10:08 , 1401/7/2
کد خبر: 000015468
بازدید: 1321
روش‌های کاربردی برای جلوگیری از سفید شدن مو

آیا احساس می کنید که توسط زندگی فریب خورده اید زیرا موهای شما زودتر از آنچه انتظار داشتید شروع به خاکستری شدن می کند؟ این مطلب مخصوص شماست.

توصیه های مهم برای جلوگیری از سفید شدن مو

به گزارش پایگاه خبری نگاه ایرانیان نیوز Ivna، شروع دیدن موهای سفید در حدود 30 سالگی طبیعی است و در حدود 50 سالگی این احتمال وجود دارد که 50 درصد موهای شما شروع به سفید شدن کند. با این حال، مطالعات چندین دلیل اصلی برای سفید شدن زودرس را نشان می دهد. خبر خوب این است که شما می توانید کاری برای جلوگیری از این وضعیت انجام دهید.

ما نکات برتر خود را برای حمایت از سلول های بنیادی مو و احیای رنگ مو و حتی معکوس کردن موهای خاکستری با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.

علل سفید شدن زودرس موها

ابتدا، بیایید علل شناخته شده را بررسی کنیم تا بهتر بفهمیم وقتی مو شروع به از دست دادن رنگ خود می کند چه اتفاقی می افتد.

کمبود مواد مغذی می تواند به معنای عدم تولید ملانین و کاهش یا آسیب سلول های ملانوسیت باشد. سلول های ملانین و ملانوسیت برای تشکیل رنگدانه های داخل مو ضروری هستند. سفید شدن مو با کمبود ویتامین B، اسید فولیک، B6، بیوتین و به خصوص ویتامین B12 مرتبط است.

استرس اکسیداتیو در نتیجه آسیب رادیکال های آزاد به بدن بیشتر از آنچه که می تواند به طور طبیعی با آنتی اکسیدان ها التیام یابد، رخ می دهد و عامل مهمی در سفید شدن موهاست. منابع رادیکال آزاد عبارتند از:

آلودگی

آفت کش ها در غذای ما

سیگار کشیدن

الکل

فلزات سنگین

ورزش با شدت بالا

استرس عاطفی یا روانی

بیماری و عفونت

پراکسید هیدروژن (ماده ای شیمیایی که برای سفید کردن موها استفاده می شود) که به طور طبیعی در بدن تولید می شود، اگر آنزیم های لازم برای تجزیه این ماده شیمیایی کافی نباشد، در فولیکول مو تجمع می یابد.

روش‌های کاربردی برای جلوگیری از سفید شدن مو

مغذی ترین غذاها برای مو

سیب زمینی شیرین

این سبزی غنی از آنتی اکسیدان و نشاسته ای، یک راه عالی برای افزایش مصرف کاتالاز (مهم ترین آنزیم برای خلاص شدن از شر پراکسید هیدروژن) است. محققان دریافته اند که جوشاندن سیب زمینی شیرین با پوست نرم بهترین راه برای حفظ و آزادسازی مواد مغذی است.

این روش پخت بهتر از تفت دادن و پختن است. همچنین شاخص گلیسمی سیب زمینی را کاهش می دهد. پس از جوشاندن، با 1 قاشق چایخوری زردچوبه ارگانیک له کنید. این یک غذای جانبی غنی از آنتی اکسیدان خواهد بود.

اسپیرولینا

یکی از شناخته شده ترین علل سفیدی زودرس مو کمبود ویتامین B12 است. بر اساس آزمایش فرامینگهام ایالات متحده، این بیماری از هر 4 بزرگسال در ایالات متحده یک نفر را تحت تاثیر قرار می دهد و تقریباً از هر 2 نفر یک نفر زیر سطح ایده آل است.

در واقع، یک مطالعه منتشر شده در Archives of the Journal of Dermatology گزارش داد که موهای سفید را می توان با از بین بردن کمبود ویتامین B12 به رنگ طبیعی خود بازگرداند. سایر علائم کمبود B12 کمبود انرژی، مشکلات تمرکز و رنگ پریدگی پوست است.

مجله شیمی کشاورزی و مواد غذایی در سال 2010 مطالعه ای منتشر کرد که نشان می دهد اسپیرولینا حاوی متیل کوبالامین (شکل بسیار موثر و قابل جذب ویتامین B12) است. برخی از کارشناسان فکر می کردند که هر گیاه حاوی مشتقات B12 است که جذب واقعی B12 را مهار می کند، اما این مطالعه که در مجله روزنامه نگاری منتشر شده است، با دیدگاه آنها در تناقض است.

در حالی که آسیب ناشی از استرس اکسیداتیو را محدود می کند، ترکیبات باورنکردنی اسپیرولینا، کلروفیل و فیکوسیانین، آنتی اکسیدان های قدرتمندی هستند که می توانند رادیکال های آزاد را از بین ببرند و از موهای شما محافظت کنند.

زردچوبه

زردچوبه حاوی صدها ترکیب آنتی اکسیدانی مفید و کورکومین (جزئی که رادیکال های آزاد در بدن را خنثی می کند)، گیاهی بسیار قوی در برابر استرس اکسیداتیو است. همانطور که در مطالعات مشاهده شده است، جلوگیری از واکنش بیش از حد سیستم ایمنی، رادیکال های آزاد را افزایش می دهد و روند طبیعی بهبودی بدن را مهار می کند.

زردچوبه از بازسازی سلول ها پشتیبانی می کند، بنابراین به حفظ یکپارچگی غشای روده کمک می کند (تبدیل سلولی بالایی دارد). بنابراین، کاتالاز می تواند به طور موثر از غذا جذب شود.

روش‌های کاربردی برای جلوگیری از سفید شدن مو

کلرلا

کلرلا ویتامین B12 قابل جذب واقعی و همچنین فولات، ویتامین B6 و بیوتین را فراهم می کند. همه چیز در مورد سلامت سلولی و تغذیه مو است. کلرلا همچنین منبع اصلی بتاکاروتن است. رنگدانه بتا کاروتن که به مو و پوست ما رنگ می دهد نیز در تولید ملانین در بدن نقش دارد.

کلرلا با خارج کردن سموم از بدن به کاهش خطر استرس اکسیداتیو کمک می کند. همچنین عملکرد کبد را پشتیبانی و بهینه می کند. این خبر خوبی برای آنزیم کاتالاز است زیرا عمدتاً در کبد یافت می شود.

آووکادو

مانند سیب زمینی شیرین، آووکادو کاتالاز را در جریان خون افزایش می دهد تا با پراکسید هیدروژن مبارزه کند.

می توانید روزانه نصف آووکادو را به سالاد، سس و اسموتی خود اضافه کنید.

اثرات سبک زندگی

همچنین به یاد داشته باشید که این تغییرات می تواند به حفظ رنگ موهای شما کمک کند.

سعی کنید استرس را کاهش داده و مدیریت کنید. ترب ماکا ارگانیک یک ریشه آداپتوژن است که غده هیپوفیز را تحریک و تغذیه می کند. مطالعات نشان داده اند که هورمون استرس را کاهش می دهد.

سعی کنید مصرف قهوه خود را کاهش دهید زیرا هر فنجان قهوه باعث ترشح هورمون های استرس در بدن می شود.

سیگار را ترک کنید و تا حد امکان از مکان های سیگار خودداری کنید.

از مصرف شکر فرآوری شده خودداری کنید زیرا شکر فرآوری شده مواد ساختمانی بدن را مصرف می کند و باعث عدم تعادل هورمونی و تکثیر باکتری های مضر در بدن می شود.

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید