سامانه تعهد وراث تکمیل و تأیید کند، در لیست متقاضیان وام ضروری قرار خواهد گرفت.

- برای تائید تعهد وراث صغیر و محجور، تنها از طریق سامانه مدیریت‌های استانی و با ارائه مستنداتی مانند قیم‌نامه و حکم سرپرستی صادره توسط دادگستری جمهوری اسلامی ایران، امکانپذیر است.

- افراد بازنشسته که علاوه بر حقوق بازنشستگی، از حقوق وظیفه نیز بهره‌برداری می‌کنند، برای امکان بهره‌مندی یک نفر از حقوق وظیفه‌بگیران در تسهیلات وام ضروری، توصیه می‌شود که بازنشسته متقاضی، از طریق «دفتر کل بازنشستگی» خود درخواست ثبت‌نام کند.

- افراد وظیفه‌بگیر که به تنهایی از دفترکل اول حقوق وظیفه دریافت می‌کنند و به همراه وراث دیگر نیز از دفترکل دوم حقوق وظیفه دریافت می‌کنند، توصیه می‌شود که وظیفه‌بگیر متقاضی، از طریق «دفتر کل اول» درخواست ثبت‌نام کند تا امکان ثبت‌نام یک نفر از سایر وراث وظیفه‌بگیران از «دفترکل دوم» فراهم شود.

- در فرآیند ثبت‌نام، ضروری است که شماره دفترکل بازنشستگی، شماره ملی، شماره حساب بانک صادرات ایران و شماره تلفن همراه ذکر شوند.

- تنها ثبت‌نام در سامانه، به متقاضی حق پرداخت وام را نخواهد داد.

- پس از اتمام مهلت ثبت‌نام، سوابق متقاضیان، از جمله مجموع وام‌های دریافتی، بهره‌مندی از تسهیلات دیگر، میزان حقوق و سایر اطلاعات، بررسی و اولویت‌بندی می‌شود و با توجه به اعتبار تخصیص داده شده توسط بانک عامل، افرادی که واجد شرایط هستند، تعیین و اسامی آن‌ها در سامانه اعلام می‌گردد.

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید