14:20 , 1401/8/7
کد خبر: 000016255
بازدید: 1203
روز نوجوان چند شنبه است؟ روز نوجوان تعطیل است؟

در تقویم ایران سالروز شهادت حسین فهمیده مصادف با 8 آبان، روز نوجوان نام گذاری شده است.

دلیل نامگذاری روز نوجوان چه بوده است؟

به گزارش پایگاه خبری نگاه ایرانیان نیوز Ivna، 8 آبان مصادف با سالروز شهادت حسین فهمیده است. این نوجوان 13 ساله ایرانی در جنگ میان ایران و عراق به عنوان مبارز ایرانی حضور یافت و در نهایت برای دفاع از میهن توسط نیروهای عراقی به شهادت رسید. 

روز نوجوان در تقویم ایران چه روزی است؟

روز نوجوان در تقویم ایرانی 1401 مصادف با 8 آبان 1401 است.

روز نوجوان چند شنبه است؟

روز نوجوان یکشنبه 8 آبان است.

آیا روز نوجوان تعطیل است؟

خیر. روز نوجوان مصادف با  8 آبان 1401 تعطیل نیست.

شهید محمد حسین فهمیده که بود؟

در سپتامبر 1980، عراق تهاجم تمام عیار به ایران را آغاز کرد و با اعزام پنج لشکر مسلح و مکانیزه به سراسر شط العرب به استان نفت خیز خوزستان در جنوب ایران حمله کرد و به سرعت چندین شهر در این منطقه را تصرف کرد. در 10 نوامبر، نیروهای عراقی شهر کلیدی خرمشهر را پس از نبرد طولانی با مقاومت ایران، تصرف کردند.

در این بین محمد حسین فهمیده، پسری 13 ساله اهل قم بود که در آغاز جنگ در سال 1359 بدون اینکه پدر و مادرش بدانند خانه را به مقصد جنوب ایران ترک و برای دفاع از خرمشهر  به رزمندگان پیوست. 

فهمیده در خط مقدم درگیری در شهر محاصره شده خرمشهر، دوش به دوش با سربازان ایرانی جنگید. در یک نقطه، نیروهای عراقی ایرانی ها را در حالی که از کانال بسیار باریکی عبور می کردند، عقب رانده بودند. فهمیده به دلیل کمبود راکت های RPG-7 و تشکیل حساس تانک های عراقی، وقتی می دید که همرزمان بزرگترش کشته یا مجروح شده اند، دور کمر خود کمربند نارنجکی پیچید، پین ها را بیرون کشید و زیر تانک دشمن رفت. این امر باعث شد تا ستون تانک عراقی بر این باور باشد که ایرانی ها منطقه را به طور گسترده مین گذاری کرده اند و پیشروی خود را متوقف کردند

امام خمینی (ره) شهید حسین فهمیده را قهرمان ملی ایران دانست و در چند سخنرانی خود به او اشاره کرد: رهبر ما آن کودک 13 ساله ای است که با قلب کوچکش خود را به روی دشمن انداخت. او بیش از صد قلم و صد زبان می ارزد. 

حسین فهمیده در قبرستان بهشت ​​زهرای تهران در قطعه 24 ردیف 44 شماره 11 به خاک سپرده شده است و یادبود وی در حاشیه تهران برپا شد. شهید حسین فهمیده به عنوان نماد قهرمان جنگ در ایران یاد می شود؛ چرا که او با وجود سن کمی که داشت در برابر تهاجم تمام عیار نیروهای عراق به ایران ایستادگی کرد. 

متن نوشته برای تبریک روز نوجوان

گاهی اوقات هرکاری کنی نمیشه از رزیر بعضی کارها در بری. مثل رفتن به مدرسه....

نوجوان روزت مبارک.

***************

نوجوان! موفقیت تو را پیدا نخواهد کرد باید از پیله خود بیرون بروی و آن را بدست آوری.

نوجوان روزت مبارک.

***************

از سختی مبارزات نترس؛ چراکه هرچه مبارزه دشوارتر باشد افتخار پیروزی تو بیشتر است.

نوجوان روزت مبارک.

***************

موانع وجود دارد. شک و تردید وجود دارد. اشتباهات وجود دارد. اما اگر سخت کار کنی همه چیز از بین خواهد رفت.

نگران آینده نباش که آن از آن توست. نوجوان روزت مبارک.

***************

تو الان نوجوان هستی. قدرتی در درون خود داری که میتوانی کارهایی را انجام بدی که هرگز تصورش را نمیکردی.... پس نوجوان من روزت مبارک.

نظر شما






نظرات

آخرین اخبار

اخبار پر بازدید