05:47 , 1401/6/22
کد خبر: 000015257
بازدید: 1669
سفر به کربلا بعد از اربعین با 3 میلیون تومان

رئیس سازمان حج و زیارت از فراهم آوردن تسهیلاتی برای سفر ارزان به کربلا پس از ایام اربعین خبر داده است.

به گزارش خبرنگار گردشگری ایونا، رئیس سازمان حج و زیارت روز گذشته(دوشنبه، 21 شهریور ماه) در یک نشست خبری از در نظر گرفتن تسهیلاتی برای سفر ارزان به کربلا خبر داد و اظهار کرد: زائرانی که علاقمند به سفر ارزان هستند می توانند با کمتر از 100 دلار یعنی حدود دو میلیون و 900 هزار تومان بعد از اربعین برای زیارت کربلا اقدام کنند.

سیدصادق حسینی این تصمیم را بر اساس تاکید رئیس جمهور برای فراهم شدن مقدمات سفر ارزان به کربلا عنوان کرد و گفت: اگر در سفر اربعین عده ای ارزان تر بودن این سفر را مد نظر دارند بهتر است برای سفر تا بعد از اربعین دست نگه دارند.

توصیه های بهداشتی در زمینه وبا

وی در عین حال به وضعیت بیماری هایی مثل وبا در عراق اشاره کرد و تاکید کرد: در هر صورت زائران به هنگام سفر به عراق باید حتما از آب های بسته بندی استفاده کنند . 

همه کاستی های اربعین به ما مربوط نیست

رئیس سازمان حج و زیارت در بخشی از این نشست و در پاسخ به سئوالی درباره مشکلات اربعین امسال توضیح داد: به خواسته معاون اول رئیس جمهور دولت قبل برنامه ریزی در زمینه راهپیمایی اربعین به ستاد اربعین سپرده شد که این ستاد 17 کمیته دارد و ما هم متولی یکی از کمیته ها هستیم و نمی توان گفت همه کاستی های اربعین به ما مربوط است.

درخواست دوباره برای بازگشت زودهنگام زوار

حسینی همچنین در این نشست تاکید کرد: موکب های اربعین عصر روز اربعین جمع می شوند و ما از زائرانی که زیارت خود را انجام داده اند می خواهیم زودتر به ایران بازگردند.

وی در عین حال به این نکته اشاره کرد که بسیاری از زوار در این مدت دچار مشکلات تغذیه ای شده اند که بر همین اساس ما تاکید داریم زائران حتما به همراه خود مقداری خشکبار و یک بطری آب به همراه یک زیرانداز کوچک به همراه داشته باشند.

رئیس سازمان حج و زیارت در ادامه با یادآوری شدت گرما بحث گرمازدگی را مورد اشاره قرار داد و افزود: بهتر است زائران برای جلوگیری از گرمازدگی پیاده روی خود را به ساعت های مناسب تر موکول کنند.

وی در عین حال تاکید کرد که لازم است زوار برای جلوگیری از تاول زدن پاهایشان در طول مسیر حتما از کفش مناسب استفاده کنند.

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید