07:15 , 1401/4/27
کد خبر: 000014539
بازدید: 1398
سه برنامه غذایی برای کاهش وزن بسیار سریع و بدون بازگشت

در این مقاله، نگاهی به سه برنامه غذایی برتر برای کمک به کاهش وزن و بهبود سلامت کلی خود خواهیم انداخت.

رژیم برای وزن 90 کیلو کدام است؟ رژیم غذایی کاهش وزن دکتر کرمانی چگونه است؟ برنامه رژیم غذایی لاغری سریع چیست؟ رژیم غذایی برای وزن 85 کیلو کدام است؟ رژیم لاغری سریع رایگان کدام است؟ رژیم غذایی لاغری شکم و پهلو چیست؟ رژیم غذایی برای لاغری شکم چیست؟ بهترین رژیم لاغری کدام است؟
به گزارش پایگاه خبری نگاه ایرانیان نیوز Ivna، هر ساله حدود نیمی از بزرگسالان در کشورهای غربی به دنبال راه حلی برای کاهش وزن در انواع رژیم های غذایی هستند. اگرچه بسیاری از این رژیم ها به دلیل نداشتن پایه علمی بی فایده به نظر می رسند، اما برخی از آنها با ارجاع صحیح می توانند به کاهش وزن به روشی سالم کمک کنند. متأسفانه، انتخاب رژیم غذایی مناسب برای افراد اغلب بسیار دشوار است، زیرا مشخص نیست که کدام رژیم غذایی مناسب، پایدار و مؤثرتر است. برخی از رژیم ها اشتهای شما را کاهش می دهند و با دریافت کالری کم احساس سیری می کنند، در حالی که برخی دیگر توصیه می کنند مصرف کالری، کربوهیدرات یا چربی را محدود کنید. تعداد کمی از آنها مزایای سلامتی قابل توجهی را ارائه می دهند که فراتر از کاهش وزن است. در این مقاله، ما نگاهی به سه برنامه غذایی برتر برای کمک به کاهش وزن و بهبود سلامت کلی خود خواهیم انداخت.

1. کاهش وزن با روزه متناوب

روزه متناوب یک روش غذایی است که بین دوره های روزه داری و غذا خوردن متناوب می شود. اشکال مختلفی وجود دارد، از جمله روش 16/8، که هدف آن محدود کردن کالری دریافتی شما به هشت ساعت در روز است، و روش 5:2، که مصرف کالری روزانه شما را به 500-600 کالری دو بار در هفته محدود می کند.

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره رژیم مایعات

روزه داری متناوب مدت زمان مجاز غذا خوردن را محدود می کند، که راهی ساده برای کاهش کالری دریافتی شماست. این یک روش کاهش وزن موثر است تا در زمان های مجاز غذا خوردن پرخوری نکنید. مطالعات نشان داده اند که این رژیم چربی دور کمر را 4 تا 7 درصد کاهش می دهد. مطالعات دیگر نشان داده اند که با روزه داری متناوب، می توان به راحتی وزن را کاهش داد و توده عضلانی بدون چربی را حفظ کرد. روزه متناوب علاوه بر اینکه یک ابزار کاهش وزن موثر است، با اثرات ضد پیری، افزایش حساسیت به انسولین، بهبود سلامت مغز و بسیاری از فواید دیگر همراه است.

به طور کلی، روزه داری متناوب برای اکثر بزرگسالان سالم بی خطر است. با این حال، افراد مبتلا به دیابت، کم وزن یا مبتلایان به اختلالات خوردن و کسانی که به افت سطح قند خون حساس هستند، مانند زنان باردار یا شیرده، باید قبل از شروع روزه متناوب با یک متخصص تغذیه صحبت کنند.

2. کاهش وزن با رژیم های غذایی گیاهی

رژیم های گیاهی برای کاهش وزن بسیار موثر هستند. گیاهخواری و گیاهخواری محبوب ترین نسخه هایی هستند که محصولات حیوانی را به دلایل بهداشتی، اخلاقی و محیطی محدود می کنند. با این حال، رژیم‌های گیاهی انعطاف‌پذیرتری در دسترس هستند که اجازه می‌دهند محصولات حیوانی را در حد اعتدال مصرف کنید. انواع مختلفی از گیاهخواری وجود دارد. بیشتر این انواع شامل عدم مصرف گوشت قرمز، مرغ و ماهی است. برخی از گیاهخواران نیز ممکن است از تخم مرغ و محصولات لبنی اجتناب کنند. از سوی دیگر، رژیم گیاهخواری با محدود کردن تمام محصولات مشتق شده از حیوان و همچنین سایر محصولات حیوانی مانند شیر، ژلاتین، عسل، آب پنیر، کازئین و آلبومین، این کار را یک گام فراتر می برد.

بیشتر بخوانید: 20 استراتژی برای کاهش وزن بدون رژیم

از آنجا که این یک تغییر سبک زندگی است تا یک رژیم غذایی، یک رژیم غذایی گیاهی منعطف هیچ قانون محکمی ندارد. این نوع رژیم غذایی مصرف بیشتر میوه ها، سبزیجات، حبوبات و غلات کامل را تشویق می کند. از آنجایی که بسیاری از گروه های غذایی محدود کالری بالایی دارند، محدود کردن این غذاها می تواند به کاهش وزن کمک کند.

تحقیقات نشان می دهد که رژیم های گیاهی برای کاهش وزن موثر هستند. مطالعه ای روی 1151 شرکت کننده که از رژیم غذایی گیاهی پیروی می کردند نشان داد که افراد به طور متوسط ​​2 کیلوگرم بیشتر از افرادی که از رژیم های غذایی حاوی محصولات حیوانی پیروی می کردند وزن کم کردند. رژیم های غذایی گیاهی نیز سرشار از فیبر هستند. به این ترتیب باعث می شوند مدت بیشتری سیر بمانید و کالری شما را به میزان قابل توجهی کاهش دهند. با این حال، در حالی که رژیم های گیاهی سالم هستند، می توانند از دریافت مواد مغذی مهمی که معمولاً در محصولات حیوانی یافت می شوند، مانند آهن، ویتامین B12، ویتامین D، کلسیم، روی و اسیدهای چرب امگا 3 جلوگیری کنند. تا زمانی که مکمل های غذایی لازم ساخته شده اند، می توانید با رژیم های گیاهی به کاهش وزن به روشی سالم ادامه دهید.

3. کاهش وزن با رژیم کم کربوهیدرات

رژیم های کم کربوهیدرات یکی از محبوب ترین رژیم های غذایی برای کاهش وزن هستند. به عنوان مثال می توان به رژیم اتکینز، رژیم کتوژنیک (کتو) و رژیم کم کربوهیدرات اشاره کرد. رژیم‌های کم کربوهیدرات مصرف کربوهیدرات شما را محدود می‌کنند در حالی که استدلال می‌کنند که کالری اصلی باید از پروتئین و چربی باشد. آنها معمولاً حاوی پروتئین بالاتری نسبت به رژیم های کم چرب هستند. این مهم است. زیرا پروتئین به کاهش اشتها، افزایش متابولیسم و ​​حفظ توده عضلانی شما کمک می کند.

بیشتر بخوانید:همه چیز درباره رژیم غذایی مدیترانه ای

اما در برخی موارد، رژیم غذایی کم کربوهیدرات می تواند سطح کلسترول بد (LDL) را افزایش دهد یا در برخی افراد باعث ناراحتی گوارشی شود. در موارد بسیار نادر، پیروی از یک رژیم غذایی بسیار کم کربوهیدرات می تواند باعث ایجاد یک وضعیت متابولیک خطرناک شود. این بیماری که در صورت عدم درمان می تواند کشنده باشد، "کتواسیدوز" نامیده می شود. به همین دلیل بهتر است قبل از شروع چنین رژیمی با پزشک خود صحبت کنید.

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید