14:19 , 1401/8/15
کد خبر: 000016394
بازدید: 1210
سالانه چند ایرانی بر اثر آلودگی هوا می میرند؟

آمارهایی که بر اساس مطالعات وزارت بهداشت منتشر شده گویای آن است که در سال 1400 حدود 20 هزار و 800 مرگ منتسب به ذرات معلق در هوا بوده است که این رقم با بررسی 27 شهر و جمعیتی حدود 35 میلیون نفر احصاء شده است.

به گزارش خبرنگار محیط زیست ایونا، طی سال‌های گذشته آلودگی هوا همواره یکی از معضلات جدی ایران بوده و حتی شرایط به جایی رسیده است که گاه در برخی موارد شهرهای مختلف ایران مانند تهران و اهواز به عنوان آلوده ترین شهرهای جهان شناخته شده اند.

در طول سال جاری نیز از ابتدای سال تاکنون تنها دو روز هوای پاک در شهرهایی مانند تهران داشته ایم و چندین روز هم به دلیل آلودگی بیش از حد هوا مجبور به تعطیلی شهر شده ایم.

اخیرا رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت با اعلام برخی آمارها اعلام کرده که در شهری مانند تهران سهم مردم از مرگ و میرهایی که بر اساس ذرات معلق در هوا یا آلودگی هوا رخ داده حدود 6400 نفر در سال 1400 بوده است.

آلوده ترین شهرهای ایران کدامند؟

همچنین طبق آمارهایی که ارائه شده در میان شهرهای ایران برخی از آنها دارای بالاترین حد آلودگی هستند که این شهرها عبارتند از: 
-تهران
-مشهد
- اهواز
- اصفهان
- کرج
نکته قابل توجه درباره این شهرها این است که این شهرها کمتر از 10 روز هوای خوب داشته اند و البته بیشترین تعداد روزهای دارای هوای خطرناک هم مربوط به زابل می شود که 15 روز هوای خطرناک داشته است.

 

           

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید