12:27 , 1401/6/5
کد خبر: 000014992
بازدید: 1560
سرانجام ابتهاج به خاک سپرده شد/ پاسخ فرزند سایه به انتقادات

پیکر هوشنگ ابتهاج، شاعر سرشناس کشور سرانجام صبح امروز (شنبه، 5 شهریور) در زادگاهش به خاک سپرده شد.

به گزارش خبرنگار ادبیات ایونا، پس از چندین بار اعلام زمان خاکسپاری و به تعویق افتادن هر باره آنها، سرانجام پیکر هوشنگ ابتهاج(ه.الف. سایه) در زادگاهش رشت به خاک سپرده شد.

یلدا ابتهاج بار دیگر دراین مراسم تاکید کرد که سایه آرزو داشته در این خاک بماند و همانطور که خواسته به خاک سپرده شود. ما امروز این امانت را به شما می سپاریم. پاسدار سایه باشید و در غیبت ما به این خاک سر بزنید.

هدیه همایون شجریان برای خاکسپاری سایه

در این مراسم که با حضور جمعیت قابل توجهی از همشهریان سایه در باغ محتشم رشت برگزار شد، اینگونه اعلام شد که همایون شجریان نیز درختچه ارغوانی را برای این مراسم فرستاده است.

چرا سایه در رشت به خاک سپرده شد؟

در بخش دیگری از این مراسم نیز احمد جلالی، سفیر سابق ایران در یونسکو به صحبتی کوتاه پرداخته و در قالب آن عنوان کرد که چرا شهر رشت برای خاکسپاری سایه انتخاب شده است.

وی در این باره گفت: چندی پیش سایه در بیمارستانی در آلمان برای مدتی بستری بود و در آن شرایط دور از ادب بود بخواهیم از ایشان بپرسیم دوست دارند کجا آرام بگیرند. تا اینکه پزشک او با ظرافت بسیار این شعر را خواند که« ای نسیم سحر آرامگه یار کجاست/ منزل آن مه عاشق کش عیار کجاست» سایه نیز در پاسخ گفت: رشت؛ شهر خودم.

پاسخ فرزند ابتهاج به انتقادات

روز گذشته(جمعه، چهار شهریور) نیز مراسم تشییع پیکر او در تهران و از مقابل تالار وحدت برگزار شد که پس از این مراسم عده ای آن را بی نظم دانسته و اینگونه عنوان کردند که این مراسم نه سخنران چندانی داشته و نه مجری.

به دنبال این انتقادات یلدا ابتهاج، فرزند این شاعر در صفحه اینستاگرامی خود که طی این مدت تمام توضیحات درباره مراسم سایه در آن اعلام  می شد، اظهار کرد: «امروز مراسم تشییع سایه در تهران انجام شد و فردا شنبه ساعت هشت صبح قرار است مراسم خاکسپاری در باغ محتشم رشت برگزار شود. این روزها از هر جهت بخصوص هماهنگی ها، روزهای پرکاری هستند.اینطرف و آنطرف دیده ام ایراداتی به نحوه برگزاری این مراسم گرفته اند.از جمله نبودن مجری و سخنران های شناخته شده.اما باید بگویم که توافق اصلی تنها بر اساس پیشنهادات خانواده انجام شد. از جمله عدم انتخاب مجری و هرچه ساده تر و بی حاشیه برگزار کردن مراسم.مراسم خاکسپاری سایه نیز قرار است به همین منوال فردا برگزار شود.»

و بدین سان پس از 16 روز در نهایت پیکر سایه همان گونه که خواسته بود در شهر خودش رشت آرام گرفت.

این شاعر سرشناس روز 19 مرداد ماه در آلمان چشم از جهان بست و طی این مدت برای انتقال پیکر او به ایران مشکلاتی ایجاد شده بود. گفته می شود قرار بود پیکر او چهارشنبه هفته گذشته به ایران منتقل شود  اما با درخواست قضایی یکی از دختران او، این امر یک هفته به تعویق افتاد.

 

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید