06:09 , 1401/6/13
کد خبر: 000015113
بازدید: 2097
زمان دعوت به مصاحبه فرهنگیان

هر ساله دانشگاه های فرهنگیان از طریق آزمون سراسری نسبت به جذب نیروی انسانی خود اقدام می کند که داوطلبان انتخاب شده باید برخی مراحل را پشت سر بگذرانند یکی از این مراحل مصاحبه فرهنگیان است.

به گزارش پایگاه خبری نگاه ایرانیان نیوز Ivna، در تهران به منظور آموزش دبیران و به کارگیری آنان در مقاطع تحصیلی متفاوت دو دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی تاسیس شده است. این دانشگاه ها هرساله نسبت به جذب دانشجویان مورد نیاز خود از طریق آزمون سراسری اقدام می کنند. به همین منظور آن دسته از افرادی که به شغل معلمی علاقه دارند و این توانایی را در خود می بینند که آمادگی آموزش دادن به محصلان و دانش آموزان را دارند می توانند نسبت به پذیرش در دانشگاه فرهنگیان اقدام کنند.

باید این اصل مهم را در نظر داشت که متقاضیانی که واجد شرایط برای ثبت نام در دانشگاه فرهنگیان هستند می توانند در آزمون سراسری شرکت کرده و نسبت به انتخاب رشته های دانشگاه فرهنگیان اقدام کنند. 

نحوه ورود به دانشگاه های فرهنگیان به این صورت است که متقاضیان واجد شرایط برای تحصیل در دانشگاه فرهنگیان ابتدا باید در کنکور سراسری شرکت کرده و پس از اعلام نتایج اولیه کنکور نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند. نکته مهم برای ورود به دانشگاه فرهنگیان این است که در زمان انتخاب رشته باید کد رشته محل انتخاب شده دانشگاه های فرهنگیان باشد. 

در این مرحله متقاضیان باید منتظر اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری از سوی سازمان سنجش آموزش کشور باشند. اگر پس از اعلام نتایح نهایی متقاضیان تحصیل در دانشگاه فرهنگیان رتبه لازم را داشته باشند این به معنی پذیرش اولیه در دانشگاه فرهنگیان است. مهم ترین نکته برای پذیرش در دانشگاه فرهنگیان سپری کردن مرحله مصاحبه فرهنگیان است. اگر داوطلبان در مرحله مصاحبه فرهنگیان پذیرفته شوند می توانند در دانشگاه فرهنگیان تحصیل کنند.

نتایج دعوت به مصاحبه دانشگاه فرهنگیان اعلام شد

زمان دعوت به مصاحبه فرهنگیان

هر ساله حدودا یک ماه پس از انتشار نتایج نهایی کنکور سراسری داوطلبان باید برای مصاحبه فرهنگیان دعوت می شوند. باید به این نکته توجه کرد که زمان و تاریخ مصاحبه فرهنگیان برای هریک از دانشگاه های فرهنگیان در هر استان متفاوت است. داوطلبان دعوت شده برای مصاحبه فرهنگیان باید از طریق وبسایت رسمی آموزش و پرورش هر استان پیگیر تاریخ، ساعت و مکان دقیق مصاحبه فرهنگیان باشند. 

تاکنون نیز تاریخ دقیقی برای مصاحبه فرهنگیان سال 1401 اعلام نشده است.

شرایط دعوت به مصاحبه فرهنگیان

آن دسته از داوطلبانی که نمره قبولی مورد نظر را برای پذیرش در دانشگاه فرهنگیان کسب کرده باشند توسط سازمان سنجش برای مصاحبه فرهنگیان دعوت می شوند.

سن هر داوطلب در زمان ورود به دانشگاه حداکثر 24 سال باشد

داوطلب باید در دوره متوسطه دوم حداقل معدل کل اش 14 باشد

تراز کسب شده در کنکور 6500 به بالا باشد.

داشتن سلامت روحی وجسمی مناسب

بررسی شایستگی عمومی و گذراندن مصاحبه فرهنگیان اختصاصی

برگزاری مصاحبه فرهنگیان 1401

آن دسته از افرادی که واجد شرایط پذیرش در دانشگاه فرهنگیان باشند برای مصاحبه فرهنگیان دعوت می شوند. مصاحبه فرهنگیان در دو بخش سوالات شفاهی و انجام معاینات پزشکی است. در بخش اول ابتدا باید برخی سوالات را درباره شرع، قانون جمهوری اسلامی ایران، تاریخ، اسلام و... پایخ دهید. اگر از بخش اول مصاحبه فرهنگیان عبور کنید باید معینات پزشکی مورد نیاز را نیز انجام دهید تا تاییدیه ای باشد برای سلامت جسمی و روانی شما که این آزمایشات از سوی پزشکان مورد تایید وزارت آموزش و پرورش انجام می شود.

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید