12:17 , 1401/8/2
کد خبر: 000016148
بازدید: 2637
شبیه سازی ترور سردار سلیمانی در نسخه جدید بازی  Call of Duty

Call of Duty: Modern Warfare2 نسخه جدیدی از بازی "ندای وظیفه" است که با رویکردی ضد ایرانی در مراحل این بازی ترور سردار قاسم سلیمانی را شبیه سازی کرده است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایونا، جدیدترین قسمت از بازی کال آف دیوتی Call of Duty یا ندای وظیفه است که طی روزهای گذشته منتشر شده با ترور یک سردار ایرانی از سوی بازیکن شروع می شود و داستان آن بسیار شبیه داستان ترور شهید سلیمانی طراحی شده است.

این بازی از سال 2003 در نسخه های مختلف وارد بازار شده و در نسخه های مختلف آن جنگ های مختلف به نوعی بازسازی شده اند و دنیاهای آینده و فضای خارج از کشور ترسیم شده است.

ندای وظیفه در اصل به شکل تیراندازی اول شخص طراحی شده و این روزها اخباری از آماده سازی سری جدید این بازی منتشر شده که گویای آن است که در این بازی روندی مشابه ترور حاج قاسم سلیمانی طراحی شده است.

داستان این بازی چنین طراحی شده که موشک هایی از ایران ربوده می شود و یک ژنرال ایرانی با نام "ژنرال قربانی" توسط نیروهای آمریکایی کشته شده و لازم است در ادامه بازیکن نسبت به این روند واکنش نشان دهد و بازی را دنبال کند.

البته در ظاهر داستان بازی بر خلاف برخی بازی ها که در گذشته با رویکردی ضد ایرانی منتشر شدند و در شهری مانند تهران جریان داشتند، در خلیج مکزیک روایت می شود.

نکته جالب اینکه در این بازی همواره روسیه به عنوان یک دشمن حساب می شد اما حالا به نظر می رسد این رویکرد دشمن پروری به ایران نیز رسیده است.

طبق آنچه در سایت های مختلف از این بازی منتشر شده، فردی به نام حسن از شخصیت های این بازی است که مسئول سرقت موشک های بالستیک آمریکایی عنوان شده و در این بازی علاوه بر شبیه سازی یکی از شخصیت ها به شهید سلیمانی، در بخش هایی از بازی نیز از سپاه قدس یاد می شود که با توجه به این مستندات دیگر نمی توان گفت که داستان این بازی کال آف دیوتی تخیلی و غیر واقعی است. در این بازی فردی به نام حسن زیانی که فرمانده سپاه است به دنبال آن است که انتقام کشتن سردار ایرانی را بگیرد.

البته همان طور که اشاره شد این بازی هنوز عرضه همگانی نشده و قرار بر آن است که عرضه عمومی و انتشار آن در تاریخ 6 آبان ماه باشد و قرار است این بازی برای پلتفرم‌های pc/ایکس باکس وان/پلی استیشن 4/xbox series x|s و ps5 منتشر شود و بازیکنان بتوانند برای آن حالت های چند نفره را تجربه کنند.

البته باید این را نیز به خاطر داشت که این اولین بازی ضد ایرانی نبوده و پیش از این نیز در بازی هایی شاهد بودیم که جنگنده هایی که بر فراز تهران پرواز می کنند، فرودگاه مهرآباد را مورد حمله قرار می دهد. در مرحله ای دیگر از این بازی تانک ها به سمت برج میلاد شلیک می کنند و به زبان فارسی در خیابان های شعارهایی سر داده می شود  و به فارسی زبانان شلیک می شود.

این موارد بخش هایی از بازی "بتلفیلد3" است. یک بازی ویدئویی به سبک تیراندازی اول شخص که توسط شرکت ئی ای دایس ساخته و از سوی شرکت الکترونیک آرتس توزیع شده است. این بازی را می توان یازدهمین قسمت مجموعه بتلفیلد دانست که در سال 2011 منتشر شده و برای دستگاه های پلی‌استیشن ۳، اکس‌باکس ۳۶۰ و مایکروسافت ویندوز قابل اجراست.


      

نظر شما






نظرات

اخبار پر بازدید