11:37 , 1401/4/15
کد خبر: 000014453
بازدید: 1242
سرمربی جدید استقلال برای این تیم چه خواهد کرد؟

پس از مدتها بحث و بررسی حدود سه هفته است که سرمربی جدید تیم استقلال مشخص شده و حال سوال است که این مربی که طی 10 سال کار 13 بار جابجایی داشته و تیم عوض کرده است،آیا میتواند بار دیگر تجربه ای خوش مانند قهرمانی را برای استقلال تکرار کند؟

به گزارش خبرنگار ورزشی ایونا، حاشیه همواره جزئی جدانشدنی از فوتبال و ورزش است و طی ماه گذشته تیم فوتبال استقلال که پس از چندین سال عنوان قهرمان لیگ باشگاه های کشور را به خود اختصاص داده، با حاشیه های متعددی دست و پنجه نرم کرد.

حاشیه هایی که مشخص نیست پس از رسیدن این تیم به جایگاه قهرمانی آیا دوباره اجازه تکرار این موفقیت را خواهد داد یا خیر؟

هنوز زمانی از کسب عنوان قهرمانی استقلال نگذشته بود که بحث خداحافظی فرهاد مجیدی از استقلال بالا گرفت و بدین ترتیب مربی جوانی که این تیم را بدون شکست تا مرحله قهرمانی برده بود، تصمیم به خداحافظی در اوج  گرفت.

پس از تصمیم مجیدی، استقلال برای در دست گرفتن سکان این تیم گزینه های متعددی را در نظر گرفت و تا چند هفته همچنان تکلیف تیم قهرمان و سرمربی جدید آن مشخص نبود تا اینکه در نهایت در آخرین روز خرداد ماه طلسم شکسته و 

" ریکاردو ساپینتو" به عنوان سرمربی جدید این تیم انتخاب شد.

بیشتر بخوانید: ساپینتو هیجان بالایی دارد/ او در استقلال موفق خواهد شد

سرمربی جدید استقلال کیست؟

ریکاردو ساپینتو ٤٩ ساله ستاره پیشین تیم ملی فوتبال پرتغال و باشگاه اسپورتینگ بوده و پس از دوران بازی، بیش از ١٢ سال سابقه مربی‌گری در رقابت‌های باشگاهی و قاره‌ای اروپا دارد. وی که پیش از این به هدایت تیم هایی چون اسپورتینگ لیسبون و براگا در پرتغال پرداخته،در کشورهای دیگری نیز سابقه مربی گری دارد و طی این سالها در تیم های زیر به عنوان مربی تلاش کرده است:

- واسکودوگامای برزیل

- ستاره سرخ بلگراد

- تیم‌های باشگاهی یونان 

-تیم های باشگاهی ترکیه

-تیم های باشگاهی لهستان 

-تیم استاندارد لیژ بلژیک

بیشتر بخوانید: واکنش فرهاد مجیدی به انتخاب ساپینتو به عنوان سرمربی جدید استقلال

وی همچنین در بلژیک به عنوان بهترین مربی سال انتخاب شده است و تیم او در این کشور برای اولین بار با هدایت ساپینتو عنوان قهرمان جام حذفی بلژیک را از آن خود کرد.

او سابقه چندین نایب قهرمانی را نیز در کارنامه دارد که از جمله آنها می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

- نایب قهرمانی لیگ‌ بلژیک

- نایب قهرمانی تیم ستاره سرخ بلگراد 

البته اینها تمام تجربیات و رزومه این مربی 49 ساله نیست اما شاید بخشی از مهمترین تجربیات او باشد.

بیشتر بخوانید: دلیلی برای قهرمان نشدن استقلال نیست/تیم ساپینتو هجومی بازی می‌کند

سبک بازی ریکاردو

وی که به دلیل مصدومیت های متعدد زمان بازی چندان طولانی در زمین فوتبال نداشته طی سالهای توپ زدنش یک سال را به دلیل محرومیت جهانی نتوانسته در زمین بازی حضور داشته باشد و در نهایت در 35 سالگی با خداحافظی از بازی در زمین، تجربه مربی گری خود را استارت زد.

وی طی دوران بازی های خود همواره حالتی تهاجمی و جنگنده داشت.

بیشتر بخوانید:ساپینتو روزهای سختی دارد/ با سه بازیکن استقلال تیم ایده‌آل می‌شود

همسر ساپینتو

شاید برایتان جالب باشد که بدانید در میان تمام جستجوهایی که ایرانیان درباره این مربی روی گوگل انجام داده اند یکی از پرتکرارترین سئوالات این بوده که همسر ساپینتو کیست؟ نکته ای که هیچ ارتباطی به فوتبال ندارد اما ظاهرا از نظر هواداران و علاقمندان این ورزش جذاب به نظر می رسد.

درباره اینکه همسر ساپینتو کیست اطلاعات دقیقی در دست نیست اما آنچه از زندگی خانوادگی آقای سرمربی می توان گفت آنکه وی سالها پیش ازدواج کرده و حاصل این ازدواج دو فرزند است.

بیشتر بخوانید:تکلیف ۵ + ۱ بازیکن استقلال را «ساپینتو» مشخص می‌کند

رزومه ساپینتو

اما این بازیکن و مربی اگرچه تجربیات متعددی دارد اما اگر رزومه او را طی سالهای اخیر بررسی کنیم متاسفانه نقطه روشن چندانی دیده نمی شود. وی در سال 2019 به عنوان سرمربی براگا مشغول شده که گفته می شود پس از چند ماه از این تیم اخراج شده است. او پس از این تجربه به برزیل می رود وپس از مدتی با عملکردی نه چندان درخشان این تیم را رها کرده و به سوپرلیگ ترکیه می پیوندد اما انجا نیز موفق عمل نکرده و در گام بعدی در باشگاه های پرتغال نیز موفق به حفظ جایگاه قبلی خود نشده و به دسته پائین تر نزول می کند.

حال باید دید آیا این تجربیات نه چندان خوشایند سالهای اخیر وی در ایران دستخوش تغییر خواهد شد یا خیر؟

 

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید