06:28 , 1401/4/28
کد خبر: 000014549
بازدید: 1199
سرمربی جدید تیم ملی فوتبال در جام جهانی چه خواهد کرد؟

در حالیکه مدت زیادی تا آغاز رقابت های جام جهانی فوتبال 2022 نمانده، انتخاب مربی تیم ملی ایران در هفته های گذشته با اما و اگرهای بسیار مواجه بوده و در نهایت ابقای دراگان اسکوچیچ برای بسیاری از فوتبال دوستان این سئوال را ایجاد کرده که با این انتخاب سرانجام ایران در رقابت های جام جهانی قطر به کجا خواهد رسید؟

به گزارش خبرنگار ورزشی ایونا، طی روزهای گذشته از "اسکوچیچ" به عنوان مربی تیم ملی فوتبال کشور یاد شده و او برای هدایت تیم ملی در رقابت های قطر انتخاب شد. اما روند انتخاب این مربی با حاشیه های متعدد همراه بود و حتی حال نیز با انتخاب او عده بسیاری بابت نتایج ایران در جام جهانی 2022 قطر ابراز نگرانی می کنند.

داستان انتخاب سرمربی فوتبال

اما اگر بخواهیم به آغاز داستان تغییر سرمربی تیم ملی نگاه کنیم به مقطعی از زمان می رسیم که کمیته فنی فدراسیون فوتبال ایران با اعلام این دیدگاه که اسکوچیچ فاقد شایستگی‌های لازم برای هدایت تیم ملی است، در جلسه‌ای رای به برکناری او داده بود.

در این مدت دراگان اسکوچیچ مخالفان متعدد داشته و انتقادات بسیاری به او وارد بود اما از سوی دیگر نیز عده ای بودند که زمان فعلی را برای تغییر این مربی مناسب نمی دانستند.

بیشتر بخوانید: اسکوچیچ، سرمربی ایران در جام جهانی ۲۰۲۲

اسکوچیچ و انتخاب میان تهران و دوحه

در این میان یکی از حاشیه هایی که در انتقاد بیشتر به این سرمربی بی تاثیر نبود داستان برگزاری اردوی آماده‌سازی تیم ملی در قطر بود که انتقادات متعددی به همراه داشت زیرا گفته می شد انتخاب قطر برای این اردو بازیکنان را خسته کرده و آنها بعد از یک فصل تلاش، انتظار داشتند در شرایط بهتری زیر نظر کادر فنی تیم‌ملی تمرین کنند، اما آنچه که اتفاق افتاد در گرمای قطر، تحلیل رفتند. بر همین اساس تیم ملی نتیجه بازی با تیم الجزایر را دو بر یک واگذار کرد. این اتفاق در شرایطی افتاد که الجزایر تیم دوم خود را به مصاف با ایران فرستاده بود و همچنان ایران توان رقابت پیروزمندانه با این تیم را نداشت.

البته اسکوچیچ هم برای برگزاری این اردو گزینه هایی ارجح بر قطر مانند کانادا را در نظر گرفته بود اما زمانی که این اردو لغو شد، آقای مربی مجبور به تصمیم گیری بین تهران و دوحه شد که در نهایت اسکوچیچ برای این اردو قطر را انتخاب کرد.

بیشتر بخوانید: اسکوچیچ به HRT: این گروه بد نیست/ برای صعود می جنگیم

قیمت اسکوچیچ بالاتر از 9 مربی جام جهانی 

اما یکی از موضوعاتی که همواره در هر انتخابی از جمله انتخاب سرمربی تیم ملی فوتبال تاثیر بسیار دارد بحث هزینه و قیمت است. در ارتباط با این موضوع نیز باید گفت که طبق لیستی که از رقم دستمزد سرمربیان تیم های ملی حاضر در جام جهانی قطر منتشر شده،دستمزد اسکوچیچ از 9 سرمربی بالاتر است. او طبق این لیست با دستمزد سالی ۶۵۰ هزار یورو جایگاه بیست و سومین سرمربی گران جام جهانی را از آن خود کرده است که شاید با توجه به تعداد تیم های حاضر در این رقابت ها بتوان گفت این مربی کرووات برای ایران گزینه گرانی نبوده اما لازم است به این نکته نیز دقت داشته باشیم که زلاتکو دالیچ دیگر سرمربی هموطن اسکوچیچ که اتفاقا در دوره قبلی رقابت های جام جهانیکرواسی را به نایب قهرمانی جام جهانی رسانده، در این جام دستمزدی پائین تر از اسکوچیچ داشته و 550 هزار یورو دستمزد می گیرد.

بیشتر بخوانید: قرارداد دستیاران اسکوچیچ به پایان رسید

گزینه های جایگزین اسکوچیچ چه کسانی بودند؟

اما حالا در شرایطی خبر ماندن اسکوچیچ در جایگاه قبلی او منتشر شده که در این مدت که بحث جابجایی او مطرح شد گزینه های مختلفی از فوتبالیست های ایرانی گرفته تا خارجی به عنوان گزینه های احتمالی سرمربی گری تیم ملی معرفی شده بودند. برخی از این گزینه ها عبارتند از:

-کارلوس کیروش 

-برانکو 

-اوله گونار سولسشایر 

-علی دایی 

-جواد نکونام 

-امیر قلعه نویی

اسکوچیچ تمرین تیم ملی را تعطیل کرد

بیشتر بخوانید: اسکوچیچ تمرین تیم ملی را تعطیل کرد 

انتقادات شدید رسانه‌ها از عملکرد «اسکوچیچ»

سرمربیان قبلی فوتبال ایران

اما در سالهای پیش از این 47 سرمربی مسئولیت هدایت تیم ملی فوتبال ایران را از سال 1941 میلادی تا کنون بر عهده داشته اند که 10 مربی پیش از اسکوچیچ به شرح ذیل بوده اند:

-مارک ویلموتس

-کارلوس کی روش

-علیرضا منصوریان

-افشین قطبی

-اریش روته مولر

-علی دایی

-منصور ابراهیم زاده

-پرویز مظلومی

-امیر قلعه نویی

-برانکو ایوانکوویچ

 

نظر شما






نظرات

اخبار پر بازدید