11:16 , 1401/7/13
کد خبر: 000015643
بازدید: 1271
سلولیت و ترک‌های پوستی چیست؟ چگونه درمان می‌شود؟

سلولیت و ترک‌های پوستی که در خانم‌ها شایع است، باعث می‌شود از نظر زیبایی احساس ناراحتی کنند. ژن ها ممکن است زمینه ساز سلولیت و ترک های پوستی باشند که به تغذیه نیز مربوط می شوند. در ادامه به نکات مهمی در مورد سلولیت و ترک های پوستی اشاره خواهیم کرد.

همه چیز درباره سلولیت و ترک های پوستی

به گزارش پایگاه خبری نگاه ایرانیان نیوز Ivna، سلولیت و ترک‌های پوستی مشکل رایج بسیاری از زنان است. خانم ها به دنبال راه هایی برای رهایی از سلولیت و ترک های پوستی هستند که در سنین پایین تر نیز قابل مشاهده است. پس سلولیت و ترک های پوستی چیست، چه چیزی باعث آن می شود، درمان آن چیست؟ 

سلولیت و استرچ مارک چیست؟

سلولیت؛ این یک مشکل پوستی است که سلول های چربی زیر پوست، ظاهری برآمده روی پوست ایجاد می کنند. نوارهای فیبروتیک ایجاد شده بین سلول های چربی باعث ایجاد فرورفتگی در پوست می شود. 

آیا سلولیت و استرچ مارک فقط در خانم ها دیده می شود؟

از آنجایی که سلولیت لایه چربی سطحی را تحت تأثیر قرار می دهد و به دلایل هورمونی مرتبط است، در زنان از سنین بلوغ دیده می شود. از آنجایی که بافت پوست و ساختار عضلانی نوزادان ضعیف است، ظاهر سلولیت زمانی ایجاد می‌شود که پاهای آن‌ها فشرده شود، اما نمی‌توان آن را سلولیت نامید. علائم استرچ مارک در مردان و زنان دیده می شود. بیشتر در پاها، کمر و سینه در زنان دیده می شود. مردان و نوجوانانی که بیش از حد بدنسازی انجام می دهند، در مرحله رشد، به خصوص در پشت و شانه ها دچار کشیدگی می شوند. اگر استعداد ژنتیکی وجود داشته باشد، علائم کشش در شکم، قفسه سینه و داخل پاها در زنان باردار با افزایش وزن و بزرگ شدن پوست رخ می دهد. با این حال، علائم کشش در هر زن باردار دیده نمی شود. در صورت افزایش بیش از حد وزن، استعداد ژنتیکی و خشکی پوست رخ می دهد.

 سلولیت و ترک های پوستی چیست؟ چگونه درمان می‌شود؟

سلولیت و کشیدگی پوست در افراد لاغر نیز دیده می شود!

از آنجایی که سلولیت در لایه چربی سطحی تشکیل می شود، در افراد لاغر نیز دیده می شود. ترک نیز می تواند در کشیدگی طولی به دلیل رشد رخ دهد، حتی اگر فرد لاغر باشد.

علل سلولیت و ترک های پوستی

استعداد ژنتیکی عاملی در شکل گیری است. تشکیل سلولیت در افرادی که کربوهیدرات بیش از حد مصرف می کنند، افرادی که مقاومت به انسولین دارند و افرادی که کم تحرک هستند، شدیدتر است. داروهایی مانند کورتیزون نیز باعث افزایش سلولیت و ترک‌های پوستی می‌شوند.

آیا قهوه باعث سلولیت می شود؟

یک یا دو فنجان قهوه در روز تأثیرات مثبتی بر گردش خون و هضم دارد. با این حال، هنگامی که بیش از حد مصرف شود، به دلیل اثر ادرارآوری که دارد، سلول ها را کم آب می کند، بر گردش خون تأثیر منفی می گذارد و ممکن است مشکل سلولیت را افزایش دهد. از طرفی کافئین موجود در قهوه در مزوتراپی استفاده می شود.

آیا سیگار کشیدن باعث سلولیت و ترک پوست می شود؟

سیگار نه تنها به کل بدن آسیب می رساند، بلکه باعث آسیب به پوست نیز می شود. به دلیل اثرات منفی بر گردش خون، تشکیل سلولیت را افزایش می دهد. موفقیت درمان سلولیت در افراد سیگاری نیز کمتر است.

 سلولیت و ترک های پوستی چیست؟ چگونه درمان می‌شود؟

آیا می توان از سلولیت و ترک های پوستی جلوگیری کرد؟

افزایش وزن بسیار سریع باعث ایجاد سلولیت و ترک های پوستی می شود. داشتن رژیم غذایی کم کربوهیدرات و کم چرب، نوشیدن آب کافی، ورزش منظم و ماساژ مخصوصاً برای سلولیت مفید است. استفاده از آب سرد در حمام نیز به گردش خون کمک می کند. با این حال، این برنامه برای جلوگیری از ایجاد رگ های واریسی توصیه می شود.

درمان سلولیت و ترک های پوستی

درمان از فردی به فرد دیگر متفاوت است. با این حال نباید انتظار کاهش 100 درصدی داشت. باید به این نکته توجه داشته باشید که با روش های درمانی تنها 40 تا 70 درصد مشکل رفع می شود. در درمان سلولیت؛ علاوه بر ورزش منظم، رژیم غذایی و ماساژ، کاربردهای زیادی مانند مزوتراپی، رادیوفرکوئنسی، امواج صوتی وجود دارد. در درمان ترک‌های پوستی از روش‌های مختلفی مانند لیزر فرکشنال، رادیوفرکوئنسی سوزنی، مزوتراپی، پی آر پی، انرژی پلاسما و همچنین پیشگیری از تشکیل، استفاده منظم از کرم‌های مرطوب‌کننده استفاده می‌شود. دوره نقاهت با توجه به تعداد جلسات و فواصل درمانی که باید اعمال شود متفاوت است، اما به طور متوسط ​​2 تا 4 ماه است.

ورزش برای سلولیت

ورزش بیش از حد برای علائم استرچ مارک و سلولیت توصیه نمی شود. پیاده روی ساده ترین و موثرترین ورزش برای سلولیت است. کارهایی که می توان در برابر سلولیت و ترک های پوستی که ممکن است در دوران بارداری رخ دهد انجام داد به شرح زیر است:

انجام ورزش هایی مانند پیاده روی منظم.

عدم اضافه وزن.

هر روز ناحیه شکم و سینه را با روغن های طبیعی ضد استرچ مارک و کرم های مراقبت ماساژ دهید.

در صورت وجود ترک، درمان را بدون تاخیر انجام دهید تا شانس موفقیت بالایی داشته باشید.

ماساژ سلولیت چقدر موثر است؟

ورزش منظم، به ویژه ماساژ با کرم های سلولیت، برای سلولیت مهم است. از تعدادی ابزار نیز می توان در ماساژ استفاده کرد. اینها با توجه به درجه سلولیت موثر هستند. برخی از افراد نیاز به درمان بسیار گسترده تر و طولانی مدت دارند. بنابراین، ماساژ به تنهایی کافی نیست.

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید