21:48 , 1402/2/20
کد خبر: 000024556
بازدید: 1185
سه نامه علیرضا دبیر در یک روز

رئیس فدراسیون کشتی در یک روز سه نامه به ریاست کمیته ملی المپیک نوشت.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایونا، علیرضا دبیر که در دوره گذشته کمیته ملی المپیک انتقاداتی به سازوکار تقسیم بودجه و اعضای هیئت اجرایی داشت، در حالی که حدوداً دو ماه از مهلت قانونی ریاستش بر فدراسیون کشتی مانده است و وی برای دوره دوم ریاست نیز در انتخابات ثبت‌نام کرده است، او بار دیگر نسبت به اتفاقاتی واکنش نشان داد.

در این رابطه خبردار شدیم که او در نامه‌ای خطاب به محمود خسروی‌وفا، تذکراتش در دوره قبلی را بار دیگر در خصوص هیئت اجرایی جدید تکرار کرده است.

انتقاد او نسبت به افزایش قابل توجه بودجه فدراسیون‎هایی است که رؤسای آنها عضو هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک هستند. دبیر در این نامه عنوان کرده است که رؤسای عضو هیئت اجرایی، آنجا نماینده همه فدراسیون‌ها هستند و این‌که عضویت آنها در کمیته ملی المپیک صرفاً منجر به افزایش چندبرابری بودجه فدراسیون‌های خودشان شود، موضوع درستی نیست.

دبیر که رفاقت دیرینه‌ای با خسروی‌وفا دارد، خواستار اعلام بودجه کمیته ملی المپیک از دولت شده است و این‌که با چه شاخصه‌هایی بین فدراسیون‌ها تقسیم شده است که برخی هیچ تغییری در بودجه خود نداشتند و برخی بودجه‌شان سه تا چهار برابر شده است. او همچنین اعلام کرده است اگر لازم باشد با قید دوفوریت در مجمع، به بررسی بودجه تقسیمی فدراسیون‌ها خواهند پرداخت و اگر نیاز به اصلاح باشد، این کار اتفاق خواهد افتاد.

رئیس فدراسیون کشتی همچنین در نامه دیگری به موضوع استفاده از مربیان خارجی اشاره کرده است، این‌که استفاده از مربیان خارجی در رشته‌هایی که برای پیشرفت لازم است، کار بسیار خوب و پسندیده‌ای است، اما اگر برخی رشته‌ها مثل وزنه‌برداری، کاراته، تکواندو، کشتی و... نیازی به استفاده از مربی خارجی ندارند و خودشان بهترین مربیان جهان را در اختیار دارند، باید حمایت از این مربیان مانند مربیان خارجی باشد، یعنی اگر تیم ملی کشتی فرنگی ایران با مربی‌اش حسن رنگرز جزو بهترین‌های دنیاست، باید حمایت از او نیز مثل مربی خوب خارجی باشد که برای به‌خدمت گرفتنش بودجه مشخص می‌شود.

 

نامه سوم رئیس فدراسیون کشتی به کمیته ملی المپیک هم درخصوص علیرضا پاکدل رئیس فدراسیون هندبال است. دبیر با اشاره به دوشغله بودن او، عنوان کرده است که پاکدل باید هرچه سریع‌تر یا از ریاست فدراسیون هندبال و یا از آکادمی ملی المپیک خارج شود وگرنه این همان کاری است که در هیئت اجرایی گذشته انجام شده بود، این برای بار دوم است که علیرضا دبیر در این خصوص تذکر می‌دهد و باتوجه به عدم توجه به آن، این بار در نامه‌ای خواستار پیگیری موضوع شده است.

نظر شما






نظرات

اخبار پر بازدید