13:36 , 1402/1/28
کد خبر: 000023323
بازدید: 1325
ساندروی ایرانی کِی و با چه قیمتی به بازار می آید؟

مدیرعامل سایپا از ساخت ساندروی ایرانی تا دی ماه سال جاری خبر داده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایونا، محمد علی تیموری-مدیرعامل سایپا- در حاشیه مراسم رونمایی از خط تولید و موتور ME16 و محصولات مرتبط، یعنی شاهین پلاس و P90، اظهار کرد: این سه خودرو به زودی در بازار عرضه خواهند شد و تاکنون گلوگاه سایپا برای تولید این محصولات بحث موتور بوده که حال خط موتور 16 سوپاپه مگاموتور افتتاح شده و روزی 60 موتور به مجموعه سایپا اضافه می شود.

تیموری افزود: مدت شش سال بود که به دنبال تولید داخلی و بومی سازی P90  که معروف به سندروی ایرانی است بودیم و امروز اولین خودرو با گیربکس دستی رونمایی شد که تولید اتومات این خودرو نیز در دستور کار و در حال انجام است.

مقایسه کیفیت ساندروی ایرانی و خارجی

مدیرعامل سایپا در ارتباط با کیفیت ساندروی ایرانی و قابلیت رقابت آن با  نمونه های خارجی اظهار کرد: به نظرم کیفیت این خودرو حتی از نمونه اروپایی هم بالاتر است زیرا از نظر قطعات زنجیره قطعه سازی ایران که در زمان حضور فرانسوی ها فعال بوده با همان قالب ها و مواد قطعات مورد نیاز خودروها را تامین می کند و از نظر موتوری نیز موتور خودروی قبلی k4 بود که یورو ۴ بود و قدرت گشتاور آن نیز از موتور فعلی کمتر بود.

بیشتر بخوانید:

انتقاد تند منصور ارضی؛ این بی حجابی ها داره خفه مون می کنه

دفاع قاطع رئیسی از میرکاظمی+ فیلم

تیموری این خط تولید را مدرن ترین خط موتورسازی داخل ایران دانست و بالغ بر 60 درصد این خط را رباتیک خواند و تاکید کرد که این امر موجب می شود خطای قطعات ایستگاه به ایستگاه توسط ربات ها کنترل شود.

وی گفت: تنها نکته در این خط در قطعات پکینگ است که اصطلاحا قطعات استاندارد نام دارد و وارد می‌شود. البته این قطعات کمتر از هشت درصد موتور است.

قیمت ساندروی ایرانی

مدیر عامل سایپا درباره قیمت ساندروی ایرانی نیز عنوان کرد: به دلیل آنکه مراحل تائید استاندارد تکمیل نشده هنوز قیمت نهایی این محصول مشخص نیست اما قطعا زمانی که این خودرو عرضه شود قیمت آن حدود 50 درصد یا نصف قیمت ساندروی فعلی خواهد بود در حالیکه کیفیت محصول جدید از نمونه های قبلی نیز بالاتر است.

زمان عرضه ساندروی ایرانی

وی درباره زمان عرضه ساندروی ایرانی نیز چین اعلام کرد که این محصول نهایتا تا دی ماه سال جاری عرضه خواهد شد.

نظر شما






نظرات

اخبار پر بازدید