09:31 , 1401/10/12
کد خبر: 000018086
بازدید: 1377
زیر سویه BQ1 کرونا چیست؟ چه کسانی در خطر هستند؟

نوع جدید زیر سویه کرونا چیست؟ کدام افراد در معرض ابتلا به BQ1 هستند؟

به گزارش خبرنگار سلامت ایونا، دانشمندان اعلام کردند که سویه جدیدی از نوع اومیکرون ویروس کرونا که در 50 کشور شناسایی شده است، به درمان های موجود کووید مقاوم است.

ویروس شناس ایرلندی، کانر بامفورد، به مردم توصیه کرد پس از شنیدن اخبار مربوط به سویه کرونا BQ1 در هفته های اخیر، هوشیار باشند.

بامفورد گفت: "من فکر می کنم باید کمی نگران سویه جدید کرونا به نام BQ1 موضوع باشیم. ما دائماً شاهد شیوع انواع مختلفی هستیم که هنوز هم می توانند گسترش پیدا کنند و بر مصونیت ما غلبه کنند.

آیا شیوع امواج جدید کرونا ادامه خواهد یافت؟

متخصصان اعلام کردند افرادی که دارای سیستم ایمنی ضعیف هستند یا از بیماری های زمینه ای رنج می برند، ایام گسترش زیر سویه های جدید کرونا کی تواند برای آنها چالش بزرگی باشد. با توجه به اینکه درمان های طراحی شده برای پیشگیری و درمان عفونت در افراد دارای نقص ایمنی در برابر BQ1 موثر نیست.

اطلاعات بیشتری در مورد نوع جدید زیر سوبه کرونا در دست نیست، اما شدت و طول عمر این بیماری مشابه سایر انواع اومیکرون است. بامفورد همچنین تاکید کرد که بیماری ناشی از BQ1 خفیف‌تر از نسخه اصلی و نوع دلتای ویروس کرونا در ووهان است.

بامفورد در پایان با اشاره به اینکه با واکسن‌های موجود می‌توان از مردم در برابر بدترین اثرات ویروس کرونا محافظت کرد، گفت: «واکسن‌ها در حال حاضر بهترین راه مقابله با زیر سویه کرونا هستند.»

BQ1 در میان بیش از 300 زیرسویه کرونا قرار دارد که در حال حاضر در سراسر جهان در گردش است. به گفته سازمان جهانی بهداشت (WHO)، اکثر آنها از نوادگان مستقیم BA5 هستند.

در همین حال، تحقیقات جدید نشان می‌دهد افرادی که مبتلا به کووید بوده‌اند در ماه‌ها و سال‌های پس از عفونت از آسیب کبدی رنج می‌برند.

محققان بیمارستان عمومی ماساچوست در ایالات متحده ارتباط قابل توجهی بین سفتی کبد بیشتر و عفونت کووید کشف کردند. سفتی کبد می تواند کشنده باشد و منجر به سرطان کبد شود.

BQ1 چیست؟ 

BQ1 یکی از زیر سویه های اومیکرون است.

علائم BQ1 چیست؟

 علائم BQ1 تب، سرفه، ضعف، احتقان، سردرد و گلودرد، تهوع و اسهال است. 

منبع: www.memurlar.net- www.fotomac.com.tr

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید